Mikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by alpine3 View PostMikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?
Suurimmalla osaa tullut autoihin lähes heti oston jälkeen vikoja joka tietysti kuuluu vanhoihin autoihin, mutta oli takuut mitälie otettu ja silti sai tapella ja maksaa suurimmanosan itse. Yksi tuttu kehunut vain mutta vaihtaa autoja kuin sukkia. Mitä eroa edes on kuluttajasuojalla ja kamuxin turvapalvelulla? En pidä kovin pahana 200e kuljetusmaksua jos auto kuskataan toiselta puolen suomea koeajoon. Ajanut tavis v70 d5 2008 250tkm alkanut kyllästyttämään autoilu. Ainut että uudet renkaat ja vaihtohyvitys aika mitätön. Yksi kans että 20ke autoissa lähes nahkakaljuja renkaita alla ainakun kysellyt.
Comment
-
-
Itse en kamuxilta ostaisi ellei aivan loistoyksilö tulisi vastaan...Asiakaspalveluhan noissa liikkeissä on aivan hirveää ja epäammattimaista. Nuo jälkitaistelut lienee samanlaisia joka puljussa. Mutta kannattaa lähteä siitä että vanhaa autoa ostamassa että jos vikoja tulee niin korjataan vaan eikä taistella tuulimyllyjä vastaan muutaman satasen säästön takia.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by mEL0 View PostEGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.
Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.
Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?
Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.
Mulla alkoi myös EGR kamppiksen jälkeen häviämään jäähdytinnestettä, remppa tehtiin joskus lpppukesällä, taisi olla elokuun alkua. Noin kuukausi rempan jälkeen auto ilmoitti nesteen vähyydestä ja käytin auton merkkarilla tsekattavana että EGR ole hajonnut. Jäähdytinjärjestelmä paineistettiin kylmänä ja kuumana ja ei vuotoja systeemissä. Ei merkkaile pihaan ja ei savuta mutta jonnekin sitä katoaa, noin 0.7 - 1L per 1000km saa lisäillä.
Ylävesiletkun kannen lähtöä tsekkailin mutta kuivalta vaikutti se paikka mut onhan siellä niitä pikaliitoksia systeemissä et kaippa se täytyy auto pajalle kiikuttaa et selviää mihin häviää nestettä.
Mystinen homma ja nnäköjään en ole ainoa mutta ilmoittelen tänne jos ja kun vika löytyy jos sit vaikka jeesais muitakin.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Originally posted by Artsi93 View Post
Suurimmalla osaa tullut autoihin lähes heti oston jälkeen vikoja joka tietysti kuuluu vanhoihin autoihin, mutta oli takuut mitälie otettu ja silti sai tapella ja maksaa suurimmanosan itse. Yksi tuttu kehunut vain mutta vaihtaa autoja kuin sukkia. Mitä eroa edes on kuluttajasuojalla ja kamuxin turvapalvelulla? En pidä kovin pahana 200e kuljetusmaksua jos auto kuskataan toiselta puolen suomea koeajoon. Ajanut tavis v70 d5 2008 250tkm alkanut kyllästyttämään autoilu. Ainut että uudet renkaat ja vaihtohyvitys aika mitätön. Yksi kans että 20ke autoissa lähes nahkakaljuja renkaita alla ainakun kysellyt.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Ei ole omalla kokemuksella huonoa sanottavaa tuosta puljusta. Entisen M550d:n sähköinen vetokoukku korjattiin mukisematta kamuxin turvan piikkiin ja auton sai viedä mihin huoltoon vain.
Sama juttu transporterin kanssa DSG:n kohdalla.
Nuo rengasjutut voi ihan keskustella myyjän kanssa jos siihen vaikka saisi uudet renkaat mukaan, näinkin on tehty. Kamux ei tee itse vaihtoautojansa, vaan kuluttajat vie sinne paskansa vaihdossa ihan niinkuin kaikkiin muihinkin liikkeisiin. Halvempiin autoihin ei edes saa laajaa turvaa ihan syystäkin ja lukemalla selviää mitä ne sisältää, niin ei tarvitse pettyä jälkeenpäin kun ei ne vaihtanut 450tkm ajettuun autoon moottoria.
Ostajiakin on monenlaisia. Erään (4000 euron) E36:sen myyneenä (yksityisenä) ostaja soitti neljän vuoden jälkeen hajonneesta moottorin tukikumista, että on taas vitunmoista paskaa myyty hänelle. Yritti vielä vaatia kaupanpurkua tai auton korjausta. Ennen ostoa kävi kahteen kertaan vielä auton alla ja koeajoilla.Last edited by TinoTK; 19-04-2024, 09:14.///BMW M550d LCI
Comment
-
-
Originally posted by TinoTK View PostEi ole omalla kokemuksella huonoa sanottavaa tuosta puljusta. Entisen M550d:n sähköinen vetokoukku korjattiin mukisematta kamuxin turvan piikkiin ja auton sai viedä mihin huoltoon vain.
Sama juttu transporterin kanssa DSG:n kohdalla.
Nuo rengasjutut voi ihan keskustella myyjän kanssa jos siihen vaikka saisi uudet renkaat mukaan, näinkin on tehty. Kamux ei tee itse vaihtoautojansa, vaan kuluttajat vie sinne paskansa vaihdossa ihan niinkuin kaikkiin muihinkin liikkeisiin. Halvempiin autoihin ei edes saa laajaa turvaa ihan syystäkin ja lukemalla selviää mitä ne sisältää, niin ei tarvitse pettyä jälkeenpäin kun ei ne vaihtanut 450tkm ajettuun autoon moottoria.
Ostajiakin on monenlaisia. Erään (4000 euron) E36:sen myyneenä (yksityisenä) ostaja soitti neljän vuoden jälkeen hajonneesta moottorin tukikumista, että on taas vitunmoista paskaa myyty hänelle. Yritti vielä vaatia kaupanpurkua tai auton korjausta. Ennen ostoa kävi kahteen kertaan vielä auton alla ja koeajoilla.
Comment
-
-
Originally posted by Artsi93 View Post
Ei saanut parempia renkaita eikä hintaa tipputtanut mikään, toisaalta en ole nuin kalliita autoja ruukannut ostaa mutta olettanut että 20ke autoon tulisi lähes uudenveroiset renkaat eikä mitään millä ajaa puoli kesää tai kesken talven joutuu vaihtamaan paremmat talvirenkaat. Yleensä ostellut juuri n. 5k autoja niin ei mikään ongelma tehdä remppoja tai hommata heti uudet renkaat, puhumattakaan 1-2ke kieseistä, näitäkin ihmiset tulevat ostamaan kuin uutta autoa. Kuullut vain tuttujen kautta kauhutarinoista että autosta mennyt moottori tai turboa hyvin pian kaupan teon jälkeen vaikka ajettuja 100-200tkm. Tuntu olevan aika paljon saksan tuonteja näiden listoille tiedä sitten onko rullattu oikeasti paljon enemmän. Aloin kyllä miettimään onko bensa malleissa mitään verrokkia 530D jossa kulutus pysyisi käyttöajossa kohtuu aisoissa mutta olisi voimaa, näyttää saavan ihan hyvillä kilsoilla kohtuuhintaan. Näillä jos pikku rempoilla rullaisi sinne 400-500tkm (ostaessa 200-300tkm) niin olisi auto palvellut oman käyttöikänsä. Vuodessa 25-35tkm ajoja.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
👍 1
Comment
-
-
Kyllä autoliike siihen uudet renkaat hommaa varmasti. Hinta voi vaan olla vähän kovempi kuin mitä rengasliikkeessä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Kyllä jotku harrastaa sellaistakin että jos sattuu olemaan lähes tuliterät renkaat niin vaihdetaan renkaita ristiin toisen auton kanssa. Eli sinne liikkeeseen menee auto nillä loppuunajetuilla renkailla ja toiseen autoon tai kaverille jää ne lähes uudet renkaat.
Eli edellistä omistajaa saa ”kiittää” renkaiden kunnosta. Ehkä jossain tapauksessa liikekin voi moista harrastaa.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Joo renkaita saa kyllä uusia. Lueskelin lisää tästä 57 motista onko tosiaan että alkuperäinen jakopääntiivisteestä irtoaa maalia öljyjen sekaan ja öljypumppu poks? Tämän vaihtamalla + ketjut olisi koneen puolesta huoleton peli? Hmm vaihtomoottorit ei ole niin hieveän kalliita samakai hakea auto pois kuleksimasta niin pääsee nautiskelemaan tienpäälle.Last edited by Artsi93; 20-04-2024, 10:44.
Comment
-
-
Originally posted by Artsi93 View PostJoo renkaita saa kyllä uusia. Lueskelin lisää tästä 57 motista onko tosiaan että alkuperäinen jakopääntiivisteestä irtoaa maalia öljyjen sekaan ja öljypumppu poks?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Laakereita on mennyt enemmin tupla ja tripla turboista. Ja yleensä nämä on ollut vielä softattuja, eikä ole ollut merkitystä vaikka on lyhyillä öljynvaihto väleillä menty. Eli ei kannata yleistää kaikkien n57 koneiden kohdalle, toki huono tuuri voi käydä, mutta muuttujia on melko paljon.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Comment