memebuy23buy

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Budder
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 96

    #76
    F10 vanteet & renkaat...

    Sopiiko F10 vakioalustalla pyörimään seuraavat:
    Etuvanteet 8,5" X 19 et17/kumi 245/35/19
    Takavanteet 9,5" X19 et 20/kumi 255/35/19

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #77
      Originally posted by Budder View Post
      Sopiiko F10 vakioalustalla pyörimään seuraavat:
      Etuvanteet 8,5" X 19 et17/kumi 245/35/19
      Takavanteet 9,5" X19 et 20/kumi 255/35/19

      Jos tollanen setti on jossain myytävänä, niin kannattaa unohtaa. Renkaat on liian matalat F10:iin, niin vakio alustalla tulee aivan kamalan näköinen. Muutenkin noi tulee TODELLA ulos.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        #78
        Onko kukaan laittanut F11 M-alustalla 19" vanteelle ns. ylikokoa?

        Eli 245/45 ja 275/40 :think

        Eli tarkoituksena olisi saada täytettä kaariin hieman enemmän vai meneekö vain pahempaan suuntaan??
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          #79
          Falken 245/35-20 ja 285/30-20, 9x20 et35 ja 10,5x20 et38

          eibach -30mm

          tuollainen tuli
          Attached Files
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #80
            Originally posted by racediesel View Post
            Falken 245/35-20 ja 285/30-20, 9x20 et35 ja 10,5x20 et38

            eibach -30mm

            tuollainen tuli

            Keula vielä aika ylhäällä perään nähden. Paljonko perää laskettiin? Saisi olla ehkä 10mm ylempänä noitten etujousien kanssa. Raapiiko kuorman kanssa kaariin?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              #81
              moi
              perää laskettiin 30mm myös.
              halusin sen jäävän tuon näköiseksi.
              odotan että keula hiukan putoaa...
              ei ota mikään mihinkään kiinni.
              t Pasi
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • tonit
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 281
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by racediesel View Post
                Falken 245/35-20 ja 285/30-20, 9x20 et35 ja 10,5x20 et38

                eibach -30mm

                tuollainen tuli
                Hyvältä näyttää mutta perä saisi minunkin makuuni olla hieman korkeammalla.

                Olisin omaan takavetoiseen farkkuun ostamassa vanteita specseillä eteen 8,5x20 ja taakse 10x20 ET 38 joka nurkassa. Eikö näiden lähtökohtaisesti pitäisi olla kartalla josta voi tarvittaessa spacereilla hienosäätää? Renkaiksi rekisteriotteen 20" normikoko.

                Vanteet ovat e46/e92 fitmentillä mutta keskireikä ja pulttien koko lienevät samat F11:ssa?

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 561
                  • Pohjois-Savo

                  #83
                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Ei löytänyt huolto vikaa kulmista. Kai se on sitten uskottava, että neljästä renkaasta yksi on päättänyt kulua epätasaisesti.
                  Niinpäniin. Aloin kuunnella läpättävää rengasääntä ja nyt on sitten nuo uudetkin kesärenkaat takana kuluneet sisäreunoistaan epätasaisiksi (ainakin vasen takanen). Kuopion Laakkosen mukaan pyöränkulmat olivat syksyllä ok, syyttivät epätasaisesta kulumisesta run flat -renkaita. Nyt alla on normaalit renkaat, joten selitys ei kelpaa.

                  Laakkonen tuskin keksii nytkään vikaa mistään, joten mitä raati ehdottaa? F11:llä (xdrive) ajettu 63000 km, mutta söi renkaita jo viime kesänä eli n. 50000 km ajettuna. Täytyy vielä tutkia, onko talvirenkaatkin piloilla, kun käyn tallilla.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #84
                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Niinpäniin. Aloin kuunnella läpättävää rengasääntä ja nyt on sitten nuo uudetkin kesärenkaat takana kuluneet sisäreunoistaan epätasaisiksi (ainakin vasen takanen). Kuopion Laakkosen mukaan pyöränkulmat olivat syksyllä ok, syyttivät epätasaisesta kulumisesta run flat -renkaita. Nyt alla on normaalit renkaat, joten selitys ei kelpaa.

                    Laakkonen tuskin keksii nytkään vikaa mistään, joten mitä raati ehdottaa? F11:llä (xdrive) ajettu 63000 km, mutta söi renkaita jo viime kesänä eli n. 50000 km ajettuna. Täytyy vielä tutkia, onko talvirenkaatkin piloilla, kun käyn tallilla.

                    Vie kulmat muualle tarkistukseen ja samalla katselee ettei ole missään tukivarsissa väljää.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • bittivirhe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 561
                      • Pohjois-Savo

                      #85
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Vie kulmat muualle tarkistukseen ja samalla katselee ettei ole missään tukivarsissa väljää.
                      Ei löytäneet väljää huollossa eivätkä katsastuskonttorilla. Kulmissa oli kyllä jotain outoa, mutta ei siinä pyörässä, joka kuluu. Nostivat takasia pystympään (camber?) ja käskivät tulla uudestaan, jos ei auta. Toisen puolen ilmapussi ei kuulemma laskostu ihan nätisti. Jostain taksista se oli kuulemma hajonnut kokonaan (kallista remonttia siis luvassa).
                      G05 45e
                      ex: F11 530d xDrive
                      ex: E84 X1 xDrive 25d

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by bittivirhe View Post
                        Ei löytäneet väljää huollossa eivätkä katsastuskonttorilla. Kulmissa oli kyllä jotain outoa, mutta ei siinä pyörässä, joka kuluu. Nostivat takasia pystympään (camber?) ja käskivät tulla uudestaan, jos ei auta. Toisen puolen ilmapussi ei kuulemma laskostu ihan nätisti. Jostain taksista se oli kuulemma hajonnut kokonaan (kallista remonttia siis luvassa).
                        Meillä oli samanlainen sisäreunojen kulumisongelma kun laitettiin 20" vanteet. 18" pyörillä kumit kului tasaisesti. Liika negatiivinen camber on tuon kulumisen syy, pelkkä toleranssialueella oleminen ei todellakaan riitä. Takapyöriä käännettiin pystympään ja nyt on menty 30000 km ok.

                        Mainitaan vielä että kulmat olivat siis alunperinkin "ok".
                        Last edited by böntti; 09-07-2014, 02:56.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • MKV
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 116
                          • Kainuu

                          #87
                          Mahtaako mennä hölmön näköiseksi tuo M-Sport F10 jos laittaa noille 18" vanteille myös taakse 245/45 renkaat? Tuollaiset kun sattuisi ylimääräisenä nurkassa lojumaan. Alkuperäinen koko olisi 275/40. Edessähän on tällä hetkellä 8" leveät vanteet ja niissä 245/45 renkaat. Takavanteissa leveyttä 9".

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 561
                            • Pohjois-Savo

                            #88
                            Originally posted by böntti View Post
                            Meillä oli samanlainen sisäreunojen kulumisongelma kun laitettiin 20" vanteet. 18" pyörillä kumit kului tasaisesti. Liika negatiivinen camber on tuon kulumisen syy, pelkkä toleranssialueella oleminen ei todellakaan riitä. Takapyöriä käännettiin pystympään ja nyt on menty 30000 km ok.

                            Mainitaan vielä että kulmat olivat siis alunperinkin "ok".
                            Minulla ongelma ilmenee sekä 17" että 18" vanteilla. Aika pahalta näyttää ja tuntuu tuo vasen takanen. Jatkaakohan se epätasaista kulumistaan, vaikka vika olisi korjaantunutkin? Ja miksi vain toinen kuluu, jos vika on camberissa?
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6327
                              • P-Pohjanmaa

                              #89
                              Originally posted by racediesel View Post
                              Falken 245/35-20 ja 285/30-20, 9x20 et35 ja 10,5x20 et38

                              eibach -30mm

                              tuollainen tuli
                              Muuttuiko alustan mukavuus miten jos vrt vakioon ?
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • racediesel
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 248
                                • porvoo

                                #90
                                moi
                                tuossa on nuo sähköiskarit ja comfort asetuksella on ehkä liian alhaalla jotta iskari pystyisi aivan kaikki töyssyt estämään lyömättä läpi.
                                päivän ajossa ehkä pari kertaa pohjaa.
                                pitäisi olla ehkä 5-10mm korkeampi tai jos ajaa sport iskunvaimennin asetuksilla joilla alusta on loistava.
                                ei vetele ja täsmällisen tarkka.
                                renkaat ei ota mihinkään kiinni.
                                t pasi
                                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                                BMW 330D-05 vakio 2005
                                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                                Comment

                                Working...
                                X