F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nappe74
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Pitäisi saada F10:iin irroitettava koukku ja asennus, onko kellään suositusta minne kannattaa viedä/olla yhteydessä..? Espoo tai lähikunnat sopisi. Saa laittaa vaikka privaan viestiä.
    yleisimpien automerkkien vetokoukut, mm. Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Jeep, Kia, Mazda, Mercedez-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota…


    Itse käytin Lprn toimipaikassa... hyvin pelaa palvelu ja siisti asennus !!

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Pitäisi saada F10:iin irroitettava koukku ja asennus, onko kellään suositusta minne kannattaa viedä/olla yhteydessä..? Espoo tai lähikunnat sopisi. Saa laittaa vaikka privaan viestiä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Nyt alkaa hinta olla sopiva. Saksankielen taitoni rajoittuu siihen että tiedän autoa etsiessä että voll olis hyvä löytyä tekstistä ja motorshaden tekstiä tulisi välttää. Aamusta tuli f11 pihaan ja auto on valmistunut 06/2011 elikkäs tuo linkin koukku taisi olla faceliftiin. Muuten sopii mutta sähkösarja taitaa oll faceliftissä eri. Ajatuksena asentaa kaikki itse mutta koodauksen saa hoitaa esim aj tech kun tuossa nurkalla on niiden halli ja erittäin hyviä kokemuksia on siitä paikasta.
    Koukku näyttäis olevan samalla numerolla. Tykötarpeet sitten tuosta mallin mukaan.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=03_1059

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Hubauer:lta näyttäis löytyvän edullisemmin.

    https://www.hubauer-shop.de/de/advan...ds=71606874904

    Nyt alkaa hinta olla sopiva. Saksankielen taitoni rajoittuu siihen että tiedän autoa etsiessä että voll olis hyvä löytyä tekstistä ja motorshaden tekstiä tulisi välttää. Aamusta tuli f11 pihaan ja auto on valmistunut 06/2011 elikkäs tuo linkin koukku taisi olla faceliftiin. Muuten sopii mutta sähkösarja taitaa oll faceliftissä eri. Ajatuksena asentaa kaikki itse mutta koodauksen saa hoitaa esim aj tech kun tuossa nurkalla on niiden halli ja erittäin hyviä kokemuksia on siitä paikasta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Onhan sillä tosiaan hintaa... Taidan laittaa westfalian irrotettavan, niitä olen yhden töissä laittanut ja aika siististi se m sportin puskurin kanssa asettuu. Toki Suomessa pari käytettyä oli purkaamoilla, mutta epäilys on vahva on boxit ja johtosarjat ei ole tallessa kun niistä ei mitään mainita. Mikäs se kuukausi olikaan sähköjen osalta 2014 vuonna se kriittinen raja?
    Hubauer:lta näyttäis löytyvän edullisemmin.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Onhan sillä tosiaan hintaa... Taidan laittaa westfalian irrotettavan, niitä olen yhden töissä laittanut ja aika siististi se m sportin puskurin kanssa asettuu. Toki Suomessa pari käytettyä oli purkaamoilla, mutta epäilys on vahva on boxit ja johtosarjat ei ole tallessa kun niistä ei mitään mainita. Mikäs se kuukausi olikaan sähköjen osalta 2014 vuonna se kriittinen raja?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Hiljaista on koukkupuolella... Osaako joku sanoa mitä tuo f11 sähkötoiminen koukku maksaa retrofit sarjana? Jostain tuli vastaan että noin 1400 suomesta ostettuna mut esim ebaysta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Westfalian normaalia irrotettavaa oli noin 450e shköineen ja sitten brink mekaanisesti käännettävää. Minkähänlainen tuo brink olisi? Ja sopiikohan kääntymään m puskurin kanssa?
    Tuon verran se orkkiksena maksaa.

    https://www.bmwautoparts.net/en/sear...71606874904%09

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Hiljaista on koukkupuolella... Osaako joku sanoa mitä tuo f11 sähkötoiminen koukku maksaa retrofit sarjana? Jostain tuli vastaan että noin 1400 suomesta ostettuna mut esim ebaysta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Westfalian normaalia irrotettavaa oli noin 450e shköineen ja sitten brink mekaanisesti käännettävää. Minkähänlainen tuo brink olisi? Ja sopiikohan kääntymään m puskurin kanssa?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Osaako kukaan sanoa onko koukulla eroa sedan vs farkku? Eli käykö sedanissa ollut alkuperäinen sähkökoukku farkkuun?

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Lueskelin ketjun läpi niin tuli muutamia asioita mieleen. Itsellä kylläkin E sarjalainen (vielä toistaiseksi).

    Olikos se niin että sähköpistokkeessa on mikrokytkin joka kertoo onko kärry perässä vai ei. Ja on 13 nap pistokkeessa pinnikin joka on maadoitettu kärryn pistokkeen sisällä tai kärryssä merkiksi siitä että kärry on kyrkettynä. Ohjainboksi toimii tämän tiedon varassa.
    Voi toki olla että yleissarjassa noita ei ole toteutettu.

    Tehdaskoukussa tulee lisänä tehokkaampi moottorin tuuletin ja sedanissa myös jäykemmät takajouset (autolla korotettu kokonaispaino kärryn kanssa). Ei taida kukaan noita laittaa jälkiasennuskoukun yhteydessä. Moottorihan lämpenee enemmän kärryä vedettäessä mutta Suomessa on sen verran viileää että pärjää varmaan ilmankin tehokkaampaa tuuletinta. Vuoristossa ja kuumemmissa maissa voi olla hyvinkin tärkeä.
    Eli jos retrofittaa niin pelkällä koukulla selviää (voi olla että bmw liike tekee vain virallisia retrofittejä eli mm tuuletin vaihdetaan)

    Aika moni laittaa edelleen 7 napaisia pistokkeita uusiin autoihin. Yleisenä infona tiedoksi että uudempia jarrullisia kärryjä ei saisi vetää 7 napaisella pistokkeella varustetulla autolla vaan pitää olla 13 napainen jotta ne peruutusvalotkin toimisi.
    Koskee siis autoja jotka rekisteröity sen jälkeen kun peruutusvalot tuli jarrulliseen kärryyn pakolliseksi.
    Tosin tätähän ei kukaan valvo ja suurimmalla osalla on jarruton kärry jolloin asialla ei ole merkitystä. Mutta jos vaikka vuokraa tuorehkon Dino nosturin niin asialla voi olla merkitystä.

    Tuo sähköisesti taittuva koukku on tosiaan vikaherkempi. Nykyään saa kuitenkin uuden hammasrattaan rikkoutuneen tilalle joten koko koukkua ei ole pakko uusia. (Ainakin E sarjassa. Kait tuo on sama F:ssä).

    Minulla olisi irrallinen rikkinäinen koukku joka oli tarkoitus kunnostaa mutta eipä saa aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • Istandam
    replied
    Koukku vika viesti

    Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa, että tulee kärryn lampuista vika kojetauluun vaikka kärryä ei ole perässä? Äkkiseltään tuntuis joltain johtosarjan vialta..



    Ja tämän saman saa vielä aina uudestaan aikaan että tekee täyskaasu kiihdytyksen punarajalle asti. Siis häly tulee kun höllää kaasun.. On pikkaisen ärsyttävä, kun kaistavahti tippuu samalla aina pois.
    Last edited by Istandam; 22-12-2019, 14:39.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    No löytyi tuosta jotain 8HP askistakin kun tarpeeksi kollasi.

    Samalla tavalla sieltä löytyy moodi trailerille.. (ja myös autopesulle on oma moodi.... estänee P:n kytkeytymisen kun auto liikkuu... )






    lisää: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...t-8hp/C2JNfr4s

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by P.T. View Post
    Jonkin verran olen vetänyt n. 1300 kg vene/traileripakettia 530 dx GT:llä ja en siinä ainakaan ole huomannut, että automaatti käyttäytyisi eri moodissa kärry perässä. Tuppaa NORMAL modessa mielestäni pitämään tasamaastossa kierroksia varsin alhaalla (1500 rpm tienoilla).
    Askissa lienee erilaisia karttapaketteja erilaisiin tilanteisiin vaikka kuinka. Nämä sitten määräävät kuinka aski käyttäytyy. Noista on varsin heikosti missään tietoa varsinkin tämän 8hp lootan osalta. Käyttäjän kannalta toivottavinta olisi aina että aski toimii niin ettei sen toimintaa huomaa. Paitsi jos haluaa esim sportilla...

    Kaveri sanoi että huomasi että aski ei tarjoa kasia pesään samalla tavalla kuin normaalisti kun kärry on perässä.

    Tässä on kuintenkin Jaguarin koulutusmatskusta jotain koskien vanhempaa 6HP askia. Luulisin että vastaavalla tavalla 8HP pelaa myös mutta ohjaus on vielä monimutkaisempi. F1X LCI:ssä muuten vaikuttaa navin karttapohja mutkissa vaihteiden vaihtoajankohtiin... Vaihdot pyritään mahdollisuuksien mukaan ajoittamaan muualle kuin mutkaan...



    Leave a comment:


  • P.T.
    replied
    [QUOTE=fraatti;4137620]Käsittääkseni lootan hinausmoodi on hiukan kuin sportti, ajattaa suuremmilla kierroksilla ja vaihtaa myöhemmin korkeammilla kierroksilla. Samoin moottorijarrutus taitaa olla tehokkaampi.

    Jonkin verran olen vetänyt n. 1300 kg vene/traileripakettia 530 dx GT:llä ja en siinä ainakaan ole huomannut, että automaatti käyttäytyisi eri moodissa kärry perässä. Tuppaa NORMAL modessa mielestäni pitämään tasamaastossa kierroksia varsin alhaalla (1500 rpm tienoilla).

    Koukku on kyllä tarvikekoukku, mutta mielestäni väyläkytkentäisellä sarjalla, koska tajuaa kytkeä peruutustutkan pois kärry perässä.

    Ja vetohommissa tuo jarruja käyttävä vakkari on kyllä hanurista ainakin taloudellisen ajon näkökulmasta. Trailerin kanssa mennään mäkisessä maastossa jarrulla kaikki alamäet, jos vakkarilla ajaa. Eikä tuohon auta vaikka ottaisi adaptiivisen vakkarin pois päältä ja ajaisi "perinteisellä".
    Last edited by P.T.; 15-08-2019, 10:27.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Mun mielestä tossa oli asian ydin. Kyllä se elektroniikka hoitaa loput.
    Ja Siekkinen laatikon

    Leave a comment:

Working...
X