Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Joo...ihan pitäisi kyllä plug and play olla tuo homma...Onkohan irroitettu ja kytketty oikein?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3571
      • Raisio

      Akun vaihto tehty ilmeisesti jollain Vilosen huoltamolla ja ryssitty vaihto
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Janna
        BTCF Member
        • Dec 2013
        • 1067
        • Rovaniemi

        Vastataan ihan yleisesti kaikille, että akkua ei ole vaihdettu wetterillä, mutta akkuliikkeessä ja Launchin testerillä on koodattu vaihto.

        perän tasosäätö tosiaan alkanut oireilemaan pikkuhiljaa, ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla ensimmäisen kerran, mutta silloin oli orkkisakku ja ei jäänyt päälle tuo vika.
        ensin tosiaan laski perän tonttiin ja nosti laiskasti ylös ja jossain kohti perä jäi alas.
        siitä se tosiaan saatiin pakotettua ylös jo jonkin aikaa toimikin.
        nyt tosin perä jää puolitankoon, vikakoodia antaa tasosäädön korkeasta jännitteestä.

        tähän mennessä ainoa konkreettinen ollut, että käyttää akkua irti.
        Last edited by Janna; 27-11-2024, 06:22.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2717
          • Tampere

          Originally posted by Janna View Post
          tähän mennessä ainoa konkreettinen ollut, että käyttää akkua irti.
          Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Janna
            BTCF Member
            • Dec 2013
            • 1067
            • Rovaniemi

            Originally posted by JaniLap View Post

            Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.

            no näin mietin itsekin, että noinkohan liittyy, mutta mainitsin asian, koska oireili alkoi sen jälkeen.

            Tämä kuulostaisi järkevältä vaihtoehdolta.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Ja jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Janna
                BTCF Member
                • Dec 2013
                • 1067
                • Rovaniemi

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ja jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...
                ei ole annettu lisävirtaa.
                mutta se akku on vaihdettu.

                ja perän tasosäätö on se mikä menee vikatilaan eikä toimi ja nimenomaan se herjaa korkeaa jännitettä.

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 497
                  • Pohjois-Savo

                  Paljonko latausjännite sitten on?
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • Janna
                    BTCF Member
                    • Dec 2013
                    • 1067
                    • Rovaniemi

                    Musta tuntuu että alan toistamaan itseäni

                    Originally posted by Janna View Post
                    530xd -11 ja akun vaihdon jälkeiset mystiset oireillut.

                    perän tasosäätö ruvennut elämään täysin omaa elämäänsä ja no, nostaa perää just sen verran että ei oo lintassa, mutta ajettavuus myös nollilla.
                    inpalla saatiin jonkun kerran pakotettua perä ylös jonka jälkeen toimi hetken ja sitten ei taas ollenkaan.
                    Kolmannen käden tietona taas, mutta inpa herjaa korkeaa jännitettä tasonsäädön boxille.

                    mistäpä lähtisit tutkimaan?

                    Comment

                    • vekkuli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1328
                      • Liminka

                      Originally posted by Janna View Post
                      Musta tuntuu että alan toistamaan itseäni



                      Kompura vaihtoon.
                      E93 ///M3
                      E60 530dA aka M5
                      F11 525dA Xdrive
                      Tesla model 3 LR MY22

                      Comment

                      • Janna
                        BTCF Member
                        • Dec 2013
                        • 1067
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by vekkuli View Post

                        Kompura vaihtoon.
                        joku perustelu tälle voisi olla paikallaan?
                        kompura kyllä lähtee käyntiin, ja myös sammuu.
                        eli ei välttämättä ole releessäkään vikaa.

                        itse mietin asentotunnistinta, mutta ajovalot kyllä säätyvät.



                        Comment

                        • xDrive
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2020
                          • 30
                          • Suomi

                          F11 vm. -15. Lieneekö ominaisuus vai vika, kun sisätilan puhallin "humpailee" koko ajan. Talvella tulee esille, että jatkuvasti säätää. Alkuperäinen puhallin kesti viime talveen ja nyt vaihdettu Mahlen puhallin alkoi pitämään mietoa jyrinää. Särkynyt jotain asennettaessa tai sitten huono varaosa tai onko nyt joku muu tuohon puhaltimen ohjaukseen liittyvä ongelma, joka aiheuttaa vaurioitumisen. Samanlainen kyllä ollut koko omistusajan 5v.
                          F11 535d xDrive M-sport -15

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5013
                            • Paimio

                            Jos on automatiikalla niin kyllähän sen puhalluksen voimakkuuden kuuluukin muuttua tilanteen mukaan. Mutta jos manuaalisäädölläkin vaihtelee nopeus niin sitten oletettavasti jossain vikaa.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Kamppi
                              Newbiemmer
                              • Dec 2024
                              • 9
                              • In the middle of nowhere

                              Tuli sitten hommattua ensimmäinen takavetoinen. Nelisen viikkoa nyt sillä ajellut, kilometrejä takana vajaa 3000km. Mutta asiaan. Taannoin asennin säteilylämmittimen ym. Samalla huomasin jotta pyyhkijäkoneiston alla oleva "kaukalo" oli roskia ym muhjua säilöttynä. Useamman kourallisen kaivoin. Siihen liittyen, missä suunnassa ne vedenpoisto reijjät sijaitsevat? Laskin vettä sinne ja tutkailin alle, kovin heikosti vettä tuli jostakin alakatteiden välistä. Tietääs vaan alkaa ettimään oikeesta suunnasta kun hiukan epäilyttää jotta voivat olla lähes tukossa.

                              Ps... On todella huonot valot tämän luokan ajoneuvossa

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5013
                                • Paimio

                                Xenonit vaihtoon sitten heti jos valoteho huonolta tuntuu sillä tässä kyllä on ihan kelvolliset valot kunnossa ollessaan. Toki pitkät voi aina olla tehokkaammat, mutta siihen auttaa sitten lisäpitkät jos siltä tuntuu.

                                Vesi valuu ihan siitä etulokasuojan takaa alas. Jos autoa pidetty paljon ulkona niin varmasti on lehtiä ja muhjua täynnä.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎