Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksonite
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 643
    • 09

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Moottorin vikavalon kuuluukin palaa virtojen ollessa päällä ja auto sammuksissa.

    Kyllä sulla on koneessa tai laatikossa nyt mekaanisesti jotain paskana

    Kyllähän siinä sitten niin kävi että öljypumppu petti kiihdytyksessä ja 5, 6 molemmat jumiin ja kiertokanki kaput. Silppua oli suht reippaasti.
    Olihan tuota auton ehtinyt omistaa alle 4 kk ja alle 2 tkm ehtinyt ajaa.

    Jos myyntiin tulee F10 535i YZY-811 ja ostohousut jalassa niin ehkä kannattaa vähän tarkistella miten moottori ehostettu
    Originally Posted by r.w.
    - Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.

    ---------
    F10 535i M-Sport

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2150
      • Vantaa

      Taitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • miksonite
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 643
        • 09

        Originally posted by VilleP View Post
        Taitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?
        Palautuu, ei päästy sopuun autoliikkeen kanssa kuluista ja siitä että olisi tullut tehdaskorjattu vaihtomoottori eikä yritys korjata moottoria jossa sylinteriryhmä kaput plus kaikki muu oleellinen.
        Last edited by miksonite; 10-04-2024, 16:29.
        Originally Posted by r.w.
        - Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.

        ---------
        F10 535i M-Sport

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7040
          • Forssa

          Kaverin F11 530D xdrive 148tkm, muistaakseni vuodelta -11.

          Eilen toimi kuten pitääkin. Tänä aamuna aivan kaikki vikavalot tauluun.

          Sulakkeet hanskalokeron takana ok. Takaluukussa oikealla poskella kaikki muut sulakkeet ehjät paitsi 47 oli palanut. Tämä vaihdettiin, ei palanut uudelleen.

          Silti istalla 80-90 vikakoodia aivan kaikelta.

          Mistähän vikaa edes yrittäisi lähteä paikantamaan?

          Onko näissä jotain tyypillisempää paikkaa, mikä aiheuttaisi multimiljoona ongelmia?

          Ei oikein osannut lähteä vikaa edes rajaamana kun aivan kaikki antaa vikakoodia.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14348
            • Oulu

            Akkukaapeli? :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4972
              • Paimio

              Akku missä kunnossa? Vähän nuo monivikavalo-ongelmat akkuun yleensä viittaa.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7040
                • Forssa

                Originally posted by zener View Post
                Akkukaapeli? :think
                Tarkoitat tällä mitä? Akku kunnolla kiinni ja konehuoneesta mitaten tulee 12,5V.

                Uutta akkuakin mietittiin. Varmaan siitä lähdettävä.

                E: huomenna uusi akku.
                Last edited by |foder|; 16-04-2024, 21:00.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2150
                  • Vantaa

                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7040
                    • Forssa

                    Hyvä muistutus, täytyykin tarkistaa läpivienti huomenna.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Artsi93
                      Newbiemmer
                      • Mar 2013
                      • 10
                      • Kokkola

                      Hei! Iski autokuume F10 530d. Nyt olisi kiikarissa pari yksilöä. Mallisarjan alkupäästä 10-13vm. Kilometrejä vehkeillä rullattu 200-340tkm. Mitä enemmän lukenut foorumia sen enemmän alkanut tuntumaan onko luotettava jokapäiväiseen työajoon. Tohtiiko ostaa enemmän ajettuna myös hintapuoli huomattavasti mieluisampi. Farmarissa alkoi pelottamaan pussit takana ja neliveto on poissa laskusta jakolaatikko tuo vain lisää murheita? Farmari olisi omaan silmään parempi mutta pussit. Mitä näissä kannattaa kiinnittää koeajolla huomiota muutakuin loota vaihtaa nätisti ja kone käy hyvin eikä ketju rallata? 300 ajettuun jäisi pelivaraa remonteille mutta 200 ajetulle taas odottaisin huolettomia kilsoja liki 300tkm. Tuntunut että auto kuin auto alkaa kuluvaa osaa menemään 400-500tkm jälkee. Varustelutasot vaihtelevat huomattavasti yleensä ollut tyytyväinen sähkölasit ilmastointi ja webasto. Bluetooth musiikkivaihtoehto taas iso plussa.
                      Last edited by Artsi93; 16-04-2024, 21:31.

                      Comment

                      • --Ville--
                        BTCF Member
                        • Nov 2019
                        • 38
                        • Ylöjärvi

                        Pussit nyt on varmaan pienin murhe, mitä tuon hintaisessa autossa voi olla? Itselläni oli F11 ja alkuperäiset pussit meni vaihtoon jossain 200tkm kohdalla, joten ei ne nyt joka päivä rikki mene. Tämäkin tuli ilmi sillä, että kiinnitin huomiota poikkeukselliseen tilanteeseen kun kuulin kompuran äänen ja sitten renkaita vaihdettaessa kun nosti nosturille, kuului sihinää ja pussi oli poimusta hiertynyt rikki, joka siis menee sisään päin kun on paino päällä. Ei esim laskenut vielä perää pihassa seistessä, kun oli juuri sopivalla kohtaa poimua, että jäi ehkä niin ettei vuotanut. Vaihto on todella simppeli ja nopea homma. Itse laitoin Arnottia tilalle, niin kyllä kelpasi sit taas päästellä.

                        535 xd F11 oli ehkä parhain auto kaikin puolin mitä minulla on ollut, harmi et oli diisseli ja sen vuoksi ei ollut kovin järkevää pitää minun ajoilla. Nykyään ajelen Minillä ja voin sanoa, että sekin on kyl omalla tavallaan ison bemmin jälkeen sit ihan huippu ja hauska vekotin, varsinkin kun on 2,0l Cooper S tekniikka

                        Se kannattaa muistaa, että elämä on lyhyt ajella tylsillä autoilla, joten pitää mennä niillä mistä tykkää vaikkei se aina ihan fiksua olisikaan
                        Mini Clubman Cooper S (F54)

                        Edelliset:
                        - BMW F11 535d Xdrive Individual
                        - Audi A4 B8 2.0 TFSI
                        - Peugeot 407 SW
                        - Peugeot 405
                        - Peugeot 205 XS

                        Comment

                        • Artsi93
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 10
                          • Kokkola

                          Originally posted by --Ville-- View Post
                          Pussit nyt on varmaan pienin murhe, mitä tuon hintaisessa autossa voi olla? Itselläni oli F11 ja alkuperäiset pussit meni vaihtoon jossain 200tkm kohdalla, joten ei ne nyt joka päivä rikki mene. Tämäkin tuli ilmi sillä, että kiinnitin huomiota poikkeukselliseen tilanteeseen kun kuulin kompuran äänen ja sitten renkaita vaihdettaessa kun nosti nosturille, kuului sihinää ja pussi oli poimusta hiertynyt rikki, joka siis menee sisään päin kun on paino päällä. Ei esim laskenut vielä perää pihassa seistessä, kun oli juuri sopivalla kohtaa poimua, että jäi ehkä niin ettei vuotanut. Vaihto on todella simppeli ja nopea homma. Itse laitoin Arnottia tilalle, niin kyllä kelpasi sit taas päästellä.

                          535 xd F11 oli ehkä parhain auto kaikin puolin mitä minulla on ollut, harmi et oli diisseli ja sen vuoksi ei ollut kovin järkevää pitää minun ajoilla. Nykyään ajelen Minillä ja voin sanoa, että sekin on kyl omalla tavallaan ison bemmin jälkeen sit ihan huippu ja hauska vekotin, varsinkin kun on 2,0l Cooper S tekniikka

                          Se kannattaa muistaa, että elämä on lyhyt ajella tylsillä autoilla, joten pitää mennä niillä mistä tykkää vaikkei se aina ihan fiksua olisikaan
                          Tutkiskellut niin osaan vaihdettu ennakkoon ketjua mutta nämä yksilöt on joku tulossa katsoon jo ja mennyt kaupan. Liikkeiden hinnassa väliin ilmaa raakasti ja tyrkkäisin vanhan 500tkm ajetun volvon vaihdossa. Itsellä ajoja tulee 80-90km per päivä mutta saatan vaihtaa lähemmäs työpaikkaa jos vain mahdollista niin voisi bensakin mennä mutta sen aika näkee myöhemmin. Mikä nuissa on murhekryyni? Sähköt temppuilee ja alustan osia vaihtaa se harvasen kuukausi?

                          Comment

                          • Crete88
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2023
                            • 37
                            • Lohja

                            Originally posted by Artsi93 View Post
                            F10 530d.Mallisarjan alkupäästä 10-13vm. Kilometrejä vehkeillä rullattu 200-340tkm. Mitä enemmän lukenut foorumia sen enemmän alkanut tuntumaan onko luotettava jokapäiväiseen työajoon.
                            Jos etsii "luotettavaa autoa jokapäiväiseen ajoon" niin ehkä noilla spekseillä ei parhaiten osu... yli 10v ja yli 200-300tkm rullattu BMW vaatii melko varmasti joko omaa korjausosaamista tai halua maksaa siitä, niin se vaan tuppaa olemaan... vaikka hieno auto onkin. Vähintään se yksilö pitäisi osata valita hyvin.

                            Comment

                            • akzy
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 37
                              • Seinäjoki

                              Itselle tuli juuri hommattua 2011 F11 530xd reipas 300 menty. Kuluttaa mielestäni liikaa, eikö tällainen pitäisi mennä pitkässä maantieajossa noin 5,7-6 litraan? Nyt kulutus 7,8-8,5 maantiellä. 17" kitkarenkaat.

                              Dpf paikoillaan ja vakio ohjelma. Teho-ohjelmointi hävinnyt EGR kampanjan yhteydessä ja olisi tarkoitus laittaa takaisin ja tehdä jakopää+öljypumppu+runkolaakerit. Korkeapainepumpun vikaantumisaste liittyy vissiin liian vähällä polttoaineella ajamiseen vai pitäisikö sekin vaihtaa ettei se rullakeinu käänny poikittain ja tule 8000e remonttipainajaista???

                              Mittasin Istalla DPF ja vastapaineet näytti hyvinkin terveiltä:
                              Tyhjäkäynti: 14,97mbar, sallittu 35
                              2000r/min: 40,97mbar, sallittu 75
                              rajoittimella: 86,97mbar, sallittu 200

                              Ilmansuodattimella ajettu n. 40-45tkm, sen koitan vaihtaa ensi viikolla.
                              BMW 320d M-sport 2005:think

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1264
                                • Kajjjaani

                                Kuin se ohjelma egr kamppanjan yhteydessä on hävinnyt, itse olen ollut siinä uskossa että ainoastaan fyysiset osat vaihdetaan?
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎