Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mEL0
    Newbiemmer
    • Mar 2023
    • 12
    • Tampere

    Originally posted by kakkoskuski View Post
    Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.
    Ei ole myöskään kesäkeleissä koskaan tehnyt, eikä syksyllä, eikä ihan pikkupakkasilla, eikä myöskään joka kerta kovemmillakaan pakkasilla. Vikavalo tulee itselle silloin tällöin, mutta häviää myös seuraavaan käynnistykseen mennessä taulusta. Kuulostaa tällä otannalla äkkiseltään enemmän ominaisuudelta, täytyy seurailla laitetta mitä se keksii tehdä, ei tosiaan vielä ainakaan perää laske tai muuta sellaista joten ei tuosta kai vielä tarvitse huolestua.

    Comment

    • skt
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 347
      • Etelä-Pohjanmaa

      Pakkasmatkoilla auto täynnä kompura pöristelee aika paljonkin - oikealle takamatkustajalle kuuluu aika hyvin. Samoin ilmapussien ollessa tosi pienellä reiällä ennen vaihtoa jossain 170tkm kohdalla.
      F11 LCI 520d -14
      F45 225xe -17
      Ex. E61 LCI 520d -08,
      Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 339
        • Uusimaa

        Ajossa lämmennyt jousituksen ilma kutistuu parkissa pakkasessa. Kompuran pitää pumpata lisää ilmaa että perä nousee takaisin samalle tasolle kun starttaa kylmänä. Tuo ainakin vaikuttaa talvella.

        Comment

        • Reiska56
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 183
          • Kerava

          F10 neliveto, onko niin että kun etupyöriä kääntää, niin auto muuttuu takavetoiseksi ja jos on, niin kuinka paljon etupyöriä pitää kääntää, että näin tapahtuu?

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2033
            • Vantaa

            Ei muutu takavedoksi.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Requiem
              Newbiemmer
              • Jul 2017
              • 15
              • Uusimaa

              Pari päivää sitten varotti ettei kuskin puolen vilkku edessä toimi, luulin että polttimo mennyt mutta tuli sitten muitakin varoituksia. Kun virrat käyttää pois niin toimii taas vähän aikaa, kunnes parin kilometrin ajon jälkeen tulee samat hälyt uudelleen. Mikähän siellä oireilee?
              Niin F11 525d vm -11 kyseessä.

              Click image for larger version  Name:	Errors2.jpg Views:	0 Size:	105.5 KB ID:	5490938
              Last edited by Requiem; 24-12-2023, 00:26.
              F11 525d

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2554
                • Tampere

                Originally posted by Requiem View Post
                Mikähän siellä oireilee?

                Niin F11 525d vm -11 kyseessä.
                Umpiossa saattaa olla kosteutta ja voisit myös tarkistaa ettei liittimissä ole hapettumia. Jääkö rekisteriin vikakoodeja, jotka voisivat kertoa lisää?
                N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Requiem
                  Newbiemmer
                  • Jul 2017
                  • 15
                  • Uusimaa

                  Originally posted by JaniLap View Post

                  Umpiossa saattaa olla kosteutta ja voisit myös tarkistaa ettei liittimissä ole hapettumia. Jääkö rekisteriin vikakoodeja, jotka voisivat kertoa lisää?
                  Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna. Pitäisi varmaan umpiot vaihtaa mutta taitaa tulla liian kalliiksi.
                  Tänään hälytti matkalla kauppaan mutta sitten sai ajaa 40km työmatkan ilman hälytyksiä.
                  F11 525d

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4872
                    • Paimio

                    Originally posted by Requiem View Post

                    Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna. Pitäisi varmaan umpiot vaihtaa mutta taitaa tulla liian kalliiksi.
                    Tänään hälytti matkalla kauppaan mutta sitten sai ajaa 40km työmatkan ilman hälytyksiä.
                    Kannattanee ensiksi katsoa liittimet ja boxi. Toki jos sinne umpioon kosteutta pääsee niin voi kait se ne leditkin hajoittaa periaatteessa.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2554
                      • Tampere

                      Originally posted by Requiem View Post

                      Kosteutta on. Katson vikakoodit kun ehdin, vapaat alkaa huomenna.
                      Umpion ohjainlaiteen vaihto voi auttaa ellei liittimissä ole hapettumia. Toisaalta jos umpio kerää kosteutta, niin ohjainlaitekin ottaa ennen pitkää kosteudesta itseensä. Minulta löytyy tarvittaessa non-adaptive umpion ohjainlaite.

                      N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 183
                        • Kerava

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Ei muutu takavedoksi.
                        Auto 535dx 2015 oli takaisinkutsun takia valtuutetulla BMW korjaamolla kuljettajan airbagin vaihdossa ja mekaanikon kanssa tuli puhetta etuvetareiden rikkoontumisesta. Tässä yhteydessä hän kertoi, että etupyöriä käännettäessä veto siirtyy takapyörille. Hiukan ihmettelen, kun heille työnantaja todennäköisesti järjestää koulutuksen (mahdollisesti BMW) ja saanut näin virheellistä tietoa. On ollut kuitenkin ko. tehtävissä jo kymmenkunta vuotta. Jakolaatikon tehtävä?

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          F11 520DA B47, mihin letkuun kannattaisi laittaa letkulämmitin jossa ei kiertovesipumppua?
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2033
                            • Vantaa

                            Tilanteesta riippuen jakolaatikko siirtää enemmän voimaa tavaksi, mutta ei se takavedoksi muutu missään vaiheessa. Mene parkkipaikalle ja teataa.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5134
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Reiska56 View Post

                              Auto 535dx 2015 oli takaisinkutsun takia valtuutetulla BMW korjaamolla kuljettajan airbagin vaihdossa ja mekaanikon kanssa tuli puhetta etuvetareiden rikkoontumisesta. Tässä yhteydessä hän kertoi, että etupyöriä käännettäessä veto siirtyy takapyörille. Hiukan ihmettelen, kun heille työnantaja todennäköisesti järjestää koulutuksen (mahdollisesti BMW) ja saanut näin virheellistä tietoa. On ollut kuitenkin ko. tehtävissä jo kymmenkunta vuotta. Jakolaatikon tehtävä?
                              Bmw jakolaatikossa on kytkin, jota sen ohjainlaite kytkee tarpeen mukaan. Ilman käskyä kytkeytyä auto on takavetoinen. Autossa ei myöskään ole keskitasauspyörästöä joka tarvittaisiin jatkuvan nelivedon tapauksessa. (etu- ja takapään kaartosäteen ero)
                              Bmw systeemissä kaarteessa jakolaatikon kytkintä luistatetaan jotta pyörät eivät ala luistaa etu ja takapään nopeuseron takia.
                              Uskoisin että kaarteessa kiihdytettäessä kytkintä runkataan kinni/auki kun asiaa katsotaan riittävän pienessä aikaperspektiivissä.
                              mikään oikea nelivetohan bmw nykyisessä muodossaan ei ole. Hyvin pitkälti samanlainen kuin vaikkapa vag tai volvo haldex systeemi.

                              Eli minusta ko. Bmw työnjohtajan väittämä on osittain ihan totta.

                              Nimenomaan kaarteessa esim. Audin pitkittäiskoneisten torsen Quattro on aivan omaa luokkaansa etenemiskyvyn suhteen.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Bnito
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 334

                                Onkohan mulla diesel suodatin jäässä?

                                Kyseessä 2010 525 3.0 diisseli, ehkä kuukauden vähän heikosti lähtenyt käyntiin, silti käynnistynyt alta 15 asteen pakkasessa, epätasaisesti käynyt, kunnes vähän lämpiää. Hehkut ja hehkuboksi varmaan finaalissa...

                                mutta nyt tosiaan tänään ei lähtenyt millään käyntiin, ajetttu eka oma akku tyhjäks, sen jälkeen toisella autolla virtaa antaen. Komeesti pyörittää, alkuun lupas pari kertaa tosi miedosti lähteä käyntiin, lopulta vaan pyörittää mutta ei starttaa millään. Suodatinta, hehkuja, hekuboksia ei ainakaan oman omistuksen aikana ole vaihdettu 100tkm aikana, nyt mittarissa 385tkm.

                                Edit : luen vikakoodit vielä tänään.

                                Preheating control unit : output stage, cylinder 2, faulty

                                Nämä toistuu cylinder 2,3,4,5,6 ei 1.

                                Onkohan noi kaikki hehkut rikki, vai ohjain boksi?

                                Hehkut ja rele nyt pitäs vaihtaa toki kaikki, tällä hetkellä ongelmana vaan että sais auton käyntiin ja siirrettyä talliin..

                                Mietityttää vaan että voiko tuo lähteäkää käyntiin noila viallisilla hehkuilla/boksilla. Eilen vielä lähti sahaamisen jälkeen -14 asteessa, tänään - 20 ja ei starttaa enään.
                                Last edited by Bnito; 01-01-2024, 18:27.
                                F11 525 3.0 -10

                                Ex E46 330d Touring -00
                                Ex 316/325 '85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎