Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Vetarin pulteissa sen verta kova momentti, että en lähtisi käyttämään uusiksi. Iskarin alapään pultin voi käyttää uusiksi.

    Leave a comment:


  • shamalainen
    replied
    Ajatuksena olisi vaihtaa autoon omin kätösin reaktiotangot sekä tukivarret. Itseltäni ei löydy aikaisempaa kokemustsa kyiseseen hommaan, niin olisi kysymyksiä joihin saisin mahdollisesti vastauksia täältä

    Reaktiotangon vaihto vaikuttaa olevan tosi simppeli. Auto on xDrive niin pitää irroittaa vetari, jotta saa sen tangon mahtumaan ulos kolostaan. Kun irroittaa vetarin pultin, niin voiko tätä pulttia käyttää uudestaan? Videoissa tyypit aina laittanut bränikät tilalle ja nämä maksaa n. 17e kipale, niin ei oikein lämmittäis ostamaan aina uusia.

    Kun tukivarren vaihtaa niin, siinähän on iskari kiinni joka pitää irroittaa. Voiko tätä iskarin pulttia käyttää uudestaan?

    Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:


  • Puolijohde
    replied
    Originally posted by Hörhö View Post
    Millaisiin lukemiin ns nysväämällä pääsee 520d:llä matkassa?
    530da Xdrivella 17"vanteilla pienin todellinen 4,7L/100km, meneekö pikkukoneella jo kolmosella alkaviin?
    Kaupungissa 530 vie helposti kymppiäkin jos pätkäajoa...
    Itsellä 520d xdrive tällä uudemmalla b47d20a ureakoneella nelosella alkavia lukemia maantiellä ja taajamassa, kun nopeus pysyy max 80..90 tuntumassa. Varsin leppoisaa ajelua. Satasen jälkeen maantiellä alkaa nousta vitoseen ja kesänopeuksilla todellinen nopeus 120..125 vakkarilla 5.5L.

    Alla parinsadan kilsan talvireissu tasaisen tappavaa vauhtia:



    Edit: Ja maltillinen 225/55/R17 rengastus kesät talvet.

    Leave a comment:


  • Hörhö
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Eroa on sitten ajomatkoissa, olosuhteissa ja/tai kaasujalassa. Samalla kuljettajalla samoilla tieosuuksilla moottori-/maantiepainotteisessa ajossa 530d vie todellisuudessa 1-1,5l nelivetoista 520d xDrivea enemmän.
    Millaisiin lukemiin ns nysväämällä pääsee 520d:llä matkassa?
    530da Xdrivella 17"vanteilla pienin todellinen 4,7L/100km, meneekö pikkukoneella jo kolmosella alkaviin?
    Kaupungissa 530 vie helposti kymppiäkin jos pätkäajoa...

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mulla on lci 530d takaveto ja kaverilla b47 520d xdrive kulutus käytännössä meillä samat, veroissa ~20e/v eroa
    Eroa on sitten ajomatkoissa, olosuhteissa ja/tai kaasujalassa. Samalla kuljettajalla samoilla tieosuuksilla moottori-/maantiepainotteisessa ajossa 530d vie todellisuudessa 1-1,5l nelivetoista 520d xDrivea enemmän.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by hypodermic View Post
    Itsekin vähän kahtellut facelift F11:sta "sillä silmällä". Nelivetoon kun on tottunu niin kyllä xdrive on must have, ja automaatti. Lähinnä nyt katsellut tuota 520d B47 koneella (2014 -->), vaikka tietysti 530d kiinnostaisi menopuolen ja mureiden äänien puolesta kun sen verran aina lapsettaa. Kuinka paljon on käytännön kokemuksella eroa kulutuksessa 520d ja 530d välillä? Vaunua tms ei ole tarkoitus vetää, enimmäkseen tulee perus taajama-ajoa ja matka-ajoa.

    Varusteista pitäis löytyä ainakin se freesimpi mittaristo (olikohan 6WA tms), perus mankkaa paremmat hifit ja sporttipenkit. Onko näissä muuten sporttipenkit aina nahkaiset? Adaptiivinen vakkari olis erikiva mutta ei tunnu kovin monessa käytetyssä olevan. VIN koodilla tosiaan saa kätevästi tsekattua kattavan varustelistan jos/kun sitä ei myyjäliikkeen ilmoituksessa ole.
    Mulla on lci 530d takaveto ja kaverilla b47 520d xdrive kulutus käytännössä meillä samat, veroissa ~20e/v eroa

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post
    Onko kukaan tilannut tuolta Venäjältä sitä separaattori kalvoa ja alumiinikantta n53:seen näinä aikoina että tuleeko tavara perille?
    Pistin kyl osto ilmon tänne joskus löytyisi.
    Minä tilasin ihan saksasta ja mukavasti tuli perille. Kalvo, alumiinikansi ja liima.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Onko kukaan tilannut tuolta Venäjältä sitä separaattori kalvoa ja alumiinikantta n53:seen näinä aikoina että tuleeko tavara perille?
    Pistin kyl osto ilmon tänne joskus löytyisi.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu yhden Audin 3.0 TDI:n rempanneena ollut yhtä juhlaa m57 ja n57 koneiden kanssa. Toki nuo laakerihommat kummittelee, mutta ilmeisesti tilastollisesti sattuneet tupla ja tripla turboille, varsinkin doftatuille suuremmalla prosentilla. Eikä tuo nyt maata kaatava homma ole tehdä etupeltoon. Ei näitä nyt pelätä toinna. Jos pelkää niin kannattaa julkisilla liikkua.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Ei kai tuosta oikeasti mitään varmuutta ole, mikä N57:ssa laakereita syö, mutta yksi teoria joissain lähteissä on ollut öljypumpun kuluminen ja laskevat öljynpaineet. Spekulaatiota ja mutua toki osittain.

    Ei kannata ymmärtää väärin, minusta näissä koneissa on paljon hyviäkin ominaisuuksia. Käyntiääni on kiva, lämpenee dieseliksi nopeasti, kulutus on auton kokoon nähden maltillinen, automaatti erinomainen, monet huollot paljon helpompia, vaikka Audin 3.0 TDI-koneisiin verrattuna, suorituskyky on riittävä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu ei tuo n57 taajamassa/kaupungissa paras vaihtoehto ole. Omamassa autolla sen verran suuri että paikaltaan lähtö ottaa energiaa Maantiellä menee kohtuudella. 200tkm nyt mittarissa ja ei ole juuri korjata tarvinnut, ehkä edessäpäin. Mikä tuo öljypumppu homma on?

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Nelikkokutosdiesel N57 menee 6-6,5 l/100 km maantiajossa 18-19" vanteilla. Pätkäajossa ja työmatkajaossa kulutukset 7,5-10 l/100 km. Autobahnilla 160-200 kmh haarukassa menee 8-10 l/100 kmh. Neloskone menee litran pienemmällä maantiellä ja varmaan pätkäajossa vielä vähän suhteessa pienemmällä. N57:ssa varautuisin joko henkisesti ajamaan koneen mentaliteetilla loppuun "en avaa konetta, otan riskin" tai sitten kerralla öljympumppu, ketjut ja runkolaakerit kaikki uusiksi.

    Ihan älyttömiä summia en enää F10:stä maksaisi auton ylläpitokulut ja arvonalenema huomioiden.
    Last edited by Kraftwerk; 09-06-2023, 21:19.

    Leave a comment:


  • hypodermic
    replied
    Itsekin vähän kahtellut facelift F11:sta "sillä silmällä". Nelivetoon kun on tottunu niin kyllä xdrive on must have, ja automaatti. Lähinnä nyt katsellut tuota 520d B47 koneella (2014 -->), vaikka tietysti 530d kiinnostaisi menopuolen ja mureiden äänien puolesta kun sen verran aina lapsettaa. Kuinka paljon on käytännön kokemuksella eroa kulutuksessa 520d ja 530d välillä? Vaunua tms ei ole tarkoitus vetää, enimmäkseen tulee perus taajama-ajoa ja matka-ajoa.

    Varusteista pitäis löytyä ainakin se freesimpi mittaristo (olikohan 6WA tms), perus mankkaa paremmat hifit ja sporttipenkit. Onko näissä muuten sporttipenkit aina nahkaiset? Adaptiivinen vakkari olis erikiva mutta ei tunnu kovin monessa käytetyssä olevan. VIN koodilla tosiaan saa kätevästi tsekattua kattavan varustelistan jos/kun sitä ei myyjäliikkeen ilmoituksessa ole.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kaikissa F11 on ilmajouset takana. Eteen sellaisia ei ole saanut. Adaptiivinen alusta tai edc iskunvaimennus selviää kun syöttää vin koodin esim:

    BMW VIN decoder will check your BMW VIN and show you full vehicle specification


    Eipä noissa mitään suuria murheita mitä ei tarkalla koeajolla huomaisi. Etuvetareiden klapit kuulee kun renkaat linkussa ajaa.

    Leave a comment:


  • oravan_poikanen
    replied
    Harkinnassa -16 -> F11 520d Xdrive. Olisi ensimmäinen BMW eikä mitään aikaisempaa kokemusta ko. ajokeista. Mitähän näissä 150-190tkm ajetuissa tulisi ottaa huomioon? Mitä itse ymmärtänyt niin ainakin tarkastaa vikakoodit, alustan kunto (varsinkin perän pussit), nelivedon äänet ja toiminta, mitä muuta?



    Onko näissä kaikissa malleissa ilma-alusta? Entä sähköalusta? Jos ei, niin mistä tietää katsoa mikä alusta alla on? B47 kone ilmeisesti pääpiirteittäin kestää mutta suurimmat ongelmat näissä liittynevät nelivetoon sekä takapään alustaan?


    Onko jotain muuta mitä olisi hyvä tietää noilla kilsoilla olevaa laitetta katseltaessa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎