M550 Touringin hinnastossa voi valita takarenkaiksi esim. 275/30-20, joten luulis että muihinkin käy. Hinnaston mukaan ei kyllä käy, eli onkohan 550d Touringin taka-akselisto jotenkin erilainen...? Epäilen. Mutten tiedä. Kuten tavallista
Eiköhän nuo mahdu, itsellä nyt 285\30-20 takarengas.
Mr ET: stä kuitenkin kaikki kiinni
Kaikkea sitä kuuleekin,
asiakas tuossa soitteli viimeviikolla että oli laittanut minun myymänä F11:een auton mukana tulleet vanteet alle ja auto vetelee vietävästi.
Epäili että vanteet on väärästä autosta. Pyysin lähettämään
kuvan, M350:t hänelle annoin mukaan ja nehän ne oli.
Sanoin että heitä ne runflätit mäkeen jos haluat että vetely loppuu...
Oli sitten tänään käynyt ilmanpussin vaihdossa niin olivat sanoneet että autossa on E90:n vanteet, ET 34 ja 39. Juttelin ko. autokeskuksen mekaanikon kanssa puhelimessa ja hän sanoi että ET:n pitäisi olla 33 ja takan 44.
No jouduin jo heti puhelimessa oikaisemaan että farkussa ET on takanakin sama kuin edessä.
Lisäksi totesin että ei noin pieni ET:n poikkeama vaikuta ajettavuuteen mitään (33 vs. 34 tai takana 33 vs. 39).
Pyysin asiakasta varmistamaan että mikä on vanteiden varaosanumero ja kyllähän sieltä löytyi M350 F11:n varaosanumero,
melkoista asiantuntemusta taas jälleen kerran merkkiliikkeessä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kaikkea sitä kuuleekin,
asiakas tuossa soitteli viimeviikolla että oli laittanut minun myymänä F11:een auton mukana tulleet vanteet alle ja auto vetelee vietävästi.
Epäili että vanteet on väärästä autosta. Pyysin lähettämään
kuvan, M350:t hänelle annoin mukaan ja nehän ne oli.
Sanoin että heitä ne runflätit mäkeen jos haluat että vetely loppuu...
Oli sitten tänään käynyt ilmanpussin vaihdossa niin olivat sanoneet että autossa on E90:n vanteet, ET 34 ja 39. Juttelin ko. autokeskuksen mekaanikon kanssa puhelimessa ja hän sanoi että ET:n pitäisi olla 33 ja takan 44.
No jouduin jo heti puhelimessa oikaisemaan että farkussa ET on takanakin sama kuin edessä.
Lisäksi totesin että ei noin pieni ET:n poikkeama vaikuta ajettavuuteen mitään (33 vs. 34 tai takana 33 vs. 39).
Pyysin asiakasta varmistamaan että mikä on vanteiden varaosanumero ja kyllähän sieltä löytyi M350 F11:n varaosanumero,
melkoista asiantuntemusta taas jälleen kerran merkkiliikkeessä...
Eikä 350:siä ole koskaan tehty e90:een... Mut joo, ei kovin yllättävää "asiantuntemusta"
Ei sitten mahtunut Vertini Magic 10*20 Et 42 takapäähän. Et 38 on suositus, mutta 42 ois pitäny mennä. Alkoi ottaan kiinni akselin nokkaan, jossa huullos 12,5-13mm ja vanteessa syvennys nokalle 10,5mm eli noin 2-3mm:stä homma oli kiinni. Eli suomeksi sanottuna vanteen kiristys jäi 2-3mm vajaaksi eikä ottanut kiinni akselin runkoon tai mikä se nyt virallisesti onkaan?
Uusia vanteita metsästään oikeilla Et luvuilla siis
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Ei sitten mahtunut Vertini Magic 10*20 Et 42 takapäähän. Et 38 on suositus, mutta 42 ois pitäny mennä. Alkoi ottaan kiinni akselin nokkaan, jossa huullos 12,5-13mm ja vanteessa syvennys nokalle 10,5mm eli noin 2-3mm:stä homma oli kiinni. Eli suomeksi sanottuna vanteen kiristys jäi 2-3mm vajaaksi eikä ottanut kiinni akselin runkoon tai mikä se nyt virallisesti onkaan?
Uusia vanteita metsästään oikeilla Et luvuilla siis
ja varmaan myös 3mm spacerilla. Minulla on 10" ET40 takana ja nankangin vannesuoja tulee varmaan 2-3mm vanteen reunan yli. Siltikään ei ota mihinkään kiinni :think
Olikohan tuossa nyt varmaan testattu mahtuminen kun auto on pyörillään? Kuulostaa todella oudolta.
Comment