Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Laturi työntää ihan riittävästi virtaa akulle ajon aikana, joten akkulämmittimen päällä olo ajon aikana ei häiritse auton sähköjärjestelmiä ainakaan virrankulutuksen osalta. Jos akkulämmitintä käyttää kun auto ei ole latauksessa tai käynnissä, IBS antaa ilmoituksen suurentuneesta lepovirrankulutuksesta. Toisaalta sinulla olikin ymmärtääkseni tarkoitus kytkeä auto ylläpitolataukseen kun akkulämmitintä käytetään auton ollessa pois käytöstä. Tuotteen valmistajan asiakaspalvelu osannee vastata tarkemmin ominaisuuksista ja käyttöedellytyksistä.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Kuvatulla käyttötavalla lämmitysvastus ei häiritse auton järjestelmien toimintaa. Käyttöjakso on auton seistessä ja samanaikaisesti syötetään virtaa ylläpitolaturin avulla.
    Mitenkäs sitten kun auton käynnistää ja lämmitin menee päälle niin häiritseekö jotenkin? Luulisi kyllä ettei vaikuta muutakun että akkun lämmetessä ottaa virtaa vastaan paremmin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Auto lämmitetään aina webastolla joten tuon laturin kaveriksi voisi olla oivallinen. Mutta tuleeko tuon kanssa muita ongelmia, auton "älylatauksen" yms suhteen?
    Kuvatulla käyttötavalla lämmitysvastus ei häiritse auton järjestelmien toimintaa. Käyttöjakso on auton seistessä ja samanaikaisesti syötetään virtaa ylläpitolaturin avulla.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Näillä kovilla pakkasilla tuo f11 akku on kohtalaisen kylmässä paikassa ja mietin että saisiko sille jotenkin lämpöä vähän paremmin. Törmäsin sitten tälläisen https://arcticheat.fi/collections/ak...12694013509696

    Kohtalaisen yksinkertainen asentaa ja itsellä kun on tuo defan ylläpitolaturi niin sen kanssa voisi olla käytännöllinen. Auto lämmitetään aina webastolla joten tuon laturin kaveriksi voisi olla oivallinen. Mutta tuleeko tuon kanssa muita ongelmia, auton "älylatauksen" yms suhteen?

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Onkohan mulla diesel suodatin jäässä?

    Kyseessä 2010 525 3.0 diisseli, ehkä kuukauden vähän heikosti lähtenyt käyntiin, silti käynnistynyt alta 15 asteen pakkasessa, epätasaisesti käynyt, kunnes vähän lämpiää. Hehkut ja hehkuboksi varmaan finaalissa...

    mutta nyt tosiaan tänään ei lähtenyt millään käyntiin, ajetttu eka oma akku tyhjäks, sen jälkeen toisella autolla virtaa antaen. Komeesti pyörittää, alkuun lupas pari kertaa tosi miedosti lähteä käyntiin, lopulta vaan pyörittää mutta ei starttaa millään. Suodatinta, hehkuja, hekuboksia ei ainakaan oman omistuksen aikana ole vaihdettu 100tkm aikana, nyt mittarissa 385tkm.

    Edit : luen vikakoodit vielä tänään.

    Preheating control unit : output stage, cylinder 2, faulty

    Nämä toistuu cylinder 2,3,4,5,6 ei 1.

    Onkohan noi kaikki hehkut rikki, vai ohjain boksi?

    Hehkut ja rele nyt pitäs vaihtaa toki kaikki, tällä hetkellä ongelmana vaan että sais auton käyntiin ja siirrettyä talliin..

    Mietityttää vaan että voiko tuo lähteäkää käyntiin noila viallisilla hehkuilla/boksilla. Eilen vielä lähti sahaamisen jälkeen -14 asteessa, tänään - 20 ja ei starttaa enään.
    Last edited by Bnito; 01-01-2024, 18:27.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post

    Auto 535dx 2015 oli takaisinkutsun takia valtuutetulla BMW korjaamolla kuljettajan airbagin vaihdossa ja mekaanikon kanssa tuli puhetta etuvetareiden rikkoontumisesta. Tässä yhteydessä hän kertoi, että etupyöriä käännettäessä veto siirtyy takapyörille. Hiukan ihmettelen, kun heille työnantaja todennäköisesti järjestää koulutuksen (mahdollisesti BMW) ja saanut näin virheellistä tietoa. On ollut kuitenkin ko. tehtävissä jo kymmenkunta vuotta. Jakolaatikon tehtävä?
    Bmw jakolaatikossa on kytkin, jota sen ohjainlaite kytkee tarpeen mukaan. Ilman käskyä kytkeytyä auto on takavetoinen. Autossa ei myöskään ole keskitasauspyörästöä joka tarvittaisiin jatkuvan nelivedon tapauksessa. (etu- ja takapään kaartosäteen ero)
    Bmw systeemissä kaarteessa jakolaatikon kytkintä luistatetaan jotta pyörät eivät ala luistaa etu ja takapään nopeuseron takia.
    Uskoisin että kaarteessa kiihdytettäessä kytkintä runkataan kinni/auki kun asiaa katsotaan riittävän pienessä aikaperspektiivissä.
    mikään oikea nelivetohan bmw nykyisessä muodossaan ei ole. Hyvin pitkälti samanlainen kuin vaikkapa vag tai volvo haldex systeemi.

    Eli minusta ko. Bmw työnjohtajan väittämä on osittain ihan totta.

    Nimenomaan kaarteessa esim. Audin pitkittäiskoneisten torsen Quattro on aivan omaa luokkaansa etenemiskyvyn suhteen.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tilanteesta riippuen jakolaatikko siirtää enemmän voimaa tavaksi, mutta ei se takavedoksi muutu missään vaiheessa. Mene parkkipaikalle ja teataa.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    F11 520DA B47, mihin letkuun kannattaisi laittaa letkulämmitin jossa ei kiertovesipumppua?

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei muutu takavedoksi.
    Auto 535dx 2015 oli takaisinkutsun takia valtuutetulla BMW korjaamolla kuljettajan airbagin vaihdossa ja mekaanikon kanssa tuli puhetta etuvetareiden rikkoontumisesta. Tässä yhteydessä hän kertoi, että etupyöriä käännettäessä veto siirtyy takapyörille. Hiukan ihmettelen, kun heille työnantaja todennäköisesti järjestää koulutuksen (mahdollisesti BMW) ja saanut näin virheellistä tietoa. On ollut kuitenkin ko. tehtävissä jo kymmenkunta vuotta. Jakolaatikon tehtävä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Requiem View Post

    Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna.
    Umpion ohjainlaiteen vaihto voi auttaa ellei liittimissä ole hapettumia. Toisaalta jos umpio kerää kosteutta, niin ohjainlaitekin ottaa ennen pitkää kosteudesta itseensä. Minulta löytyy tarvittaessa non-adaptive umpion ohjainlaite.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Requiem View Post

    Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna. Pitäisi varmaan umpiot vaihtaa mutta taitaa tulla liian kalliiksi.
    Tänään hälytti matkalla kauppaan mutta sitten sai ajaa 40km työmatkan ilman hälytyksiä.
    Kannattanee ensiksi katsoa liittimet ja boxi. Toki jos sinne umpioon kosteutta pääsee niin voi kait se ne leditkin hajoittaa periaatteessa.

    Leave a comment:


  • Requiem
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Umpiossa saattaa olla kosteutta ja voisit myös tarkistaa ettei liittimissä ole hapettumia. Jääkö rekisteriin vikakoodeja, jotka voisivat kertoa lisää?
    Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna. Pitäisi varmaan umpiot vaihtaa mutta taitaa tulla liian kalliiksi.
    Tänään hälytti matkalla kauppaan mutta sitten sai ajaa 40km työmatkan ilman hälytyksiä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Requiem View Post
    Mikähän siellä oireilee?

    Niin F11 525d vm -11 kyseessä.
    Umpiossa saattaa olla kosteutta ja voisit myös tarkistaa ettei liittimissä ole hapettumia. Jääkö rekisteriin vikakoodeja, jotka voisivat kertoa lisää?

    Leave a comment:


  • Requiem
    replied
    Pari päivää sitten varotti ettei kuskin puolen vilkku edessä toimi, luulin että polttimo mennyt mutta tuli sitten muitakin varoituksia. Kun virrat käyttää pois niin toimii taas vähän aikaa, kunnes parin kilometrin ajon jälkeen tulee samat hälyt uudelleen. Mikähän siellä oireilee?
    Niin F11 525d vm -11 kyseessä.

    Click image for larger version  Name:	Errors2.jpg Views:	0 Size:	105.5 KB ID:	5490938
    Last edited by Requiem; 24-12-2023, 00:26.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei muutu takavedoksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎