Käytöllä varmasti paljon merkitystä myös. Osa polkee kylmällä koneella ihan surutta jne.
Sitä en tiedä miten on ennen 228tkm ajettu, mutta itse aina rauhallisesti ajellu ennen kuin lämmöt satasessa. Korjaamosetä sanoi myös et laakerit on tod.näk rikkonut tuo typerä 30tkm huoltoväli. Mulla nyt osui se maksumiehen arpa. Harmittaa, mikä varmaan näkyy viesteissä. Tosi paljon tykkäsin autosta, tehosta, varusteista.
Tai tykkään, ensi viikolla korjaus. Lasku varmaan se 5k+
Myös huoltovälillä, ei kannata ajaa 30 tkm öljyillä vaan puolittaa väli jos on tehoja nostettu...
No itse en ajaisi edes vakiolla tuota 30tkm. Vaihtaa öljyt vaikka aina puolessa välissä. Öljyt&suodatin on niin halpa merkkiliikkeen ulkopuolella, että ei mitään merkitystä autoilun kokonaiskuluissa.
Sitä en tiedä miten on ennen 228tkm ajettu, mutta itse aina rauhallisesti ajellu ennen kuin lämmöt satasessa. Korjaamosetä sanoi myös et laakerit on tod.näk rikkonut tuo typerä 30tkm huoltoväli. Mulla nyt osui se maksumiehen arpa. Harmittaa, mikä varmaan näkyy viesteissä. Tosi paljon tykkäsin autosta, tehosta, varusteista.
Tai tykkään, ensi viikolla korjaus. Lasku varmaan se 5k+
Onko start/stop käytössä? Jossaihan oli tutkimus tuon vaikutuksista koneen laakerointiin. Eikä ollut positiivinen vaikutus.
Taisi olla, että ilman lyijyä olevat kk-laakerit kestää ~300 000 starttia. Voi kuulustaa paljolta, mutta start/stop niitä käynnistyksiä voi keskusta ajossa tulla useita kilometrille.
Toki öljyt kannattaa vaihtaa aina vaikka puolessa välissä, mutta en ihan noin suoraan syyttäisi öljynvaihtoväliä. On niitä paljon yli 300tkm ajettaja tuolla välillä ilman kk. laakeri vauriota.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No itse en ajaisi edes vakiolla tuota 30tkm. Vaihtaa öljyt vaikka aina puolessa välissä. Öljyt&suodatin on niin halpa merkkiliikkeen ulkopuolella, että ei mitään merkitystä autoilun kokonaiskuluissa.
Juu, samaa mieltä. Itse suosittelen auton myytyäni max. 20 vaihtoväliä vaikka vakio olisikin.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Onko kukaan perehtynyt mitä eroa on F10 ja F11 xdriven etuiskareissa? Molempiin on omat osanumeronsa, samalta ne kuitenkin näyttää mitä kuvia on katsellut :think
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Myös huoltovälillä, ei kannata ajaa 30 tkm öljyillä vaan puolittaa väli jos on tehoja nostettu...
Näin juuri, vaan ei sekään tässä tapauksessa auttanut. Edellinen huolto 222, mun teettämä huolto siinä 237, ja siitä 4tkm ja laakeri irtisanoutui tehtävästään /voitelu petti.
Vielä mysteeri mikä tuon aiheuttanut. Auto saa 170tkm moottorin tilalle ja elämä jatkuu.
Mistä kestävä patteri f11:sen avaimeen? Nyt mennyt kaksi patteria kahdessa kuukaudessa, ja niitä ennen ollut kesti niin kauan kun auto on ollut äiskällä,(eli onkohan nyt noin viitisen vuotta) nyt on airam, ja sitä aikaisempaa en muista, että mikä oli. Onko se suunnattava merkkiliikkeeseen ostamaan aito alkuperäinen bmw patteri?
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Mistä kestävä patteri f11:sen avaimeen? Nyt mennyt kaksi patteria kahdessa kuukaudessa, ja niitä ennen ollut kesti niin kauan kun auto on ollut äiskällä,(eli onkohan nyt noin viitisen vuotta) nyt on airam, ja sitä aikaisempaa en muista, että mikä oli. Onko se suunnattava merkkiliikkeeseen ostamaan aito alkuperäinen bmw patteri?
Ei aitoa BMW-patteria olekaan. Ei BMW mitään pattereita valmista!
Itse olen avaimissa käyttänyt Energizerin ja Vartan nappeja ja vuosia ovat kaikki kestäneet.
Mistä kestävä patteri f11:sen avaimeen? Nyt mennyt kaksi patteria kahdessa kuukaudessa, ja niitä ennen ollut kesti niin kauan kun auto on ollut äiskällä,(eli onkohan nyt noin viitisen vuotta) nyt on airam, ja sitä aikaisempaa en muista, että mikä oli. Onko se suunnattava merkkiliikkeeseen ostamaan aito alkuperäinen bmw patteri?
Sama juttu oli meillä tuossa 520d:ssä joku aika sitten, kolme/neljä patteria meni tosi lyhyellä aikavälillä:think Nyt on kyllä mennyt taas kuukausia samoilla pattereilla avaimet. Nyt on Varta:n patterit, en muista oliko aikasemmat jotain muita.
Huomasin tuossa tovi sitten, että oven alavalot ovat lakanneet toimimasta. Ihmettelen hiukan kyllä sitä, että jokainen ledi olis muka hajonnut yhtäaikaa. Onko kellää vastaavaa tullut vastaan?
Ovikytkimet kuitenkin toimii, koska sisävalot pelaa normaalisti.
Minkälaisia kulutuksia muilla on ollut 35d xdriven kanssa, kyseessä N57Z? Jotenkin tuntuu hurjalta kun kevyessä seka-ajossa menee 10L/100km.
Varmasti aika laaja käsite tuo kevyt seka-ajo, oma ehkä juuri sitä itseään eli hyvin vähän liikennevalopysähdyksiä joskin kaikki enempi vähempi muuta kuin matka-ajoa ja tuolla alle 7,5 litran todellisella keskarilla mennään (kulutus viritetty 1090 kertoimella joten mittarikin näyttää oikein).
Comment