Mikä voisi olla lähde vaimealle "kurnuttavalle" äänelle jonka kuulee hitaissa nopeuksissa? Vaikea paikallista eikä kuulu jatkuvasti. Huonokuuloinen ei varmaan kuulisi, sen verran hiljainen.
Porukoilla ollut ajatuksen tasalla hankkia F10/F11 diiselinä. Mitkäs moottoreista ja niiden versioista parhaita? N47 varmaan ketjuongelma ainoa isompi kyseisessä konetyypissä. Mitkäs versiot niistä N57 kannatti välttää laakerivaurioiden takia? Sinkkuturbo hakusessa.
Omalla seiskalla kun päästellyt niin kyllä comfortit ja adaptiivinen vakkari on vaan kivat. Saa nähdä osuuko sellaista yksilöä tuohon budjettiin. Must have varusteita? Varusteita jota välttää ongelmien/vikojen vuoksi? Automaatti-ilmastointi, xenonit sekä pysäköintitutkat eivät ole mainitsemisen arvoisia, vaikka autoliikkeiden myyjät niitä otsikoihin isolla kirjoittelevat…
B47 jos nelipyttysellä pärjää. N57 sinkkuturboissa ei taida suuria eroja olla, Loppupään vehkeissä taisi olla jotain päivityksiä jakopään osissa(mutua). En ottaisi stressiä noista. Ei näissä ole varusteissa ongelmia ainakaan itselläni ollut. Adaptiiviset ledit aika ehdoton, jos pimeällä pitää paljon ajella, ja itselleni adaptiivinen alusta mukavuuden takia.
Aktiivivakkari on ihan must se nyt on selvä. Hud on myös erittäin kätevä, samoin kuolleen kulman varoitin. 360 kamerat on kivat, mutta niissä jonkin verran ongelmia. Itsellä aina silloin tällöin tuppaa yksi kameroista tippumaan pois pelistä...90% ajasta toimii mutta joskus piippailee. EDC on kiva mutta iskarit maksaa PALJON.
Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
Varmaankin huolto vaikuttaa paljon tuohon koneen kestävyyteen. Jos aina mennään öljynvaihdoilla tappiin asti niin takuulla ongelmia tulee näissä long life vehkeissä. Ennakoiva vaihto on pop ja must. Huoltokirjaa kannattanee sillä silmällä katsella ainakin.
Näin juuri. Täytynee sitä tutkailla. Seuraava pohdinnan aihe on takaveto vs neliveto. Eipä sille käyttöä oikeen olisi, enemmän vaan remonttia. Valikoima supistuu huomattavasti kun rajaa takavedoksi…
Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
N47 ihan turha skipata "ketjuongelmien" tähden. Varsinkin jos muutoin hyvä yksilö ja vaikka jakopää kertaalleen uudemman painoksen eli +14vuoden osilla tehty. Itellä kolmas n47 koneinen menossa. Yhteen oli tehty 150tkm korvilla jakopää päivitetyillä osilla ja myydessä oli vajaa 370tkm ja kone kävi siististi. Nyt 14vm f10ssä orkkisjakopää ja vajaa 310tkm takana. Edelleen siisti käyntinen startatessakin ja ainaki yläkiristimessä kirivaraa.
Ja neliveto ihan luotettava ollu omissa. Toki ois hyvä että joskus jakolootan ja perien öljyt ois vaihdettu. Etuvetarit melkeen poikkeuksetta joskus uusittava näissä.
Joo, kyllähän se ihan hyvä moottori on ketju tehtynä. Pieni kulutus ainaki, menis varmaan porukoiden käytössä hyvinkin. Pikkukoneella olevia varusteltuja ei ihan samaan tapaan olekkaan.
Comment