Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
Täällä oli 96tkm ja vaihtokunnossa. Nyt 98tkm ja alla 20". Menee 2 viikon sisällä vaihtoon. Tärisee vähän jarrutuksess ja ehkä ihan aavistuksen hakee.
Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
20" kesällä, 18" talvella. Epäilen, etten itse huomaa välttämättä eroa puusilmänä, jos lähtisin uusimaan.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Quote:
Originally Posted by ralliriisseli View Post
Heipähei!
530xd vm.2016 alkanut tuomaan palaneen kumin/öljyn hajun kabiiniin. Etenkin talvikeleillä tehnyt joskus. Avasin konepellin ja havaitsin savua jossain DPF:n päältä. Öljyähän siellä oli käryämässä. Syksyllä vaihdettiin jo venttiilikopan tiiviste, (kun epäilys sen vuotamisesta) eikä tule sieltä välistä tämä vuoto. Näyttäisi että venttiilikopan omasta prässätystä saumasta (apukuskin puoleisesta kulmasta.
Onko kelläään kokemusta näissä riisseleis vastaavasta ja kokemusta tuleeko BMW mitenkään vastaan?
Toisaalta itsellä on epäilystä, että edellisen omistajan asentama Mishimoton Catch-canin suodatin on jäätynyt ja sitten tuo kopan sauma antanut periksi ellei ole ollut jo valmiiksi heikomman puoleinen. Cach-caniä on tullut tarkasteltua ja tyhjennettyä ajoittain mutta ei nyt joka aamu. Ja jos tuo suodatin on jäässä niin eihän tyhjentelyt auta mitään vaan pitäis se sitten sulatella eka.
Uusi venakoppa taitaa olla 400€ luokkaa + sitten masentelut päälle, mikä ainakin marmorilla mahtaa tehdä hurjan laskun, ellei jossain tulla vastaan.
———————————
Mihin tuollaista catch cania tarvitaan? Viimeksi laitettiin tuollainen johonkin takatuuppari eskorttiin jossa oli kone öbaut vuosimallia -70. Ei nuo ehjiin nykyautoihin kuulu. Vastaantulot saa myös unohtaa moisen takia 100% varmuudella.
Korjaisin venttiilikopan ja palauttaisin huohottimen sellaiseen toimintaan miten se on aikaisemmin ollut. Juttujanhan on ollut että vuotava venttiilikopan kansi lisää huohotusta. Samoin alipainevuodot.
Catch can poistettu ja venakoppa vaihdettu. Bemari tuli kuitenkin 50% vastaan. Auto pelittää nyt muutoin kivasti, mutta 8-9l/100km tuntuu matka-ajolle turhan suurelta, etenkin vaikka rajoitusten mukaan ajelee.
Egr-kampanja hoidettu, softallisesti disabloitu, adblue myös pois käytöstä.
Dpf regeneraatio näytti carlyn mukaan onnistuvan vaikkakin hyvin lyhyt poltto olikin. Mittarissa vasta 87tkm. Lämmöt normaalit: 87 nesteellä ja 100 öljyllä (viisari osoittaa suoraan ylös, Carly näytti -100c).
Missähän vika voisi todennäköisimmin olla?
Last edited by ralliriisseli; 25-04-2021, 23:42.
Reason: Lisäinfo
N55 moottorista kuului kivoja ääniä. Käynnistin ja konehuoneessa alkoi kova räminä ja oli ilmastointi päällä. P päälle nii ääni hävisi. Eli ilmeisesti jokin resonoi? Kellään vastaavaa käynyt. Ilmastointi pois ja räminä lakkasi, luultavasti ei niin raskaasti käy nii rauhoittui. Hetken säikähin ku moniurahihnan kiristäjä liikkui vähän edes takaisin mutta tämä ilmeisesti normaalia ja hihna sarja vasta vaihdettu.
Mitkä moduulit pitää päivittää, että 2011/6 F11 saa start & stopin koodattua käynistyksessä pois ja muistin nappiin. Riittääkö pelkkä Cas, vai tarvitaanko muutakin?
Auto F11 520DA 2012 vm. Autossa löytyy kolme ajomoodia: normal, sport ja sport+. Autossa siis sporttikeppi läpysköillä. Onko tällaiseen autoon saatavilla ECO Pro asetus koodaamalla, vai vaatiko se jonkun palikan/boxin?
Mitkä moduulit pitää päivittää, että 2011/6 F11 saa start & stopin koodattua käynistyksessä pois ja muistin nappiin. Riittääkö pelkkä Cas, vai tarvitaanko muutakin?
CAS:sin FDL-koodauksella on hyvä lähteä liikkeelle. Jos sillä onnistuu niin sitten ei tarvitse muuta.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment