Jos avaat auton oven, avaat konepellin ja menet heti mittaamaan jännitteen niin tuo on vielä ok.
Lepojännite tulisi mitata nukkuvasta autosta jotta sillä tiedolla mitään järkevää tekee.
Okei, tämä olikin täysin uusi tieto minulle. Kokeillaan näillä tiedoilla uudestaan. Kiitos!v
Tarkoitan siis etuperin esimerkiksi parkkihallissa ajelua ja parkkeeraamista. Kaverin mersu ML:ssa ja Octavia mk3:ssa kuulemma molemmissa automaattinen törmäysvaroitin. Vai onko se sitten täysin eri varuste? Varoittaa törmäämästä seinään pysäköintitutkilla koko ajan.
Tarkoitan siis etuperin esimerkiksi parkkihallissa ajelua ja parkkeeraamista. Kaverin mersu ML:ssa ja Octavia mk3:ssa kuulemma molemmissa automaattinen törmäysvaroitin. Vai onko se sitten täysin eri varuste? Varoittaa törmäämästä seinään pysäköintitutkilla koko ajan.
Kyllä törmäysvaroitin on ihan eri juttu. Sillehän on oma nappinsakin siinä ratin vasemmanpuolen rattirivissä. Omassa uudessakin semmoinen löytyy.
Tarkoitan siis etuperin esimerkiksi parkkihallissa ajelua ja parkkeeraamista. Kaverin mersu ML:ssa ja Octavia mk3:ssa kuulemma molemmissa automaattinen törmäysvaroitin. Vai onko se sitten täysin eri varuste? Varoittaa törmäämästä seinään pysäköintitutkilla koko ajan.
Meillä F10ssä pakki päälle niin vasta käynnistyvät. F15sta jos ajaa lähelle seinään, niin alkaa itsestään piippaamaan pakkia laittamatta.
Näin...aika pieni vaiva se on lopulta sitä nappia painaa seinää tai toista autoa lähestyttäessä. Tämän tavan opin jo seiskassa aikoinaan.
Kyllä, mutta eteenkin saisi toimia automaattisesti. G-sarjaan tämä on jo saatu ja toiminnassa ei ole mitään huomauttamista. Onhan toi vähän epäloogista, että varuste on molempiin päihin, mutta vain toinen toimii automaagisesti. Toki taakse helppo triggeröinti pakilla.
Pieni vaivahan se on vaikka olisi kolme pientä nappia josta ominaisuus menee päälle, tai vaikka 6-numeroinen pin-koodi pakissa. Kyllä sen pystyisi näppäilemään pari kertaa päivässä parkkeeraessa.
Mutta kun autossa on sensorit niin jäin miettimään, olisiko aivan liian iso juttu jos menosuunnan sensorit olisivat aktiivisia "salaisesti", ja alkaisivat piipittää jos meinaa vetäistä linttansa parkkihallin seinään epähuomissa.
Mutta olisi se myös aikalailla ärsyttävää jos aina liikennevaloihinkin pysäytettäessä alkaisi hemmetinmoinen piipitys kun toisen taakse pysähtyy...:think
Mutta kun autossa on sensorit niin jäin miettimään, olisiko aivan liian iso juttu jos menosuunnan sensorit olisivat aktiivisia "salaisesti", ja alkaisivat piipittää jos meinaa vetäistä linttansa parkkihallin seinään epähuomissa.
Käyttäjien tarpeet ja mieltymykset vaihtelevat. Avustavien järjestelmien käyttöä ja toimintaperiaatteita on mietitty suunnittelupöydällä paljonkin. Nykyinen toimintaperiaate, jossa pysäköintitutkat aktivoituvat vain peruutusvaihteen kytkeytymisen yhteydessä tai erikseen napista painamalla on liikenneturvallisuuden kannalta toimivin kompromissi ja samalla vie vähemmän kuljettajan huomiota liikenteen ja ajotapahtuman seuraamiselta.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Mutta olisi se myös aikalailla ärsyttävää jos aina liikennevaloihinkin pysäytettäessä alkaisi hemmetinmoinen piipitys kun toisen taakse pysähtyy...:think
Eihän tämä tietenkään näin toimi. G:ssä systeemi toimii hyvin ja peruutettaessa vielä jarruttaa ja pysäyttää auton automaattisesti, jos ajaa liian lähelle.
Eihän tämä tietenkään näin toimi. G:ssä systeemi toimii hyvin ja peruutettaessa vielä jarruttaa ja pysäyttää auton automaattisesti, jos ajaa liian lähelle.
Taisi kuitenkin olla puhe etupään tutkista eikä takapään...
Comment