Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1862
    • Turku

    Flekti, tarkoitatko moottorin jäähdyttimen flektiä? Ainakin N54:ssa tuo flektin huutaminen on oire siitä, että vesipumppu ei toimi.

    Jos taas tarkoitat sisälämmittimen flektiä, niin unohda tämä.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2735
      • Tampere

      Originally posted by manfre View Post
      Puhaltaa sisälle vaan kuumaa ja flekti huutaa hoosiannaa.
      Vikakoodeissa ei näy mitään asiaan mahdollisesti liittyvää?
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • manfre
        Bimmer Rookie
        • Nov 2018
        • 47
        • suomi

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Flekti, tarkoitatko moottorin jäähdyttimen flektiä? Ainakin N54:ssa tuo flektin huutaminen on oire siitä, että vesipumppu ei toimi.

        Jos taas tarkoitat sisälämmittimen flektiä, niin unohda tämä.
        Joo moottorin jäähdyttimen flekti. Vesipumppu on myös hiljattain vaihdettu eli tuskin on sekään, moottorin lämmöt kuitenkin muuten ok.

        Originally posted by JaniLap View Post
        Vikakoodeissa ei näy mitään asiaan mahdollisesti liittyvää?
        Kah, unohtui mainita että tälläisen vikakoodin on heittänyt:
        801224 A/C compressor: deactivation due to overpressure in refrigerant circuit
        Last edited by manfre; 12-05-2023, 21:53.
        f10 525d 2010

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by manfre View Post
          Joo moottorin jäähdyttimen flekti. Vesipumppu on myös hiljattain vaihdettu eli tuskin on sekään, moottorin lämmöt kuitenkin muuten ok.



          Kah, unohtui mainita että tälläisen vikakoodin on heittänyt:
          801224 A/C compressor: deactivation due to overpressure in refrigerant circuit
          Tuo vikakoodi aiheuttaa varmasti flektin menemisen täysille. Liikaa kylmäainetta? Paineanturi hajalla? Kompuran kytkin jumissa?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • manfre
            Bimmer Rookie
            • Nov 2018
            • 47
            • suomi

            Originally posted by peto2 View Post
            Tuo vikakoodi aiheuttaa varmasti flektin menemisen täysille. Liikaa kylmäainetta? Paineanturi hajalla? Kompuran kytkin jumissa?
            Vois aloittaa tuon paineanturin vaihtamisella, vai tuleekos sieltä kylmäaineet pihalle?
            f10 525d 2010

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2735
              • Tampere

              Originally posted by manfre View Post
              Vois aloittaa tuon paineanturin vaihtamisella, vai tuleekos sieltä kylmäaineet pihalle?
              Tarpeettoman osien uusimisen välttämiseksi voisi ensin ajatella seurattavan painearvoa eri olosuhteissa, niin näkee ovatko lukemat loogisia.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • manfre
                Bimmer Rookie
                • Nov 2018
                • 47
                • suomi

                Originally posted by JaniLap View Post
                Tarpeettoman osien uusimisen välttämiseksi voisi ensin ajatella seurattavan painearvoa eri olosuhteissa, niin näkee ovatko lukemat loogisia.
                Joo, kuulostaa ihan järkevältä toimintatavalta. Nyt kotipihassa sytytysvirrat päällä oli 8 bar ja auto ja ilmastointi päällä oli 16 bar, toki nyt puhalsi kylmää ihan normaalisti. Pitää vielä lukea arvo kun vika on päällänsä. Istan mukaan yli 30 bar paine laukaisee tuon vikakoodin
                f10 525d 2010

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Olis harkinnassa sigun käyttistä päivitellä. Lähdin (taas) ajatuksella että voisin kokeilla välillä jotain toidta merkkiä, jolla saisi vain ajaa... kun näissä vanhemmissa bemmeissä saa kiitettävästi yleensä muutakin tehdä. Mutta sellaisia pomminvarmoja pelejä ei taideta oikein tehdä. Ja kun hintoja katselee, niin F11-bemarihan maksaa suunnilleen saman kuin mikä tahansa tojota, jota jopa alkuun mietiskelin.

                  Onko F11:ssä (tai F31:ssä) nuo pienemmät koneet x20, x25,x16, x18 kaikki "kierrettäviä", vai onko noista koneista jotkut ihan perusluotettavia? Entäs tomaatit näissä nelipyttyisissä, kestääkö? Ja siis bensat ja dieselit kiinnostaa molemmat.

                  Ainahan sitä uutta bemaria lähtee nelosista katselemaan ja kutoseen, kun baijerissa ei ole osattu tai haluttu sitä nelosta koskaan kunnolla tehdä. Pelkään että tällä kertaa se valinta kallistuu kuitenkin neloskoneeseen, mutta merkki ehkä joustaa jos ei bemarista järkevän keston omaavaa konetta löydy. Bensa ja diesel on mulle molemmat ok. Kilsat ihan siinä rajalla mikä kannattaa kokonaisuutena. Ajatuksena katsella jokin noin/reilu15k€€ peli noin 150 tkm ajettuna.

                  Ps. Avensiksen dieselkin näytti olevan tuo N47, kun sellaistakin erehdyin kokeilemaan. Jos tuolla koneella auton ostaa, niin ehkä kuitenkin sitten mieluumnin bemmin... tai sitten miettii koko pelin uusiksi.
                  Last edited by MayheM; 18-05-2023, 12:36.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2735
                    • Tampere

                    Originally posted by MayheM View Post
                    Olis harkinnassa sigun käyttistä päivitellä.

                    Onko F11:ssä (tai F31:ssä) nuo pienemmät koneet x20, x25,x16, x18 kaikki "kierrettäviä", vai onko noista koneista jotkut ihan perusluotettavia? Entäs tomaatit näissä nelipyttyisissä, kestääkö? Ja siis bensat ja dieselit kiinnostaa molemmat.
                    Makuasioita, mutta väittäisin että vajaavetoinen 520d LCI B47-moottorilla (07/2014) alkaen on varsin huoleton matkakumppani. Automaattivaihteistona näissä on oikein mainio ja suhteellisen kestävä ZF:n 8HP.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Aksuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 295
                      • Rauma

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Makuasioita, mutta väittäisin että vajaavetoinen 520d LCI B47-moottorilla (07/2014) alkaen on varsin huoleton matkakumppani. Automaattivaihteistona näissä on oikein mainio ja suhteellisen kestävä ZF:n 8HP.
                      Samaa mieltä, b47:ssä on jo kohtalaisen hienostunut käyntiääni ja muutenkin luotettavan olonen peli. Pääsee myös ohi tarvittaessa.
                      I4 e40 Msport
                      Kia Rio 1.2 -21
                      ex. 520d F11 LCI -16
                      ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                      ex. 320d E90 -06
                      ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                      ex. 320i E36 Coupe -95

                      Comment

                      • MayheM
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 521
                        • Oulu

                        Kiitos aiemmista. Esiintyyköhän näissä kuinka paljon egr-venttiilien vikoja tätä vikaa joka netin syövereistä muutamastakin paikasta tullut vastaan

                        "B47 huohottaa höyryä joka kertyy imuputkeen ja kerääntyy sinne, se neste jäätyy pakkasilla ulkona kovaksi ja kun autolla lähdetään ajamaan riittävästi niin se pala irtoaa ja menee turbon siipeen = vääntyvät."

                        Näihin liittyen oli raportoitu jopa vuoden välein hajonneita turbon siipiä ja tuo turbohan sitten lienee syytä uusia jos aikoo koneella vielä ajaa. Eli onko nämä yllä mainitut kuinka yleisiä tuossa B47ssa?

                        Edit. Näyttäis olevan myynnissä kohtuullisen hintaisia F11 525xd-yksilöitä. Olikos näissä jotain isompia luotettavuusongelmia, kun hinta suhteessa 520d:hen tuntuis olevan matala? Jakolootat ylipäätään F11-X:ssä ilmeisesti myös heikompaa laatua?
                        Last edited by MayheM; 20-05-2023, 09:00.
                        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                        Comment

                        • Aksuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 295
                          • Rauma

                          Originally posted by MayheM View Post
                          Kiitos aiemmista. Esiintyyköhän näissä kuinka paljon egr-venttiilien vikoja tätä vikaa joka neti syövereistä muutamastakin paikasta tullut vastaan

                          "B47 huohottaa höyryä joka kertyy imuputkeen ja kerääntyy sinne, se neste jäätyy pakkasilla ulkona kovaksi ja kun autolla lähdetään ajamaan riittävästi niin se pala irtoaa ja menee turbon siipeen = vääntyvät."

                          Näihin liittyen oli raportoitu jopa vjoden välein hajonneita turbon siipiä ja tul turbohan sitten lienee syytä uusia jos aikoo koneella vielä ajaa. Eli onko nämä yllä mainitut kuinka yleisiä tuossa B47ssa?
                          Tätä siipien hajoamista taidettiin jossain topicissa käsitellä ja tosiaan koskee vain 1- ja 3 sarjalaisia, vitosessa ei tuota ongelmaa esiinny koska erilainen imuputken muotoilu.

                          EGR ongelmia esiintyy kyllä, aika hyvin niitä on saatu goodwillillä hoidettua.
                          I4 e40 Msport
                          Kia Rio 1.2 -21
                          ex. 520d F11 LCI -16
                          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                          ex. 320d E90 -06
                          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                          ex. 320i E36 Coupe -95

                          Comment

                          • MayheM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 521
                            • Oulu

                            Originally posted by Aksuuu View Post
                            Tätä siipien hajoamista taidettiin jossain topicissa käsitellä ja tosiaan koskee vain 1- ja 3 sarjalaisia, vitosessa ei tuota ongelmaa esiinny koska erilainen imuputken muotoilu.

                            EGR ongelmia esiintyy kyllä, aika hyvin niitä on saatu goodwillillä hoidettua.
                            Kiitos tästä. Mahtaakohan hyvää tahtoa olla vielä jos lähes 10v vanha peli, ajettu 150-200 tkm ja huollettu muualla kuin merkkihuollossa?

                            Koneista näin keski-iässä menis hyvin jo 518d:kin varmasti. Onko tuo tekniikaltaan 520d:tä pitkälti vastaava, tai onko tämän luotettavuudesta sanomista? Tosiaan myös 525d kiinnostaa ja X:t myös, jos ei ole heti tiedossa murheita jakolootan tai muun tekniikan kanssa.

                            Tosiaan aiemminkin olisi 4-pyttyiset riittäneet, mutta foorumilta aina vakuuteltu että ne tietää vain harmia. Nyt kuitenkin on aika siirtyä vähempiruokaisiin, kun noille kaakeille ei ole ollut käyttöä varmaan 10-15 vuoteen vanhalla ukolla
                            Last edited by MayheM; 20-05-2023, 09:11.
                            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2735
                              • Tampere

                              Originally posted by MayheM View Post
                              Mahtaakohan hyvää tahtoa olla vielä jos lähes 10v vanha peli, ajettu 150-200 tkm ja huollettu muualla kuin merkkihuollossa?
                              Mikäli auto kuuluu valmistajan kampanjan piiriin, niin mahdolliset tarkastukset ja osien vaihdot tehdään valmistajan piikkiin. Näistä kannattaa tiedustella suoraan merkkihuollosta. Tuosta EGR-asiasta on syntynyt valmistajalle iso mainehaitta, jonka jälkityöt ovat edelleen erityisen huomion kohteena. Muut osien vaihtotarpeet ja korjaukset tarkastellaan ja laskutetaan tapauskohtaisesti, myös Out of Warranty Goodwill huomioiden.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • janilind
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2017
                                • 166
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Aksuuu View Post
                                Tätä siipien hajoamista taidettiin jossain topicissa käsitellä ja tosiaan koskee vain 1- ja 3 sarjalaisia, vitosessa ei tuota ongelmaa esiinny koska erilainen imuputken muotoilu.

                                EGR ongelmia esiintyy kyllä, aika hyvin niitä on saatu goodwillillä hoidettua.
                                On noita turboja murjoontunu vitosessakin, kaverin vitos liisariin vaihettiin tuosta syystä turbo olikohan n.30tkm ajettuna.
                                2011 530d x-drive
                                2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎