F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MakeH
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Itseasiassa se on juuri tuo sama satsi. Toimiiko nuo yleismalliset ihan ok, koska LCI:n takavaloista merkittävä osa on LED-valoja? Ohjataanko tuota yleismallin boksia niillä ledejä syöttävillä 5V jännittelillä? Vai sorrunko nyt vain turhanpäiväiseen miettimiseen?
    Toi saa tiedon väylältä. Jarruvalo taitaa olla ainoa, mihin vaaditaan kova sähkö. Odottele että pääset lukemaan asennusohjetta.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Siis joku tämmöinen?
    Itseasiassa se on juuri tuo sama satsi. Toimiiko nuo yleismalliset ihan ok, koska LCI:n takavaloista merkittävä osa on LED-valoja? Ohjataanko tuota yleismallin boksia niillä ledejä syöttävillä 5V jännittelillä? Vai sorrunko nyt vain turhanpäiväiseen miettimiseen?

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Siis joku tämmöinen?



    Kyllä näissä on aina "yleismallinen" jaegerin väyläsarja ollut.
    Last edited by MakeH; 27-05-2020, 12:50.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tilasin F10:iin Westfalian irroitettavan koukun, jossa näyttää tulevan mukan "universal" e-satz. Tämä purkki ei siis keskustele auton kanssa vaan signaalit ryöstetään perinteisesti suoraan karvoista, jotka ohjaavat jotain halpaa relerasiaa, eikä auton pitäisi mennä siitä sekaisin? Tämä varmaan toimii perinteisen mökkikärryn vetämisessä lukuunottamatta parkkitutkaa, joka pitää vaientaa aina napista.

    Auto on facelift, valmistettu 02/2014, joka näyttää monissa kataloogeissa olevan koukkusarjojen kannalta viimeinen valmistuskuukausi, jonka jälkeen vaihtuu sarjoissa eri osanumero. Oletan että itse fyysinen koukku on mallisarjan alusta loppuun ihan sama, mutta sähkösarjassa on eroja 3/2014 eteenpäin? Olenko oikeassa?

    Mutta tarvitsisin nyt asiantuntevaa vinkkiä, että tuleeko ongelmia jos käyttää tuota universal-sarjaa kalliimman CAN-väylä-purkin sijasta? Ainakin "Erich Jaeger"-nimiseltä valmistalta näyttää saavan CAN-sähkösarjaa n 140€ hinnalla. Eli voiko tuollaista Universal-sarjaa edes asentaa LCI-malliin, jossa ainakin takavalot taitaa olla LED-pohjaisia?

    Toivottavasti sopii tuohon autoon, kun on M-takapuskuri. Vetokoukun kuvauksessa luki "Auch fur M-Sport".
    Last edited by JKK; 27-05-2020, 11:58.

    Leave a comment:


  • MattiMan
    replied
    Miten on, onnistuitko käyttäjä 'joko' asentamaan käytetyn koukun?

    Itse myös haluaisin asentaa sähköllä kääntyvän koukun, mutta en ole ihan kaikkea informaatiota onnistunut löytämään.

    Ajattelin ostaa koukun ebaysta, mutta en vielä ole ihan varma, että käykö myynnissä oleva retrofit-johtosarja siihen heittämällä.

    Myös tarvittavat modulit vielä hakusessa. Ainakin AHK tarvitaan RealOemin mukaan.

    Retrofit-koukku itse on aivan liian kallis.

    LCI-malliin löytyy netistä kyllä ruotsinkieliset asennusohjeet, mutta en ole onnistunut löytämään ECE-mallin ohjeita. Onko jollain käyttäjällä täällä saatavilla?

    Ja en tosiaan halua asentaa irrotettavaa koukkua, ellei ole aivan pakko.

    Auto siis F11 530xd 2013. Ei M-korinen.

    Leave a comment:


  • Wazor
    replied
    Mistäs porukka on ottanut latausvirran ja jatkuvanvirran 13 napaiseen?

    Leave a comment:


  • P.T.
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    @P.T.: kotoa löytyisi mm. Bostikin 1590 butyyli-tiivistemassaa ja Kiillon Masa -tiiviste/liimamassaa. Mitäs meinaat, meniskö jommalla kummalla vai onko noi mainitsemasi parempia?
    Varmasti molemmat noista toiimii tuossa aivan hyvin. Tosin tuosta Kiillon tuotteesta on itsellä sellainen kokemus, että ainakin auringolle alttiissa paikassa se menettää elastisuutensa, mutta tuo reikähän onkin paikassa, johon päivä ei paista Bostikista ei omaa kokemusta.

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos tarkoitat sitä oikean kotelon etummaista niin itse en ainakaan vedä sitä kautta, ei kaikissa sarjoissa johtojen pituus riitä...
    Westfalian ohjeissa on, että pitää porata se oma reikä oikeaan koteloon.
    Nyt siis kävi niin, että kaverilla ei sattunut olemaan just oikean kokoista poranterää ja reiästä tuli pienempi kuin olisi pitänyt. Näin ollen se koukun mukana tullut kumitulppa ei sopinut siihen reikään kunnolla.

    Ajattelin, että koetan muotoilla tulppaa niin, että se mahtuisi siihen reikään paremmin ja sitten vaan ihan hemmetisti tiivistemassaan perään...

    @P.T.: kotoa löytyisi mm. Bostikin 1590 butyyli-tiivistemassaa ja Kiillon Masa -tiiviste/liimamassaa. Mitäs meinaat, meniskö jommalla kummalla vai onko noi mainitsemasi parempia?

    Leave a comment:


  • P.T.
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Westfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen

    Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?
    Sikaflexiä on satoja erilaisia eri tarkoituksiin.

    Itse puuhailen lähinnä veneiden kanssa ja siellä käytetetään veden alle jääviin tiivistyksiin yleisesti Sikan 291i tiivistysmassaa tai 292i tiivistysliimaa ja olen noita sitten käyttänyt vähän milloin missäkin kovemmalle säärasitukselle joutuvassa muussakin paikassa. En kylläkään autossa kun ei ole tarvetta kohdalle sattunut, mutta muiden kokemusten perusteella uskoisin noiden kyllä tuossakin kestävän.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Kannattasko vähän varottaa, että mikä paikka noin huonoa jälkeä tekee. Varsinkin kun siellä on reikä valmiina.
    Jos tarkoitat sitä oikean kotelon etummaista niin itse en ainakaan vedä sitä kautta, ei kaikissa sarjoissa johtojen pituus riitä...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Eiköhän se sika sen veden siellä ulkona pidä jatkossa...

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Westfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen

    Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?
    Kannattasko vähän varottaa, että mikä paikka noin huonoa jälkeä tekee. Varsinkin kun siellä on reikä valmiina.

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Westfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen

    Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?

    Leave a comment:


  • Rauuno
    replied
    Mistäs löytykään takasumuvalon johto ja minkä värinen, 530xd F11 4/2012 malliin. Westfalian koukku, 7-pin universal johtosarjalla olisi yhtä johtoa vaille valmis.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Yön aikaan oli taas vihreä valo ilmestyny nappiin ja toimii täysin normaalisti mystistä :think

    Leave a comment:

Working...
X