Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grapes
    replied
    Originally posted by mEL0 View Post
    EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

    Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

    Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

    Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​

    Mulla alkoi myös EGR kamppiksen jälkeen häviämään jäähdytinnestettä, remppa tehtiin joskus lpppukesällä, taisi olla elokuun alkua. Noin kuukausi rempan jälkeen auto ilmoitti nesteen vähyydestä ja käytin auton merkkarilla tsekattavana että EGR ole hajonnut. Jäähdytinjärjestelmä paineistettiin kylmänä ja kuumana ja ei vuotoja systeemissä. Ei merkkaile pihaan ja ei savuta mutta jonnekin sitä katoaa, noin 0.7 - 1L per 1000km saa lisäillä.

    Ylävesiletkun kannen lähtöä tsekkailin mutta kuivalta vaikutti se paikka mut onhan siellä niitä pikaliitoksia systeemissä et kaippa se täytyy auto pajalle kiikuttaa et selviää mihin häviää nestettä.
    Mystinen homma ja nnäköjään en ole ainoa mutta ilmoittelen tänne jos ja kun vika löytyy jos sit vaikka jeesais muitakin.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Itse en kamuxilta ostaisi ellei aivan loistoyksilö tulisi vastaan...Asiakaspalveluhan noissa liikkeissä on aivan hirveää ja epäammattimaista. Nuo jälkitaistelut lienee samanlaisia joka puljussa. Mutta kannattaa lähteä siitä että vanhaa autoa ostamassa että jos vikoja tulee niin korjataan vaan eikä taistella tuulimyllyjä vastaan muutaman satasen säästön takia.

    Leave a comment:


  • Artsi93
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Mikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?

    ​​Suurimmalla osaa tullut autoihin lähes heti oston jälkeen vikoja joka tietysti kuuluu vanhoihin autoihin, mutta oli takuut mitälie otettu ja silti sai tapella ja maksaa suurimmanosan itse. Yksi tuttu kehunut vain mutta vaihtaa autoja kuin sukkia. Mitä eroa edes on kuluttajasuojalla ja kamuxin turvapalvelulla? En pidä kovin pahana 200e kuljetusmaksua jos auto kuskataan toiselta puolen suomea koeajoon. Ajanut tavis v70 d5 2008 250tkm alkanut kyllästyttämään autoilu. Ainut että uudet renkaat ja vaihtohyvitys aika mitätön. Yksi kans että 20ke autoissa lähes nahkakaljuja renkaita alla ainakun kysellyt.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Mikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?

    Leave a comment:


  • Artsi93
    replied
    Noniin kumminkin silmään osui yksilö alle 200 ajettu ja 14vm 530d. Tästä näillä näkymin kaupat isoin kysymys tohtiiko kamuxilta ostaa? Toinen hyvä vaihtoehto olisi 350tkm ajettu 10 malli, tuossa 14 mallissa vaan olisi herkkuja runsaasti muttei webastoa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Kysehän oli 530xd:stä!
    Joo aluksi mutta minä kommentoin tuohon 520d keissiin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post

    No okei 518d on se pienin diesel mutta kyllä minulle 520 on pikkudiesel kuitenkin.



    Eikös tuossa nimenomaan maantiekulutuksesta ollutkin kyse ei moottoritiekulutuksesta? Toki moottoritiellä kulutus on isompi.

    On muuten typerää ettei pysty multiquottaamaan enään vaan pitää editoiden tehdä tämäkin. Taas asia mikä on pikkuisen vaikeampaa kuin ennen.
    Kysehän oli 530xd:stä!

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kaverin f11 multimiljoona vikakoodi keissi. Vaihdettiin täysi uusi agm akku. Koodaus istlala ja sama jatkuu. Auto lähtee myyjäliikkeen piikkiin vikatutkimuksiin. Katsotaan mitä löytävät.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Omaa havainnointia 530xd: Talvirenkaat 18" 80kmh 5.5-6l/100km, 100kmh 6-6.5l/100km. Kesärenkaat 20" 100kmh 6.5-7l/100km, 120kmh 7.3-7.8l/100km. Nämä keskinopeuksia hieman pidemmällä siirtymällä+100km. Vannekoko, ulkolämpötila, kesä vai talvilaatu, tien karheus, tuuli yms. vaikuttaa aika paljon lopputulokseen. Sama reitti, sama nopeus, olosuhteet voi vaikuttaa litran suuntaan tai toiseen.

    Leave a comment:


  • Artsi93
    replied
    Originally posted by Crete88 View Post

    Jos etsii "luotettavaa autoa jokapäiväiseen ajoon" niin ehkä noilla spekseillä ei parhaiten osu... yli 10v ja yli 200-300tkm rullattu BMW vaatii melko varmasti joko omaa korjausosaamista tai halua maksaa siitä, niin se vaan tuppaa olemaan... vaikka hieno auto onkin. Vähintään se yksilö pitäisi osata valita hyvin.
    Aikaisemmin ollut MB ikäluokkina 91 aina 03 asti ja viimeinen volvo 08 ja onhan jokaisessa olleet omat hommansa, osa autoista meni melko vähällä osien vaihdolla (omisti vuoden pari), Viimeisellä päästellyt 200tkm vaihdellut lähes kaikkia paitsi konehuoneeseen ei ole tarvinnut koskea eikä niveliin. Kun taas vikoja joissa auto jättää välille tai ei lähde käyntiin en voi sietää. Kaikkea muita kyllä sitten tottunut remppaamaan joko ennakkoon ja viimeistään kun hajoaa.

    Onko kaikissa F10 xenonit ja päiväajovalona angel eyes vai onko ollut lisävaruste? Aikaisemmin tosiaan riittänyt ilmastointi ja vakkari nyt huuli pyöreänä kun on vähän isompaa nippua tarjolla. Onko start ja stop toiminto huono ketjun kestävyyden kannalta kannattaako vältellä?
    Last edited by Artsi93; 17-04-2024, 17:58.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Vaikka sitä ei nelikkomiehet halua myöntää niin se lisää kulutusta ihan merkittävästi.

    Oma 530d menee matkassa talvirajotuksilla (vakiokoon renkaat) n. 5 litralla ja kesärajotuksilla ja M5 koon renkailla n. 6 litralla. Kumpikaan luku ei sisällä motaria.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Maantiekulutusta 80/100kmh tarkoitin. Ei ole motaria lähettyvillä. Kulutuksella muuten ei tollasen auton kanssa ole väliä kuhan tietää, että on ns. Kunnossa. Jos tyypit sanoo e61 530xda menevän 6 pintoihin niin on se nyt kumma, jos ei uudempi n57+ZF8 mene samoihin kuin m57n2.
    Last edited by akzy; 17-04-2024, 15:50.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Eikös tuossa nimenomaan maantiekulutuksesta ollutkin kyse ei moottoritiekulutuksesta? Toki moottoritiellä kulutus on isompi.
    Maantiehän se on moottoritiekin.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eihän tuo ole pikkudiesel?
    No okei 518d on se pienin diesel mutta kyllä minulle 520 on pikkudiesel kuitenkin.

    Originally posted by icecold View Post

    Maantiellä 80km/h varmasti pääsee, moottoritiellä vauhdin ollessa se 120km/h todellista ei mene kyllä kaksilitrainenkaan neliveto enää alle kutoseen. F11 530xd vie moottoritievauhdeissa kesärajoituksilla varmasti yli seiskan, jos alla on 18-tuumaiset alkuperäisvanteet. Kutosella alkavat pidemmän ajan kulutuslukemat nelivetoiselle kutosdieselille on paskapuhetta, eikä perustu faktoihin.


    Eikös tuossa nimenomaan maantiekulutuksesta ollutkin kyse ei moottoritiekulutuksesta? Toki moottoritiellä kulutus on isompi.

    On muuten typerää ettei pysty multiquottaamaan enään vaan pitää editoiden tehdä tämäkin. Taas asia mikä on pikkuisen vaikeampaa kuin ennen.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kyllä jossain on vikaa ja pahasti jos ei pikkudieselillä maantiellä alle kuuden pääse.
    Maantiellä 80km/h varmasti pääsee, moottoritiellä vauhdin ollessa se 120km/h todellista ei mene kyllä kaksilitrainenkaan neliveto enää alle kutoseen. F11 530xd vie moottoritievauhdeissa kesärajoituksilla varmasti yli seiskan, jos alla on 18-tuumaiset alkuperäisvanteet. Kutosella alkavat pidemmän ajan kulutuslukemat nelivetoiselle kutosdieselille on paskapuhetta, eikä perustu faktoihin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎