Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 287
    • Jyväskylä

    Imin TISsiä tuon anturin osalta ja sen mukaan jos hajoaa niin pitäisi tulla vikakoodi:

    "If the exhaust-gas temperature sensor fails, the following behaviour is to be expected:

    Fault entry in the engine control unit"

    Tämä herättää kysymyksen että aktivoituuko tuo anturi vasta sitten kun polttojen aika ennen käryn syntymistä on käsillä:

    "Under certain operating conditions, the throttle valve throttles the intake air. In combination with 1 to 2 post injections, this leads to an increase in the exhaust-gas temperature (regeneration of the diesel particulate filter). The purpose of the exhaust-gas temperature sensor is to control the exhaust-gas temperature during cyclical regeneration."

    Eli anturin tarkoitus on seurata pakokaasun lämpötilaa vain regeneroinin aikana, muulloin se on viraton? Ja siksi arvo on tuo -0,04C°?


    Edit: Ei.
    Last edited by Stroop; 05-02-2020, 08:52.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 287
      • Jyväskylä

      Äsken luin neljännen auton ja sieltäpä tulikin ihan oikein lämpötila-arvo tuolle anturille. Eihän se tietysti tajua olevansa rikki jos kerran kertoo edes sen -0,04C. Onkohan toi kuitenkaan ihan todellinen vika vai jonkinlainen ominaisuus kun kolmessa autossa sama tilanne?

      Edit: Sattui yksi f31 käsille ja tsekkasin senkin; tieto anturilta ihan oikea n. 130C eli näyttää että kolme sököä anturia todettu. Samoin dpf:n paine-ero kaikissa kolmessa isompi kuin noissa "ehjissä".
      Last edited by Stroop; 05-02-2020, 17:26. Reason: Lisäys

      Comment

      • skt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 348
        • Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by PNM2 View Post
        Joo, lähinnä tarkoitus oli miettiä, missä vaiheessa 520d tai N47 sai noita urealaitteita. Suoraan B47 ei siis ollut vastaus vaan tosiaan ainakin xDriveissä oli jo N47:n kyljessä Adblue.
        Originally posted by zakspeed View Post
        AdBlue löytyy jo viimeisistä N47 koneisista xdriveistä, jotka jo euro 6 normilla.
        Olisin samaa mieltä. Sama jatkui B47:ssa kaksivetoisena on ilman, mutta nelivetoinen vaati adbluen, että sen sai alle vaaditun päästörajan.
        F11 LCI 520d -14
        F45 225xe -17
        Ex. E61 LCI 520d -08,
        Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

        Comment

        • zebmacbee
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 33
          • Oulu/Rovaniemi

          DPF-paine-eroanturin vikakoodi

          Hehkurelevian yhteydessä löytyi DPF-paineanturin vikakoodi. Kun partikkelifiltterin poltto näyttäisi kuitenkin tapahtuvan ok - viimeksi n. 85 km sitten - askarruttaa että mitähän seurauksia tällä vialla voi olla ns. pitkässä juoksussa, jos paineanturia ei uusita. Eli onko suositeltavaa pikimmiten vaihtaa viallinen DPF-paineanturi?
          -530dA F11 M-Sport-
          ex 520dA E61 -08

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 287
            • Jyväskylä

            Originally posted by zebmacbee View Post
            Hehkurelevian yhteydessä löytyi DPF-paineanturin vikakoodi. Kun partikkelifiltterin poltto näyttäisi kuitenkin tapahtuvan ok - viimeksi n. 85 km sitten - askarruttaa että mitähän seurauksia tällä vialla voi olla ns. pitkässä juoksussa, jos paineanturia ei uusita. Eli onko suositeltavaa pikimmiten vaihtaa viallinen DPF-paineanturi?
            Sanoisin että kyllä. Oikean toiminnan kannalta siellä ei varmasti ole yhtään turhaa anturia. Mutulla sanon että polttotapahtumat ei mene oikein jos kaikki ei ole ok. Luulen että dpf:ien tukkeutumiset alkaa näistä anturivioista, kuten tuossa aiemminkin totesin. Toi lämpötila-anturi on siinä juuri jänskä ettei anna vikakoodia antaessaan väärää arvoa. Livedatasta näkee jos on pakkasessa.

            Comment

            • Mandu
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 2
              • Lahti

              Onko muilla F11 mallin omistajilla (itsellä 2010 F11, 520d, 215tkm) rispaantunut päävirtakaapeli läpiviennistään ja sen vuoksi auto ei enää käynnisty? E60/E61 malleissa on takaisinkutsu päällä tästä ongelmasta, mutta ei F1x malleissa. Tyyppivika?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by Mandu View Post
                Onko muilla F11 mallin omistajilla (itsellä 2010 F11, 520d, 215tkm) rispaantunut päävirtakaapeli läpiviennistään ja sen vuoksi auto ei enää käynnisty? E60/E61 malleissa on takaisinkutsu päällä tästä ongelmasta, mutta ei F1x malleissa. Tyyppivika?
                Alkupään malleissa kyllä. Viet auton näytille BMW huoltoon, jossa vaurio kuvataan ja tehdään keissi tehtaalle.
                Tuskin jäät itse maksumieheksi.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Mandu
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 2
                  • Lahti

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Alkupään malleissa kyllä. Viet auton näytille BMW huoltoon, jossa vaurio kuvataan ja tehdään keissi tehtaalle.
                  Tuskin jäät itse maksumieheksi.

                  Näin vähän meinasin, mutta olen ehtinyt viemään auton jo muualle selvitettäväksi. Sieltä kun sain tiedon viasta soitin Laakkoselle, kuka on täällä BMW:n huoltaja, niin sanoi ettei pysty lupaamaan mitään, joten pahimmassa tapauksessa maksan ensimmäisen paikan tutkimukset, uudelleen hinauksen, uuden tutkimuksen, korjauksen ja odotan monta viikkoa (pelkän päävirtakaapelin toimitusaika oli 2vko, plus mitä maksajan selvittelyyn menee aikaa). Vielä voin mieltäni muuttaa, kun ottavat keskiviikkona vasta työnalle, mutta suunnitelma oli niin, että asentaja etsii vaihtoehtoisen reitin "metritavara"kaapelille ja asentaa sen sinne jos mahdollista. Alkuperäinen kaapeli on noin 740e plus työt


                  Entä jos sieltä löytyykin joku pitkäksi mennyt huolto? BMW vetoaa siihen ja jättää maksamatta?

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by Mandu View Post
                    Näin vähän meinasin, mutta olen ehtinyt viemään auton jo muualle selvitettäväksi. Sieltä kun sain tiedon viasta soitin Laakkoselle, kuka on täällä BMW:n huoltaja, niin sanoi ettei pysty lupaamaan mitään, joten pahimmassa tapauksessa maksan ensimmäisen paikan tutkimukset, uudelleen hinauksen, uuden tutkimuksen, korjauksen ja odotan monta viikkoa (pelkän päävirtakaapelin toimitusaika oli 2vko, plus mitä maksajan selvittelyyn menee aikaa). Vielä voin mieltäni muuttaa, kun ottavat keskiviikkona vasta työnalle, mutta suunnitelma oli niin, että asentaja etsii vaihtoehtoisen reitin "metritavara"kaapelille ja asentaa sen sinne jos mahdollista. Alkuperäinen kaapeli on noin 740e plus työt


                    Entä jos sieltä löytyykin joku pitkäksi mennyt huolto? BMW vetoaa siihen ja jättää maksamatta?
                    Asia olisi ollut selvä ja varsin helppo jos olisit vienyt heti BMW huoltoon autosi.

                    *Huollolla ei ole mitään vaikutusta tämän vian kanssa.
                    Last edited by zakspeed; 07-02-2020, 13:21. Reason: *Lisäys.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Markkanenn
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2016
                      • 262
                      • Vantaa

                      Millä metreillä porukalla on takavedoista alkanut menee kardaanin tukilaakeria ja kuminiveltä? On jo jonkin aikaa alkanut täristää siinä satasen jälkeen. Renkaista se ei johdu, on tasapainotettu.
                      F11 520d -12

                      Comment

                      • Mara84
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2019
                        • 48
                        • Suomi

                        BMW 530d N57 F10 2010 MAP anturi

                        Missäkohtaa imusarjaa sijaitseen MAP anturi?
                        Voisin MAP ja MAF anturin ottaa ja katsoa onko niissä puhdustettavaa.
                        Onko se tuossa imusarjan etupäässä oleva anturi:

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by Mara84 View Post
                          Missäkohtaa imusarjaa sijaitseen MAP anturi?
                          Voisin MAP ja MAF anturin ottaa ja katsoa onko niissä puhdustettavaa.
                          Onko se tuossa imusarjan etupäässä oleva anturi:
                          Sehän se.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Mara84
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2019
                            • 48
                            • Suomi

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Sehän se.
                            Kiitän!
                            Täytyypä katastaa anturit onko niisä töhkää.

                            Comment

                            • paavo62
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 103

                              .....

                              .....
                              Last edited by paavo62; 09-02-2020, 13:50. Reason: -huti!!-

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Mietin vain, että eikö uudessa pussissa ole uusi hela paikoillaan? Sitähän ei sieltä ulos tarvitse ottaa asentaessa uutta jousta autoon. Ainoastaan se muovikara irti uuden liitoksesta ja ilmaletku sisään.

                                Vai kävikö niin, että outit sen uuden liitoksen uudesta ja se särkyi siinä?

                                Jos näin niin mikäs on vanha liitinhelan tilanne? Jos sekin rikki niin ei tule muuta mieleen, kuin koittaa kasata nyt siihen letkun ympärille sen liitäntä vaikka vaseliinilllä "liimaten" ne helan puolikkaat messinki mutteria vasten ja koittaa saada pysymään ne letkun varressa asennuksen ajan. Muutahan tarkoitusta sillä helalla eli helmellä ei ole, kuin pitää letku liitoksen sisällä.
                                Last edited by zakspeed; 09-02-2020, 13:52. Reason: kirjoitusvirhe
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎