Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tupelex
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Eipä pelittänyt liimaus vaan irtosi samantein kun laitoin tuota alumiinikantta paikalleen.

    No liimaa oli tuubissa niin koetan uudelleen, mutta tuskin sen paremmalla menestyksellä...tosin puhdistin vielä uudestaan ja karhensin pintaa vähän santapaperilla...katsotaan...jos ei pidä niin pakkohan sitten on vaan tuo uusi venttiilikoppa ostaa.

    Itse osa varmaan ihan kelpo ei siinä mitään mutta liima ei sovellu tähän. Toki jotain muuta kuuman kestävää liimaa voisi käydä hakemassa ja kokeilla sillä vielä...:think

    Eli veikkaan että muillakin varmaan sama käynyt että tuo liima irtoaa samantein ja näin ollen ei pelitä kunnolla remontinkaan jälkeen. Kannattaa se liimaus tarkastaa ensitilassa jos tämä on tehty.

    EDIT:
    Toinen liimaus onnistui. Ja kyllä siinä vanhassa vikaa vaan oli. Nyt ei enään tee sitä pientä kierrosten alaslaskua käynnistettäessä ja tyhjäkäynti on todella tasaista.
    Hyvä että vörkkii.
    Itekki pistin uudelleen koska unohtu lyhentää sitä jousta.
    Se liima kyllä pysyy mutta puhdistus asetonilla vaaditaan.
    Nyt toimii kuin pitää, ihan pikku reikä minullakin oli ja en varmaksi sano tuliko poistossa.
    Tällä ajettu 150tkm. Mutta oli siellä jo pinta ratkeamaan koko joustossa eli ei kauaa olis kestänyt.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Eipä pelittänyt liimaus vaan irtosi samantein kun laitoin tuota alumiinikantta paikalleen.

    No liimaa oli tuubissa niin koetan uudelleen, mutta tuskin sen paremmalla menestyksellä...tosin puhdistin vielä uudestaan ja karhensin pintaa vähän santapaperilla...katsotaan...jos ei pidä niin pakkohan sitten on vaan tuo uusi venttiilikoppa ostaa.

    Itse osa varmaan ihan kelpo ei siinä mitään mutta liima ei sovellu tähän. Toki jotain muuta kuuman kestävää liimaa voisi käydä hakemassa ja kokeilla sillä vielä...:think

    Eli veikkaan että muillakin varmaan sama käynyt että tuo liima irtoaa samantein ja näin ollen ei pelitä kunnolla remontinkaan jälkeen. Kannattaa se liimaus tarkastaa ensitilassa jos tämä on tehty.

    EDIT:
    Toinen liimaus onnistui. Ja kyllä siinä vanhassa vikaa vaan oli. Nyt ei enään tee sitä pientä kierrosten alaslaskua käynnistettäessä ja tyhjäkäynti on todella tasaista.
    Last edited by TheRipper; 03-08-2023, 15:07.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Five35 View Post
    Kiitokset vastauksesta, mukava oppia lisää.

    Palveleeko tämä takalasin antenni siis sekä radiota että etäavausta/sulkemista?
    Kyllä se yksi antennivahvistin hoitaa radiota/lukitusta/avausta/avaimen tunnistusta käynnistystä varten. Antenneja toki on useita jo avaamiseen/lukitukseen.

    Leave a comment:


  • Five35
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    3) Johtimet takalasin antenniin.
    Kiitokset vastauksesta, mukava oppia lisää.

    Palveleeko tämä takalasin antenni siis sekä radiota että etäavausta/sulkemista?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Five35 View Post
    Mitkä ovat liitteenä olevan kuvan liittimien 1-3 roolit? Mitkä niistä vaikuttavat mihinkin (radioon, kaukosäätimen avaa/sulje -toimintoihin, avaimettomaan käynnistykseen jne) - vai vaikuttavatko kaikki kaikkiin?
    1) Antennimoduulin virtajohdin ja LIN-väyläjohtimet, jolla moduuli on yhteydessä auton järjestelmiin. Maadoitus on toteutettu noilla mustilla läpimenoruuveilla.

    2) AM-/FM-/HF-signaali auton lukitukseen ja viihdelaitteisiin sekä diagnostiikkaväylä.

    3) Johtimet takalasin antenniin.

    Leave a comment:


  • Five35
    replied
    535i antennivahvistimen liittimet

    Kun 535i:n "kauko"säädin alkoi toimia vain noin metrin säteellä autosta, eikä juuri koskaan tunnistanut avainta, jonka lisäksi mm. radiokanava Kasari kuului kestämättömän huonosti, putsailin korroosion runtelemia antennivahvistimen liittimiä kontaktisprayllä.

    Kaukosäätimen kantama parani ja avainkin alkoi taas tunnistautumaan ilman ainaista rattipylvääseen hinkkaamista. Radio toimi moitteetta eilisen aurinkoisen päivän mutta sadepäivänä jälleen rätisi. Ainakin yksi liittimistä kannattanee ilmeisesti vielä tarkistaa.

    Kysymys, johon en löytänyt netistä vastausta:

    Mitkä ovat liitteenä olevan kuvan liittimien 1-3 roolit? Mitkä niistä vaikuttavat mihinkin (radioon, kaukosäätimen avaa/sulje -toimintoihin, avaimettomaan käynnistykseen jne) - vai vaikuttavatko kaikki kaikkiin?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    En itse tullut testanneeksi lainkaan miten käy jos korkin ottaa pois. Yleisestihän näissä öljykorkkia ei suositella avattavaksi koneen käydessä.


    Onko nuo kalvot olleet pahastikin rikki?

    Itse sain nyt aikaiseksi vaihtaa ja yhden pienen reijän löysin kalvosta...en kyllä voi 100 varmaksi sanoa etteikö olisi irroitusvaiheessakin tullut tuo.

    Noh laitoin uuden paikalleen...liiman ajattelin antaa kuivua hyvin huomiseen asti ennenkuin laitan kannen paikoilleen varmuudeksi...tunnin verran nyt ollut ja vielä on hieman elastista tuo liima.

    Jos nyt on niin että tuossa vika ei ollut niin mikäs sitten voisi tuota pientä vihellystä tyhjäkäynnillä aiheuttaa? Jossain muualla pieni imuvuoto? Onko näissä jotain tyyppivuotoja muita mistä kannattaisi lähteä etsimään?

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Ok.
    Aattelin kun vaihdoin uuden kalvon ja juuri tarkistin asennuksen että liima on pitänyt ja kalvo ehjä.
    Miksi imupaine on nyt isompi kuin ennen kalvon vaihtoa.
    Sen takia kysyin että jos kalvo rikki niin eikö silloin öljykorkin avaamalla pitäisi olla pienempi imupaine koska sen rikkinäisen kalvon kauttahan se imupaine karkaa.
    Voikohan tuota testata ilman sitä alumiinikantta että miten toimii?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Joo olen ymmärtänyt väärin, kun ei ole koskaan kääntymisvaloja aiemmin ollut omissa autoissa

    Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen.
    Millä varaosanumerolla on käytännössä merkitystä, jos ostan Ebaysta jonkun ohjainlaitteen tilalle?
    Sillä BMW numerolla.

    Eli tämä:7269494

    Sen kun laittaa Ebayhin niin tulee oikeita. Varmistaa vielä että on oikealle vuosimallille kun joskus noita voi tarjota uudempiin samalla numerolla mutta ei välttämättä käy.


    Originally posted by Tupelex View Post
    Tuosta separaattori kalvosta että onko noin että kun kun aukaisee öljykorkin niin kovaa imua ei saisi olla.
    Eikö kalvo silloin ole ehjä kun imu kova koska Eikö se pitäis olla silleen että jos kalvo rikki niin imee sen kautta ilmaa eikä imupainetta tule kun aukaisee öljykorkin?
    Ainahan näissä imua pitäisi korkista olla. Vähän kait sitten vähemmän jos kalvo on oikein pahasti rikki.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Se H7 siinä sisemmässä on kääntymisvalo, syttyy vain käännyttäessä. Pitkät ja lyhyet on sama xenon valo ulommassa. Jos autossa on adaptiiviset valot.
    Joo olen ymmärtänyt väärin, kun ei ole koskaan kääntymisvaloja aiemmin ollut omissa autoissa

    Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen.
    Millä varaosanumerolla on käytännössä merkitystä, jos ostan Ebaysta jonkun ohjainlaitteen tilalle?

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Tuosta separaattori kalvosta että onko noin että kun kun aukaisee öljykorkin niin kovaa imua ei saisi olla.
    Eikö kalvo silloin ole ehjä kun imu kova koska Eikö se pitäis olla silleen että jos kalvo rikki niin imee sen kautta ilmaa eikä imupainetta tule kun aukaisee öljykorkin?

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    F11 2011 ja kosteus särki ajovalon ohjainlaitteen niin, ettei angel eyesit enää toimi. Millä ohjainlaitteella tuon pystyisi korvaamaan, kun ebaysta löytyi montaa eri versiota? Liitteenä kuva ohjainlaitteen numeroista.

    BMW 7269494 02
    532385808 05 1391262
    LEAR TMS
    12123 AHL/TFL

    Autossa on siis xenonit lyhkäisillä valoilla, H7 halogen pitkillä ja adaptiiviset valot.

    Itseltä löytyisi Esys F-sarjalaisten koodausta varten.
    Tarviiko uutta ohjainlaitetta koodata ja miten koodataan?
    Se H7 siinä sisemmässä on kääntymisvalo, syttyy vain käännyttäessä. Pitkät ja lyhyet on sama xenon valo ulommassa. Jos autossa on adaptiiviset valot.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Autossa on siis xenonit lyhkäisillä valoilla, H7 halogen pitkillä ja adaptiiviset valot.
    Onko näissä tuommoistakin konfiguraatiota ollut? En tiennytkään...oletin että adaptiivisten valojen kanssa on aina automaattisesti vain kaksoisxenonit.

    Eikös tämä sitten olisi ihan vastaava:

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    F11 2011 ja kosteus särki ajovalon ohjainlaitteen niin, ettei angel eyesit enää toimi. Millä ohjainlaitteella tuon pystyisi korvaamaan, kun ebaysta löytyi montaa eri versiota? Liitteenä kuva ohjainlaitteen numeroista.

    BMW 7269494 02
    532385808 05 1391262
    LEAR TMS
    12123 AHL/TFL

    Autossa on siis xenonit ja adaptiiviset valot.
    Umpion päällä on huoltokansi, mistä saa vaihdettua H7 kääntymisvalon.

    Itseltä löytyisi Esys F-sarjalaisten koodausta varten.
    Tarviiko uutta ohjainlaitetta koodata ja miten koodataan?
    Attached Files
    Last edited by Kusilaitu; 02-08-2023, 12:26.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Okei. No taitanee tarvita itsekin kokeilla sitten ihan paikoillaan tuota irroitusprojektia ainakin alkuun.

    Dremel löytyy itseltäkin.

    Tuo tiiviste ei paljoa maksanut joten ei haittaa vaikka se nyt jäisikin varastoon odottamaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎