Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rizzo
    replied
    Taustaa vielä, että auto kävi öljynvaihdossa eilen perjantaina (myös ennen sitä öljynlämmön viisari ei noussut ihan keskelle, mutta nyt jää vielä alemmas) :think

Originally posted by JaniLap View Post
    Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi.

Vertailun vuoksi millaisia lukemia öljyn lämpötila-anturi tarjoaa?
    Diagnostiikkalaitteena oli nyt karvalakki eli Carly, mutta tämmöisiä lukuja näytti 30km maantieajon jälkeen:

Coolant Temperature 68.00 °C
    Motor Temperature 68.46 °C (eli varmaan sama kun ylempi mutta tarkempana)
    Oil Temperature 66.00 (tämä meni 1:1 mittariston viisarin kanssa, ylemmäs ei noussut)

Eli molemmat, jäähdytinneste & öljynlämmöt ovat ihan alakantissa. Molemmat kyllä nousivat ihan loogisesti ylöspäin kun ajeli, eli onkohan siellä sitten OE-laatuinen termostaatti suoraan rikki tai asennusvirhe?

Sitten oli vielä toinen Oil Temperature -100.00 °C, mutta onkohan tämä vaan joku parametri mikä ei todellisuudessa ole käytössä.
    Last edited by rizzo; 26-08-2023, 11:21.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Onko joku muu mikä voisi olla vikana?
    Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi.

Vertailun vuoksi millaisia lukemia öljyn lämpötila-anturi tarjoaa?

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Tässähän tulee jo vakiasiakkuus tänne.

F11 520d B47 -koneella. Lämmöt ei noussu joten autoon vaihdettiin termostaatti. Ei vaikutusta vaan jää 65 asteeseen.

Uusi termari sökö vai eikö paja ole osannut ilmata? Onko joku muu mikä voisi olla vikana?

Leave a comment:

• S.P.R
    replied
    520d kun lähtee paikaltaan rivakasti niin kierrokset nousee 2000, mutta jää siihen junnaamaan noin sekunniksi ennen kuin kiihtyvyys taas jatkuu. Muuten auto tuntuu toimivan normaalisti. Tekee tuon ainoastaan kun paikaltaan lähtee kiihdyttämään. Kokeiltu sportilla ja manuaalipuolella ja sama homma. Ei vikakoodeja On vähän vaarallinen kun joskus pitäisi edetä ripeästi.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by AleksiTimonen View Post
    -12 f11 520d tehtaan halogeenivaloilla: kuskin puolelta pimeni lyhyiden ja pitkien polttimot, samalla mykisty vilkku. Nämä putosi yksi kerrallaan noin 2min ajon aikana. Parkit kuitenkin toimii normaalisti..:think
    Sulakkeet chekattu ja polttimot ok. Valomoduulit vaihdettu ristiin apparin puolen kanssa, ei vaikutusta.

Vikakoodeja ei ole muuta kuin kyseisten polttimoiden palamisesta.. Mistä tätä lähtee setvimään, johtosarja seuraavaksi valolta syyniin kera oluen?

Edit: Polttimot vielä tuplachekattu, valot kääntäessä automatilta "päälle" asentoon pitkän polttimon jännite +4.7v ---> -6.7??? Mites pitkillä voi jännitteen napasuus kääntyä???
    Sähkökaaviot esille ja testaamaan. Kun useampi valo pimenee kerralla, niin voi olla esim. maadoitus ongelma. Maadoituksen kanssa kun on ongelmia, niin tapahtuu ihmeellisiä asiota kun virta kiertää väärää reittiä. Yleismittarilla mittaaminen/piippaaminen ei kerro vielä totuutta tälläisissä kuormaa kantavassa piirissä, vaan ne pitää testata kuormattuna.

Leave a comment:

• AleksiTimonen
    replied
    Valosekoilua

-12 f11 520d tehtaan halogeenivaloilla: kuskin puolelta pimeni lyhyiden ja pitkien polttimot, samalla mykisty vilkku. Nämä putosi yksi kerrallaan noin 2min ajon aikana. Parkit kuitenkin toimii normaalisti..:think
    Sulakkeet chekattu ja polttimot ok. Valomoduulit vaihdettu ristiin apparin puolen kanssa, ei vaikutusta.

Vikakoodeja ei ole muuta kuin kyseisten polttimoiden palamisesta.. Mistä tätä lähtee setvimään, johtosarja seuraavaksi valolta syyniin kera oluen?

Edit: Polttimot vielä tuplachekattu, valot kääntäessä automatilta "päälle" asentoon pitkän polttimon jännite +4.7v ---> -6.7??? Mites pitkillä voi jännitteen napasuus kääntyä???

Edit2: Valon maadotuksessa oli vika, umpio vaihdettu aikanaan ja asentaja lykännyt ajovalon puolelta maadotuspinnin lyttyyn....
    Last edited by AleksiTimonen; 05-09-2023, 10:08.

Leave a comment:

• Driver22
    replied
    Originally posted by e46 Individual View Post
    Kerro ihmeessä, kun asia selviää. Itsellä myös ajankohtainen.
    Mistä olisi hyvä tilailla tuo johtosarja ja koukku?
    Jos haluaa laadukkaan koukun, ebaysta löytyy irroitettavaa westfalian koukkua tarvikemallin sähkösarjalla 400-500€ toimitettuna. Näitä laittanut monta omiin autoihin ja pelanneet hyvin.

Kun kerta sähkösarja itseltä sattui löytymään niin tilasin skruvat.fi:stä tähän käyttikseen kiinteän Einhoffin koukun 140e sis toimituskulut. Ilmoitin sinne auton mallin ja valmistus kuukauden ja vuoden, toivottavasti tulee oikeanlainen. Mutta edelleen olen siinä käsityksessä että LCI tai ei, niin itse koukku on sama ja sähkösarjat vaan muuttuu.

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    2. Jarrukliinerillä oon ite putsaillut.
    Kiitos, tämä + hammasharja oli hyvä kombo

Jatkokysymys. Autossa on pieni näyttö ja tilasin siihen perään MMI boksin. Voisi katsella isompaa OEM-näyttöä myös jos tulisi vastaan: meneekö siis LCI:ssä isompi näyttö heittämällä paikoilleen ja koodaamalla perään saa resoluution oikeaksi?

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by e46 Individual View Post
    Koukku on fyysisesti sama, väylän värit on erit uton päässä ja pitää olla eri ohjausyksikkö koukkujen sähkölle, periaatteessa johtosarja on samanlainen...

Muutos muuten taisi tapahtua vasta myöhemmin 2013 valmistetuissa, muistelisin että alkupään LCI malleissa on vielä vanhat sähköt...

Leave a comment:

• zener
    replied
    Ko. asiaan ei tietoa, mutta itse laitoin auto-hak:n irroitettavan koukun omaan f10:iin ja on toiminut erittäin hyvin. Sähköineen päivineen ebaystä tilasin.

Leave a comment:

• e46 Individual
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Vetokoukuista kysymys. Sähköt on päivittyneet 2014 eli prefacelift ja LCI on eri sähköt. Mutta onko itse koukun kiinnityksissä/rakenteissa tapahtunut muutosta? Sähkösarja autoon löytyy ja vielä itse koukku pitäisi ostaa. Monet myyjät kauppaa koukkua 2010-2/2014 ja sitten 3/2014+. Käykö kuitenkin kaikki koukut 2010-2017, itse näin ainakin oletan ja myyjät vain sekoittaa asian noiden sähköjen vuoksi. Ja sitten toinen kysymys, myös F10 koukku on sama kuin F11?

Auto F11 520da xdrive 11/2014

Leave a comment:

• juha_s
    replied
    2 tiukkaa kysymystä F11 LCI:

1. Etupuskurin säleikkö keskellä - miten tämä lähtee nätisti irti? Osa numero 1 tässä kuvassa

2. Plastidip... miten tuon saa irti helpoiten? Auttaako jokin aine tms. vai meneekö rapsuttamishommiksi?

Perhana näitä edellisten omistajien tuunauksia...
    2. Jarrukliinerillä oon ite putsaillut.

Leave a comment:

• Soininen
    replied

1. Etupuskurin säleikkö keskellä - miten tämä lähtee nätisti irti? Osa numero 1 tässä kuvassa
    Taitaa olla helpoin ottaa puskuri irti ja sitäkautta päästellä klipsit, ettei säleikkö hajoa, on yllättävän tiukasti kiinni.

Leave a comment:

• rizzo
    replied

2. Plastidip... miten tuon saa irti helpoiten? Auttaako jokin aine tms. vai meneekö rapsuttamishommiksi?

Perhana näitä edellisten omistajien tuunauksia...

Leave a comment:

• Driver22
    replied
    Vetokoukuista kysymys. Sähköt on päivittyneet 2014 eli prefacelift ja LCI on eri sähköt. Mutta onko itse koukun kiinnityksissä/rakenteissa tapahtunut muutosta? Sähkösarja autoon löytyy ja vielä itse koukku pitäisi ostaa. Monet myyjät kauppaa koukkua 2010-2/2014 ja sitten 3/2014+. Käykö kuitenkin kaikki koukut 2010-2017, itse näin ainakin oletan ja myyjät vain sekoittaa asian noiden sähköjen vuoksi. Ja sitten toinen kysymys, myös F10 koukku on sama kuin F11?

Auto F11 520da xdrive 11/2014
    Last edited by Driver22; 05-08-2023, 12:33.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎