Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kamppi
    Newbiemmer
    • Dec 2024
    • 9
    • In the middle of nowhere

    Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5013
      • Paimio

      Originally posted by Kamppi View Post
      Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
      Aina on bixenonit näissä mutta toteutettu vaan yhdellä polttimolla. Sisemmässä on kulmavalo jos sellainen on varustelistalta ruksittu.
      Hionnassa kannattaa sitten muistaa että jälkeen pitää laittaa uv suoja-aine, muuten menee nopsaan pilalle.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17522
        • Turku

        Nuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Bugsneeze
          Bimmer Rookie
          • Mar 2023
          • 42
          • Suomi

          Tässä ajellut nyt vähän pidempää työmatkaa (n. 90 km yhteen suuntaan). Lumi pöllyää ja tarttuu takapuskuriin, niin huomasin alkuviikosta, että pakoputken ympärille on alkanut kasaantua vähän mustaa väriä. Nokea varmaankin.

          Onko ihan normaalia, että putkesta tulee nokea? Oon ollu siinä uskossa, että nokea ei pitäis tulla kun kaikki EGR- ja hiukkassuodatinjärjestelmät ym. päästöhilavitkuttimet ovat paikoillaan.

          Auto on 520d (N47-D20C) vm. 2014, aj. 215 tkm.

          Comment

          • Kamppi
            Newbiemmer
            • Dec 2024
            • 9
            • In the middle of nowhere

            Originally posted by Laku View Post
            Nuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.
            Niinhän ne voi sen aiheuttaa. Umpioiden heijastin metallinen ja "linssi" lasia. Taannoin tuli ostettua useampi 10€/kpl. Edellinen käyttäny noita polttimoja niissä pidemmän ajan. Ei ainakaan lumi ja sohjo tuki kun sulaa. Tarvitsis vielä kolmannen umpion kaveriksi niin josko ois vielä parempi. Yhtenä vaihtoehtona löytyy isot led lisäpitkät, mutta ne vaatii uuden telineen joka teetätettävä. Ovat sen verran isot jotta sopii kunnolla sekä tukien kiinnitys puskuriin vähän haasteellisempi.

            Pyörien suuntaus suoritettiin eilen joka auttoi melkoisesti ajettavuuteen. Etupäässä aurausta yli speksien. Vielä poistettava kiinalainen webasto joka mallia "miniporsas". Ei lähteny tulille, ei edes yrittäny (pumppu ja puhallin toimi). Mitään varaosia tms ei löydy kuin jostain ebaystä. Kokoa kyseisellä "kattilalla" on lähes kolmen Webaston verran. Tällä hetkellä sähköisesti irroitettu ajoneuvosta.

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 596
              • Uusimaa

              Halogeenien paikalle ledit? Ei pala ainakaan umpiot. Ledipolttimot maksaa muutaman kympin

              Comment

              • Kamppi
                Newbiemmer
                • Dec 2024
                • 9
                • In the middle of nowhere

                Originally posted by Rattiukko View Post
                Halogeenien paikalle ledit? Ei pala ainakaan umpiot. Ledipolttimot maksaa muutaman kympin
                Tuota vaihtoehtoa tutkinu. Umpioon ei sovi ledit koska tilaa on liian vähän. Ledeissä on jäähdytin elementit joko puhaltimella, rivoilla taikka liuskoilla. Koeasennusta tokikaan en ole tehny. Noi lisävalot on niin "ohuet" jotta johtojen sijoittumisella on umpion sisään on merkitystä.

                Niin, näyttäisi löytyvän led polttimoja jotka sopisivat. Pitääpä hankkia ja tehdä koe asennus irtonaisiin varaumpioihin.

                Täytyy jostain tilata takaluukun valo kun on pimeenä. Piirilevyssä katkos jota koitin tinata mutta kun levyä ei saa käteen muuten kuin tyystin purkamalla. Epäilen liittimen irtoamista piirilevystä.
                Last edited by Kamppi; 19-12-2024, 10:32.

                Comment

                • Kamppi
                  Newbiemmer
                  • Dec 2024
                  • 9
                  • In the middle of nowhere

                  Ajokokemuksia kertyny lisää kohtuullisesti. Ihan en ole tyytyväinen tähän yksilöön (levoton ajettava, suuntaukset tehty). Toki käytetty mikä käytetty. Kulutus pyöriny noin 5.2...5.6l/100km, laskettuna sekä jopa ajotietokoneen näytön perusteella. Toki lyhyessä ajossa vie enempi mitä näyttöllä.

                  Mutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.
                  Last edited by Kamppi; 02-01-2025, 08:38.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5013
                    • Paimio

                    Originally posted by Kamppi View Post
                    Mutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.
                    Koiranluu varmaankin kyseessä. Toki levoton ajettavuus voi myös johtua reaktiotangon puslistakin, eli sielläkin voi olla väljää. Selviää kyllä nopeasti pyörät ylös nostamalla ja rengasta heiluttamalla.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Kamppi
                      Newbiemmer
                      • Dec 2024
                      • 9
                      • In the middle of nowhere

                      Tosiaankin ne koiranluut, pitää ottaa irti tarvittaessa. Samoin alatukivarsia jotta voidaan tarkistaa. Sen jälkeen tilata uusia, tarvittaes pakettina.

                      Comment

                      • Janna
                        BTCF Member
                        • Dec 2013
                        • 1067
                        • Rovaniemi

                        Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
                        530xd -11

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14439
                          • Oulu

                          Originally posted by Janna View Post
                          Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
                          530xd -11
                          Sisätilanpuhaltimen boksin kautta helppo vetää sieltä vänkärin puolelta konehuonetta.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Kamppi
                            Newbiemmer
                            • Dec 2024
                            • 9
                            • In the middle of nowhere

                            Originally posted by Janna View Post
                            Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
                            530xd -11
                            Viime kuussa tuli asennettua ja vedettyä talvee varten kyseinen juttu. Minä vedin kuskin puolelta, samalla puolella on säteilylämmitin sekä sijoitin ylläpitolaturin. Sisätilalämmittimen pistorasialle panssariletku kuskin puolelta läpiviennistä sisäpuolelle. Toki vaikutti sekin kun oli pimenneen polttoainelämmittimen käyttäkytkimen kaapeli siitä vedetty jonka riipaisin pois. Itellä noin tehtynä kätevä tehdä, vielä kun otti kotelon vasemmalta kojetaulusta pois niin sai hyvin ohjattua kaapelin sisäpuolelle.

                            Comment

                            • Janna
                              BTCF Member
                              • Dec 2013
                              • 1067
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by JaniLap View Post

                              Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.
                              ai niin, tarkoitus oli kuitata, että perän ongelmat poistuvat venttiilin vaihdolla.

                              Comment

                              • Stitch
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 104
                                • e-suomi

                                F06 asiaa tänne, koska tuo mallin oma alue on död. Pahoittelut.

                                ​​​​-15 640D ja parin päivän seisonnan jälkeen ilmoitti alivolteista, normi homma, mutta sitten alkoi kovalla tahdilla paukuttaa laitteita pois päältä.
                                Akku yritettiin ladata, vikailmoitukset eivät hävinneet. Tulivat takaisin myös resetoinnin jälkeen.
                                No Varta Exiden tilalle, hyvin starttaa silläkin, mutta laitteet eivät palaudu toimintaan = vikailmot taulussa. Vartakin toki käytetty eikä regattu (vielä).
                                Onko molemmat akut entisiä, vai onko esim IBS anturi p*skana?
                                Menen lukemaan koodeja kun auto palaa ajosta.
                                Yllämainitut toimenpiteet on suoritettu muiden toimesta
                                Vinkkiä vai uutta akkua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎