Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    Moottorin vikavalon kuuluukin palaa virtojen ollessa päällä ja auto sammuksissa.

    Kyllä sulla on koneessa tai laatikossa nyt mekaanisesti jotain paskana
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2164
      • Vantaa

      Millä koodit on luettu? Pitäs olla muitakin koodeja jos kerran xdrivessä herjaa abs:stä.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        Mikä voisi olla lähde vaimealle "kurnuttavalle" äänelle jonka kuulee hitaissa nopeuksissa? Vaikea paikallista eikä kuulu jatkuvasti. Huonokuuloinen ei varmaan kuulisi, sen verran hiljainen.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          Originally posted by fraatti View Post

          Eiköhän se puhallin ole vain ottanut lopputilin.
          Niin mulla ainakin oli se hamsteri karannut .
          Tosin se oli Fordi niin ymmärrän karkaamisen...

          Comment

          • IiroU
            BTCF Member
            • Oct 2021
            • 411
            • Turku/Rauma

            Porukoilla ollut ajatuksen tasalla hankkia F10/F11 diiselinä. Mitkäs moottoreista ja niiden versioista parhaita? N47 varmaan ketjuongelma ainoa isompi kyseisessä konetyypissä. Mitkäs versiot niistä N57 kannatti välttää laakerivaurioiden takia? Sinkkuturbo hakusessa.

            Omalla seiskalla kun päästellyt niin kyllä comfortit ja adaptiivinen vakkari on vaan kivat. Saa nähdä osuuko sellaista yksilöä tuohon budjettiin. Must have varusteita? Varusteita jota välttää ongelmien/vikojen vuoksi? Automaatti-ilmastointi, xenonit sekä pysäköintitutkat eivät ole mainitsemisen arvoisia, vaikka autoliikkeiden myyjät niitä otsikoihin isolla kirjoittelevat…
            E65 745d Individual -07

            Ex:
            E39 530dA Touring M-Sport -02
            E39 528i Sedan -00

            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
            Yhteydenotot YV.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2164
              • Vantaa

              B47 jos nelipyttysellä pärjää. N57 sinkkuturboissa ei taida suuria eroja olla, Loppupään vehkeissä taisi olla jotain päivityksiä jakopään osissa(mutua). En ottaisi stressiä noista. Ei näissä ole varusteissa ongelmia ainakaan itselläni ollut. Adaptiiviset ledit aika ehdoton, jos pimeällä pitää paljon ajella, ja itselleni adaptiivinen alusta mukavuuden takia.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4991
                • Paimio

                Aktiivivakkari on ihan must se nyt on selvä. Hud on myös erittäin kätevä, samoin kuolleen kulman varoitin. 360 kamerat on kivat, mutta niissä jonkin verran ongelmia. Itsellä aina silloin tällöin tuppaa yksi kameroista tippumaan pois pelistä...90% ajasta toimii mutta joskus piippailee. EDC on kiva mutta iskarit maksaa PALJON.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Crete88
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2023
                  • 39
                  • Lohja

                  Onkohan adaptiivista vakkaria mahdollista päivittää jälkikäteen tavallisen tilalle?

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1266
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by Crete88 View Post
                    Onkohan adaptiivista vakkaria mahdollista päivittää jälkikäteen tavallisen tilalle?
                    Onhan se. Vaatii muistaakseni dsc ja icm modulien vaihdon, tutkan asennuksen, tarvittavien johtojen vedot ja rattinappien vaihdon.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • IiroU
                      BTCF Member
                      • Oct 2021
                      • 411
                      • Turku/Rauma

                      Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
                      E65 745d Individual -07

                      Ex:
                      E39 530dA Touring M-Sport -02
                      E39 528i Sedan -00

                      Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                      Yhteydenotot YV.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4991
                        • Paimio

                        Varmaankin huolto vaikuttaa paljon tuohon koneen kestävyyteen. Jos aina mennään öljynvaihdoilla tappiin asti niin takuulla ongelmia tulee näissä long life vehkeissä. Ennakoiva vaihto on pop ja must. Huoltokirjaa kannattanee sillä silmällä katsella ainakin.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • IiroU
                          BTCF Member
                          • Oct 2021
                          • 411
                          • Turku/Rauma

                          Näin juuri. Täytynee sitä tutkailla. Seuraava pohdinnan aihe on takaveto vs neliveto. Eipä sille käyttöä oikeen olisi, enemmän vaan remonttia. Valikoima supistuu huomattavasti kun rajaa takavedoksi…
                          E65 745d Individual -07

                          Ex:
                          E39 530dA Touring M-Sport -02
                          E39 528i Sedan -00

                          Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                          Yhteydenotot YV.

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2164
                            • Vantaa

                            Eipä tuota omaa ole 230tkm matkalla nelivedon osalta tarvinnut vielä remontoida.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • 316bemi
                              BTCF Member
                              • Oct 2010
                              • 216
                              • Joensuu

                              Originally posted by IiroU View Post
                              Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
                              N47 ihan turha skipata "ketjuongelmien" tähden. Varsinkin jos muutoin hyvä yksilö ja vaikka jakopää kertaalleen uudemman painoksen eli +14vuoden osilla tehty. Itellä kolmas n47 koneinen menossa. Yhteen oli tehty 150tkm korvilla jakopää päivitetyillä osilla ja myydessä oli vajaa 370tkm ja kone kävi siististi. Nyt 14vm f10ssä orkkisjakopää ja vajaa 310tkm takana. Edelleen siisti käyntinen startatessakin ja ainaki yläkiristimessä kirivaraa.

                              Ja neliveto ihan luotettava ollu omissa. Toki ois hyvä että joskus jakolootan ja perien öljyt ois vaihdettu. Etuvetarit melkeen poikkeuksetta joskus uusittava näissä.

                              Comment

                              • IiroU
                                BTCF Member
                                • Oct 2021
                                • 411
                                • Turku/Rauma

                                Joo, kyllähän se ihan hyvä moottori on ketju tehtynä. Pieni kulutus ainaki, menis varmaan porukoiden käytössä hyvinkin. Pikkukoneella olevia varusteltuja ei ihan samaan tapaan olekkaan.
                                E65 745d Individual -07

                                Ex:
                                E39 530dA Touring M-Sport -02
                                E39 528i Sedan -00

                                Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                                Yhteydenotot YV.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎