Originally posted by shamalainen
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaa ainakin ekana varmistaa, että EGR puolella kaikki hyvin.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
-
Tarviiko peräöljyjä vaihtaa proaktiivisesti?Originally posted by VilleP View PostJakolaatikon ja vaihdelaatikon ölyt vaihtaisin, eipä tuolle muuta toinna tehdä etupeltoon.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
Polestar 2 LRDM -21
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
Huomasin tämän EGR-kampanjan nyt ja ensi viikolla menossa huoltoon sen suhteen.Originally posted by Vmatti View PostKannattaa ainakin ekana varmistaa, että EGR puolella kaikki hyvin.
Eli öljyjä vaan. Sounds good!
Comment
-
Moottoriöljyn vaihto 10-15 tkm välein. Etuvetareiden suojakumeja kannattaa seurata, tyyppivika...toki todennäköisesti jossain vaiheessa hajoaa vaikka suojakumit olisi kunnossa. Kylmäkäynnistyksiä kannattaa välttää (runkolaakerit), Webasto vastusmodilla lämpenee kone paljon paremmin. Start stopin koodauttausin pois (jatkuva käynnistely kuormittaa runkolaakereita). Ilmaputsarin vaihtoväli on huolto-ohjelmassa aika pitkä, 30-40 tkm ajettu suodatin voi olla kovin likainen.Originally posted by shamalainen View PostMoro!
F11 535dX -15 alkaa lähenemään tuo 150tkm mittariin. Mitäs mahdollisia huoltoja suosittelisitte tekemään lähitulevaisuudessa?
Auto on pörissyt ongelmitta jo kohta 2 vuotta. Ehkä liiankin hyvin... :thinkF11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
Öljyt vaihdettu nyt jo kahdesti kun tuo 15tkm on se vaihtoväli. Ihan kivaa puuhaa loppupeleissä.Originally posted by Kraftwerk View PostMoottoriöljyn vaihto 10-15 tkm välein. Etuvetareiden suojakumeja kannattaa seurata, tyyppivika...toki todennäköisesti jossain vaiheessa hajoaa vaikka suojakumit olisi kunnossa. Kylmäkäynnistyksiä kannattaa välttää (runkolaakerit), Webasto vastusmodilla lämpenee kone paljon paremmin. Start stopin koodauttausin pois (jatkuva käynnistely kuormittaa runkolaakereita). Ilmaputsarin vaihtoväli on huolto-ohjelmassa aika pitkä, 30-40 tkm ajettu suodatin voi olla kovin likainen.
Tuota webasto-modia miettinyt jo jonkin aikaa ja olisi ihan järkevä. En ole vaan sen enempää selvittänyt kuinka helppo tuo on asentaa ja missä sen asennuttaisi / tai jopa itse. Tai tuottaako mitään vikakoodeja tjsp?
Comment
-
Vastus tulee kuskin sumarin taakse, ei ole kummoinen homma itse sitä laittaa jos ruuvimeisseli kestää kädessä.Originally posted by shamalainen View PostÖljyt vaihdettu nyt jo kahdesti kun tuo 15tkm on se vaihtoväli. Ihan kivaa puuhaa loppupeleissä.
Tuota webasto-modia miettinyt jo jonkin aikaa ja olisi ihan järkevä. En ole vaan sen enempää selvittänyt kuinka helppo tuo on asentaa ja missä sen asennuttaisi / tai jopa itse. Tai tuottaako mitään vikakoodeja tjsp?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
Itse suosittelen kyllä ja kuvassa näkee syynkin varsin hyvin. Uutta ja vanhaa vierekkäin. 185tkm mentyinäOriginally posted by VilleP View PostEn nyt näe syytä miksi noin vähillä metreillä pitäisi, kun ei siellä kuluvia kytkimiä tms ole.
Etuperä

Perä
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
F3X M-sport ratti F1X:ään
Moi!
Onko mahdollista järkevällä vaivalla, vai täysin no-go?
-JussiI3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment
-
Ei ole paha rasti. Vasemman sumariluukun taakse. Muovi lähtee vetämällä pois. Venttiili on mediaalisuuntaan luukun takana nurkassa. Vaatii jonkin verran sorminäppäryyttä ja kekseliäisyyttä, että oikeassa asennossa mahtuu irroittamaan liittimen vesiventtiilistä. Rako puskurin takana on erittäin ahdas. Foorumilainen myy valmista vastussarjaa tuohon, jossa suunnilleen oikea liitin vesiventtiilin tilalle johtosarjaan, löytyy haulla. Muistaakseni joutui jostain nurkasta vastussarjan liittimestä hiukan muovia dremelöimään, että sai naksahtamaan johtosarjaan kiinni. Kannattaa huomioida, että ei tuosta 14 numeroiduista vesipumpusta irroita liitintä, koska nuo vierekkäin, mutta toki pumppu muodostaan helppo tunnistaa.Originally posted by shamalainen View PostTuota webasto-modia miettinyt jo jonkin aikaa ja olisi ihan järkevä. En ole vaan sen enempää selvittänyt kuinka helppo tuo on asentaa ja missä sen asennuttaisi / tai jopa itse. Tai tuottaako mitään vikakoodeja tjsp?Last edited by Kraftwerk; 20-01-2023, 11:45.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
Ostin liikkeestä hiljan 130tkm rullatun -17 F11:n. Tänään aamulla autosta vasen peräkulma alhaalla ja ilmapussi kaiketi siellä falskaa. Käynnistyksen jälkeen perä nousi ja on pysynyt ylhäällä. Katsotaan onko aamuun mennessä laskenut.
Joka tapauksessa liikkeen piikkiin huoltoaika varattu. Mikäli pussi tyhjänä ja se vaihdetaan, kannattaneeko itse kaivaa kuvetta sen verran, että toiselle puolelle samoilla vaivoilla myös uusi pussi?
Comment
-
Jos molemmilla on ajettu samanverran niin oletus on että menevät jotakuinkin samaan aikaan myös rikki. Tuolla kuvia mitä niille käy: https://www.btcf.fi/forum/showthread...63#post4258463Originally posted by Radalt View PostJoka tapauksessa liikkeen piikkiin huoltoaika varattu. Mikäli pussi tyhjänä ja se vaihdetaan, kannattaneeko itse kaivaa kuvetta sen verran, että toiselle puolelle samoilla vaivoilla myös uusi pussi?
Muutama viesti ennen ja jälkeen on kaikenmoista turinaa noista pusseista muuten.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
Comment