Originally posted by Bugsneeze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Bugsneeze View PostPitäis lisätä AdBlueta 520d vm. 2014 tankkiin. Sininen korkki tuntuu kuitenkin olevan jumissa. Pyörähtää kevyesti n. 180 astetta, mutta sit ei pyörähdä enempää. Uskaltaako käyttää voimaa vai onko tuohon joku niksi?
Mitä AdBlueta tuonne kannattaisi laittaa, vai onko mitään väliä?
Auto siis 520d vm. 2014 (N47).
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostIlmastoinnin puhallin aloittaa puhaltamaan kun auton käynnistää. Hetken puhaltaa ja sitten loppuu. Välillä puhaltaa hetken ja taas ei mitään. Ei vaikuta vaikka säätäis manuaalisesti. Ollako puhallin kaput?
Comment
-
-
EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.
Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.
Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?
Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.
Comment
-
-
Originally posted by mEL0 View PostEGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.
Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.
Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?
Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Kyllä sieltä ilmat olisi poistunut jo ajat sitten jos auto on normaalisti käytössä ollu elokuusta asti.
Johonkin on nyt tullut vuoto hyvin luultavasti.
Jos haluat itse tutkia, tee vanhasta paisarinkorkista testikorkki josta paineraja on poistettu ja asenna siihen paineilmaventtiili. Sitten vaan n. 2bar painetta ja odottelet että mistä se tavara tulee pihalle
Näitä paineistustarvikkeita saa kyllä ostettua ihan valmiinakin
Kansivika on hyvin harvinainen, ite veikkaan että vuotaa ulospäinE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kysynpä viisaammilta notta kävi lauantaina temput. 2011 F10 535i.
Kiihdytin rampista isolle tielle, ei vaihtanutkiihdytyksessä vaihdetta kunnes löi vaihteen pesään ja heti toisen. Hetken pääsi suoraan kunnes auto sammui ja meni vapaalle.
Tien poskeen ja startti vaan naksahtaa. Vaihdelaatikko P-asennossa eikä ota muita vaihteita.
Onko mitenkään mahdollista että vaihdelaatikko saa jumitettua akselillaan myös koneen koska metrin jatkovarrella kampuran päästä konekaan ei pyöri..?
Ja I-drive antoi ainoaksi virheen "ABS Driving Stabilisation error" ja kojetaulussa moottorin vikavalo.
Last edited by miksonite; 03-04-2024, 09:41.Originally Posted by r.w.
- Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.
---------
F10 535i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostNo eihän se kone pyörii jos laatikko P asennolla. Vikakoodit lukuun, muuten lottoa.
Laatikko vapautettu vapaalle ulkopuolelta.
Sehän tässä jännää onkin kun MITÄÄN kolinaa yms ääntä ei tullut moottorista kun auto sammui kiihdytyksen jälkeen.
Tuli vaan mieleen jos laatikon pääakseli kumminkin voisi jumittaa konetta vaikka vaihde vapaalle saatu jos se laatikko porsi. Mutta tutkitaan tutkitaan.
Originally Posted by r.w.
- Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.
---------
F10 535i M-Sport
Comment
-
Comment