Imin TISsiä tuon anturin osalta ja sen mukaan jos hajoaa niin pitäisi tulla vikakoodi:
"If the exhaust-gas temperature sensor fails, the following behaviour is to be expected:
Fault entry in the engine control unit"
Tämä herättää kysymyksen että aktivoituuko tuo anturi vasta sitten kun polttojen aika ennen käryn syntymistä on käsillä:
"Under certain operating conditions, the throttle valve throttles the intake air. In combination with 1 to 2 post injections, this leads to an increase in the exhaust-gas temperature (regeneration of the diesel particulate filter). The purpose of the exhaust-gas temperature sensor is to control the exhaust-gas temperature during cyclical regeneration."
Eli anturin tarkoitus on seurata pakokaasun lämpötilaa vain regeneroinin aikana, muulloin se on viraton? Ja siksi arvo on tuo -0,04C°?
Edit: Ei.
"If the exhaust-gas temperature sensor fails, the following behaviour is to be expected:
Fault entry in the engine control unit"
Tämä herättää kysymyksen että aktivoituuko tuo anturi vasta sitten kun polttojen aika ennen käryn syntymistä on käsillä:
"Under certain operating conditions, the throttle valve throttles the intake air. In combination with 1 to 2 post injections, this leads to an increase in the exhaust-gas temperature (regeneration of the diesel particulate filter). The purpose of the exhaust-gas temperature sensor is to control the exhaust-gas temperature during cyclical regeneration."
Eli anturin tarkoitus on seurata pakokaasun lämpötilaa vain regeneroinin aikana, muulloin se on viraton? Ja siksi arvo on tuo -0,04C°?
Edit: Ei.
Comment