Minähän en tietenkään oikesti tiedä mitään siitä miten ja kuinka paljon kulmat muuttuu ajossa sen mukaan onko veto päällä vai ei, mutta harituksen suuntaanhan se maalaisjärjellä muuttuu ja tuo mainittu auraus on varmasti niin pieni että vähäinenkin muutos veto päällä riittää viemään kulman harituksen puolelle, jolloin luulis sisäreunan kuluvan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Itsekin veikkaan, että siellä on puslat väsyneet, jos välykset on kunnolla tarkistettu, ettei niitä varmasti ole.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by akzy View PostMietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View Post
Luulen että omassa f01 seiskassa on nuo perän isot puslat vähän huonot. Käytin nelipyöräsuuntauksessa ja jäi ratti hieman vinoon, niin jouduttiin suuntaamaan uudelleen. Samalla huomasin, että takapäässä oli auraus muuttunut. vasen auraus 0.20 ja oikea nollissa vaikka ne laitettiin tasaisesti 0.10 per puoli. Eli takakelkka on elänyt suuntauksen välissä? Auto tahtoo olla vähän levoton ajettava ja tahtoo hakea uriin aika helposti. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo puslat ja tehdä siitä videota youtubeen sitten.
. Jos olis mahdollisuus tsekkauttaa uudestaan suuntaus, niin kyllä se itselläkin varmaan ois arvot muuttuneet --> puslat.
Odotan vielä ja seurailen tilannetta, ei vielä huvita kaivaa touhutonnia ja tiputtaa takakelkkaa pois ja uusia kaikkea (en jaksa vaihtaa pelkästään kelkan puslia). Youtubesta ei ainakaan löydy vielä videota missä näihin olisi kaikki vaihdettu. Vissiin se sitten kestää 500tkm maantiepainotteista ajoa.
Omalla koitin suljetulla pätkällä haipakkaa 120-200 ja ei elä peräpää mihinkään mutkissaBMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
auto on tämä f11 523i -2011Last edited by Tupelex; 14-09-2024, 16:45.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostOnko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
auto on tämä f11 523i -2011e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Matalapainepuolella pitäisi olla tasainen 5bar. Paljonko siellä nyt sitten on sitä painetta matalapainepuolella ja paljonko paineet on kun vikakoodia tulee? Korkeapaine sitten vähän voi vaihdella ajotilanteen mukaan, mutta 150-200bar pitäisi olla riippuen ajotilanteesta.
aika reilusti näyttää.
Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.Last edited by Tupelex; 15-09-2024, 21:31.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostTulipa sellanen mieleen että kun kuvista katsoo tankin pumppua niin onko tosiaan bensapaineensäädin tuossa yhden letkun välissä.
jos se rikki niin selittäisi noi paineet.
Eipä taida löytyä tuollaista erikseen, jossakin Puolassa näytti saavan erikseen mutta eipä tuota tiedä onko anturi vai tuo säädin rikki.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View Post
Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
aika reilusti näyttää.
Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostOnko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
auto on tämä f11 523i -2011
Onko missään tietoa noista korkeapainepumppujen valmistenumeroista mitkä on ns. Parannettuja malleja mitä ei pitäis enää mennä rikki vai onko niitä kuitenkaan.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
Comment