Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aina on bixenonit näissä mutta toteutettu vaan yhdellä polttimolla. Sisemmässä on kulmavalo jos sellainen on varustelistalta ruksittu.Originally posted by Kamppi View PostKiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
Hionnassa kannattaa sitten muistaa että jälkeen pitää laittaa uv suoja-aine, muuten menee nopsaan pilalle.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Nuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tässä ajellut nyt vähän pidempää työmatkaa (n. 90 km yhteen suuntaan). Lumi pöllyää ja tarttuu takapuskuriin, niin huomasin alkuviikosta, että pakoputken ympärille on alkanut kasaantua vähän mustaa väriä. Nokea varmaankin.
Onko ihan normaalia, että putkesta tulee nokea? Oon ollu siinä uskossa, että nokea ei pitäis tulla kun kaikki EGR- ja hiukkassuodatinjärjestelmät ym. päästöhilavitkuttimet ovat paikoillaan.
Auto on 520d (N47-D20C) vm. 2014, aj. 215 tkm.
Comment
-
Niinhän ne voi sen aiheuttaa. Umpioiden heijastin metallinen ja "linssi" lasia. Taannoin tuli ostettua useampi 10€/kpl. Edellinen käyttäny noita polttimoja niissä pidemmän ajan. Ei ainakaan lumi ja sohjo tuki kun sulaa. Tarvitsis vielä kolmannen umpion kaveriksi niin josko ois vielä parempi. Yhtenä vaihtoehtona löytyy isot led lisäpitkät, mutta ne vaatii uuden telineen joka teetätettävä. Ovat sen verran isot jotta sopii kunnolla sekä tukien kiinnitys puskuriin vähän haasteellisempi.Originally posted by Laku View PostNuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.
Pyörien suuntaus suoritettiin eilen joka auttoi melkoisesti ajettavuuteen. Etupäässä aurausta yli speksien. Vielä poistettava kiinalainen webasto joka mallia "miniporsas". Ei lähteny tulille, ei edes yrittäny (pumppu ja puhallin toimi). Mitään varaosia tms ei löydy kuin jostain ebaystä. Kokoa kyseisellä "kattilalla" on lähes kolmen Webaston verran. Tällä hetkellä sähköisesti irroitettu ajoneuvosta.
Comment
-
Tuota vaihtoehtoa tutkinu. Umpioon ei sovi ledit koska tilaa on liian vähän. Ledeissä on jäähdytin elementit joko puhaltimella, rivoilla taikka liuskoilla. Koeasennusta tokikaan en ole tehny. Noi lisävalot on niin "ohuet" jotta johtojen sijoittumisella on umpion sisään on merkitystä.Originally posted by Rattiukko View PostHalogeenien paikalle ledit? Ei pala ainakaan umpiot. Ledipolttimot maksaa muutaman kympin
Niin, näyttäisi löytyvän led polttimoja jotka sopisivat. Pitääpä hankkia ja tehdä koe asennus irtonaisiin varaumpioihin.
Täytyy jostain tilata takaluukun valo kun on pimeenä. Piirilevyssä katkos jota koitin tinata mutta kun levyä ei saa käteen muuten kuin tyystin purkamalla. Epäilen liittimen irtoamista piirilevystä.Last edited by Kamppi; 19-12-2024, 10:32.
Comment
-
Ajokokemuksia kertyny lisää kohtuullisesti. Ihan en ole tyytyväinen tähän yksilöön (levoton ajettava, suuntaukset tehty). Toki käytetty mikä käytetty. Kulutus pyöriny noin 5.2...5.6l/100km, laskettuna sekä jopa ajotietokoneen näytön perusteella. Toki lyhyessä ajossa vie enempi mitä näyttöllä.
Mutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.Last edited by Kamppi; 02-01-2025, 08:38.
Comment
-
Koiranluu varmaankin kyseessä. Toki levoton ajettavuus voi myös johtua reaktiotangon puslistakin, eli sielläkin voi olla väljää. Selviää kyllä nopeasti pyörät ylös nostamalla ja rengasta heiluttamalla.Originally posted by Kamppi View PostMutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Sisätilanpuhaltimen boksin kautta helppo vetää sieltä vänkärin puolelta konehuonetta.Originally posted by Janna View PostKoska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
530xd -11
Comment
-
Viime kuussa tuli asennettua ja vedettyä talvee varten kyseinen juttu. Minä vedin kuskin puolelta, samalla puolella on säteilylämmitin sekä sijoitin ylläpitolaturin. Sisätilalämmittimen pistorasialle panssariletku kuskin puolelta läpiviennistä sisäpuolelle. Toki vaikutti sekin kun oli pimenneen polttoainelämmittimen käyttäkytkimen kaapeli siitä vedetty jonka riipaisin pois. Itellä noin tehtynä kätevä tehdä, vielä kun otti kotelon vasemmalta kojetaulusta pois niin sai hyvin ohjattua kaapelin sisäpuolelle.Originally posted by Janna View PostKoska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
530xd -11
Comment
-
-
F06 asiaa tänne, koska tuo mallin oma alue on död. Pahoittelut.
-15 640D ja parin päivän seisonnan jälkeen ilmoitti alivolteista, normi homma, mutta sitten alkoi kovalla tahdilla paukuttaa laitteita pois päältä.
Akku yritettiin ladata, vikailmoitukset eivät hävinneet. Tulivat takaisin myös resetoinnin jälkeen.
No Varta Exiden tilalle, hyvin starttaa silläkin, mutta laitteet eivät palaudu toimintaan = vikailmot taulussa. Vartakin toki käytetty eikä regattu (vielä).
Onko molemmat akut entisiä, vai onko esim IBS anturi p*skana?
Menen lukemaan koodeja kun auto palaa ajosta.
Yllämainitut toimenpiteet on suoritettu muiden toimesta
Vinkkiä vai uutta akkua?
Comment
Comment