Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spere
    Bimmer Rookie
    • Jun 2018
    • 78
    • Finland

    Originally posted by zakspeed View Post
    Eikä ole ihme. Tuo ohje on johonkin öljyntuottajamaan versioon jossa 6hp aski. Meilläpäin käytössä 8hp askit F1x autoissa ja vapautus tapahtuu auton alta vaihteiston vasemmalta puolelta kuusiokolo ruuvilla.
    Tämä. Joissain malleissa taitaa olla myös jokin temppu yrittää käynnistää autoa ja käyttää vaihteenvalitsinta N:llä muutamaan kertaan. Missä mallissa toimii, siitä ei tietoa.

    Erittäin idiottimainen ratkaisu valmistajalta tuollainen. Tuohon ruuviin käsiksi pääseminen taitaa vaatia pohjamuovin irroituksen? Jos auto vaikka hyytyy liikennevaloihin (tai vaikka parkkiruutuun kahden auton väliin), kuinkas tuo on tarkoitus saada vapautettua auton siirtämiseksi.

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      Originally posted by Spere View Post
      Tämä. Joissain malleissa taitaa olla myös jokin temppu yrittää käynnistää autoa ja käyttää vaihteenvalitsinta N:llä muutamaan kertaan. Missä mallissa toimii, siitä ei tietoa.

      Erittäin idiottimainen ratkaisu valmistajalta tuollainen. Tuohon ruuviin käsiksi pääseminen taitaa vaatia pohjamuovin irroituksen? Jos auto vaikka hyytyy liikennevaloihin (tai vaikka parkkiruutuun kahden auton väliin), kuinkas tuo on tarkoitus saada vapautettua auton siirtämiseksi.
      Jep, nyky 8hp:ssa vielä tehty vaikeammaksi kun ei ole ruuviakaan. Laitetaan työkalu vetämään siksi aikaa P-lukkoa.

      Jos saat startilla pyörimään niin voit koittaa sahata konetta + vaihdekepillä saada vapaalle. Tästä lienee ohjeet ohjekirjassakin.

      Muutoin iso pohjamuovi irti tai reikä oikeaan kohtaan kuppiterällä.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • Spere
        Bimmer Rookie
        • Jun 2018
        • 78
        • Finland

        Originally posted by zakspeed View Post
        Jep, nyky 8hp:ssa vielä tehty vaikeammaksi kun ei ole ruuviakaan. Laitetaan työkalu vetämään siksi aikaa P-lukkoa.

        Jos saat startilla pyörimään niin voit koittaa sahata konetta + vaihdekepillä saada vapaalle. Tästä lienee ohjeet ohjekirjassakin.

        Muutoin iso pohjamuovi irti tai reikä oikeaan kohtaan kuppiterällä.
        Ei antanut pyörittää starttia, vaihdekepin vatkaaminen ei vapaata kytkenyt vaikka miten kokeili.

        Auton on nyt toimitettu korjaamolle. Hinausauton kuljettajalla oli joitain kikkoja auton saamiseksi lavalle (ei siis kuitenkaan romulavalle vielä tässä vaiheessa ).

        Sitä en tiedä minkälaisella väkivallalla auto on tiputettu liikeen pihalla pois kyydistä ja haalattu halliin tutkittavaksi.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4986
          • Paimio

          Originally posted by Spere View Post
          Auton on nyt toimitettu korjaamolle. Hinausauton kuljettajalla oli joitain kikkoja auton saamiseksi lavalle (ei siis kuitenkaan romulavalle vielä tässä vaiheessa ).
          Kyllä nykyhinausautoissa sen verran tehokkaat vinssit on että ei haittaa vaikka kaikki pyörät olisi lukossa niin vetää kyllä varmasti lavalle.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Akkli
            Newbiemmer
            • Nov 2020
            • 7
            • Kotka

            Moi, onko kellään tiedossa hyvää paikkaa mistä vois kysellä käytettyä tai uudistettua konetta, N57D30b, d30t1, 2011-2013 230kw? Korjattuna Suomessa raakakone 7000e. Puolassa 3500e, jos uskoltaa tilata. Vaikuttaa niin halvalta että raha menee, eikä konetta tule. Ei myöskään huvittas laittaa 7k autoon + mitä korjaamon työt vie, kun luottamus on menetetty. Eikä taida autostakaan saada mitään, koneella jossa laakerit pyörähtäneet.
            ex-F11 535xd 2012 M-Sport

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              Originally posted by Akkli View Post
              Moi, onko kellään tiedossa hyvää paikkaa mistä vois kysellä käytettyä tai uudistettua konetta, N57D30b, d30t1, 2011-2013 230kw? Korjattuna Suomessa raakakone 7000e. Puolassa 3500e, jos uskoltaa tilata. Vaikuttaa niin halvalta että raha menee, eikä konetta tule. Ei myöskään huvittas laittaa 7k autoon + mitä korjaamon työt vie, kun luottamus on menetetty. Eikä taida autostakaan saada mitään, koneella jossa laakerit pyörähtäneet.
              eikö sitä nykyistä moottoria saa korjattua tai kannata rempata?
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Akkli
                Newbiemmer
                • Nov 2020
                • 7
                • Kotka

                Originally posted by poke View Post
                eikö sitä nykyistä moottoria saa korjattua tai kannata rempata?
                Korjaamolla sanottiin, että halvemmaksi tulee uusi kone.
                ex-F11 535xd 2012 M-Sport

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  Originally posted by Akkli View Post
                  Eikä taida autostakaan saada mitään, koneella jossa laakerit pyörähtäneet.
                  Itsellänikin tuo voimanlähde, ihan mielenkiinnosta kysyn onko ohjelmoitu peli ?
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2692
                    • Tampere

                    Originally posted by TON-III View Post
                    Itsellänikin tuo voimanlähde, ihan mielenkiinnosta kysyn onko ohjelmoitu peli ?
                    Kyseisen potilaan anamneesin perusteella ohjelmointi vaikuttaa olleen keskeinen letaalitekijä.
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      Ok, onhan se toki kiva edetä 400 hp./800 nm. auton kanssa joskin eihän se itse auto siitä niin paljoa muutu että kannattaisi tuollainen n. 10 te:n riski ottaa.
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17509
                        • Turku

                        Originally posted by TON-III View Post
                        Ok, onhan se toki kiva edetä 400 hp./800 nm. auton kanssa joskin eihän se itse auto siitä niin paljoa muutu että kannattaisi tuollainen n. 10 te:n riski ottaa.
                        Ei kannata, jos jännittää. Yli 100tkm ajanut kaikki irti ohjelmalla ja ei mitään ongelmia.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Laku View Post
                          Ei kannata, jos jännittää. Yli 100tkm ajanut kaikki irti ohjelmalla ja ei mitään ongelmia.
                          Käytöllä varmasti paljon merkitystä myös. Osa polkee kylmällä koneella ihan surutta jne.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7520
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Käytöllä varmasti paljon merkitystä myös. Osa polkee kylmällä koneella ihan surutta jne.
                            Myös huoltovälillä, ei kannata ajaa 30 tkm öljyillä vaan puolittaa väli jos on tehoja nostettu...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Myös huoltovälillä, ei kannata ajaa 30 tkm öljyillä vaan puolittaa väli jos on tehoja nostettu...
                              Vaikka ei olisikaan, vaihtaisin silti 15k välein.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Originally posted by alspe View Post
                                Vaikka ei olisikaan, vaihtaisin silti 15k välein.
                                Ja lastutetun jopa 10 tkm. välein, on loppujen lopuksi halpa 'henkivakuutus'.
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎