Originally posted by Tobo
View Post
F11 vetokoukku?
Collapse
X
-
Eli järkeillen jos kuormaa on yli 500kg niin surutta vaan sporttimoodi päälle laatikosta ja järkevää ajoa. Ei liene järkeä vaihtaa johtosarjaa enää :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Tobo View PostKiinnostaisi tietää mitä eroa automaatti/auto tekee jos tajuaa kärryn? Eli miten auto rasittuu jos vedän nyt yleissähkösarjalla.
Samoin keulan jäähdytyssäleiköt lienee auki kokoajan tai ainakin aukeavat herkemmin joka pitänee moottoria viileämpänä.
Lisäksi DSC:ssä löytyy "trailer stabilization control".
"The system recognizes critical oscillations of the trailer by the DSC sensors and compensates for this through targeted brake intervention."
Tuo on käsittääkseni tullut jo E60:ssä DSC8:sta eteenpäin eli tuo kait tunnistaa jos kärry alkaa heittelehtimään ja alkaa sitten tekemään temppujaan jotta kärry pysyisi hyppysissä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tobo View PostKiinnostaisi tietää mitä eroa automaatti/auto tekee jos tajuaa kärryn? Eli miten auto rasittuu jos vedän nyt yleissähkösarjalla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Janzki View PostWestfalia myy aina noita koukkuja parilla eri variantilla.
Irroitettava vaiko ei
Sallittu vetomassa
Sallittu massa koukulle
Yksilösähköt vaiko yleis
Noista kun sitten haarukoi sen omansa ja katsoo vielä yksilöidyt sähköt, tulee koukku väylään kuten pitääkin ja mm. Automaattikin tietää milloin vedetään jotain perseessä.
Leave a comment:
-
Westfalia myy aina noita koukkuja parilla eri variantilla.
Irroitettava vaiko ei
Sallittu vetomassa
Sallittu massa koukulle
Yksilösähköt vaiko yleis
Noista kun sitten haarukoi sen omansa ja katsoo vielä yksilöidyt sähköt, tulee koukku väylään kuten pitääkin ja mm. Automaattikin tietää milloin vedetään jotain perseessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostHmm. Mistät tiedät että auto ei tajua kärryä?
Kokeileppa poistaa vaikka kärrystä joku takavalon polttimo niin siitä pitäisi tulla herja mittaristoon...
Minkä ikäinen F10 on kyseessä ja mikä Westfalian sarja sinne laitettiin?
LCI malliin käy eri...
Olen kyllä useamman Westfaliankin johtosarjan asentanut F10/11 ja F15 bemareihin enkä ole kyseiseen ongelmaan törmännyt,
tosin eipä noita ole tullut kärryn kanssa testattua vaan minulla on sitä varten pistokkeeseen laitettava testeri...
Näistä näköjään oppii. Seuraavaan autoon hommaan kyllä westfalian koukun mutta yksilöllisen sähkösarjan erikseen vaikka maksais parisataa enemmän. Ohjeetkin olivat niin yleismalliset etten ite ainakaan olis osannut noita sähköjä niiden perusteella asentaa.
Leave a comment:
-
Mitäs tapahtuu, jos tuon tarvike koukkumodulin koodaa auton varustelistaan, onko siitä haittaa tai hyötyä? Vissiin tuon MACRO_TRAILER_COUPLING:n saa koodattua sitten NBT:hen?
Edit: Itse itselleni vastaten, MACRO_TRAILER_COUPLING näkymän saa koodattua NBT:hen kunhan vain peruutuskamera löytyy.Last edited by MakeH; 06-08-2019, 07:00.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJoka tapauksessa ajonvakautuksen softassa mahdollinen kärrynveto on huomioitu erikseen. Voihan olla, että sulla kaikesta huolimatta ajonvakautus on ollut tietoinen kytketystä kärrystä tai sitten riittävän hankalia tilanteita ei ole päässyt muutoinkaan syntymään.
Enemmän siihen ajokäytökseen vaikuttaa sillä kuinka hyvin sen kärryn lastaa, eli massa mahdollisimman hyvin akselin päälle, kuitenkin pienellä aisapainolla. Pahimmillaan laitetaan paino liian perään ja aisanosto on sellainen tilanne mihin ei mikään ajonvakautus auta kun vaikka jarrutuksissa tai väistöissä kärry työntää auton perää sivulle.
En sano että olisi turhaa tehdä kaikki viimeisen päälle niin että auto ymmärtää vetävänsä kärryä, mutta jos edes westfalian autokohtainen sähkösarja ei kommunikoi auton kanssa mitenkään niin se vahvistaa minun näkemystä siitä että kovin isoja muutoksia se ei tee ajonvakautuksen toimintaan... toki ärsyttäväähän se on aina parkkitutkaa olla kytkemässä pois.Last edited by Driver22; 04-08-2019, 19:45.
Leave a comment:
-
Kysäistääs tältäkin puolelta eli missä ja mitä huomioiden G-vitossarjaan kannattaa kääntyvää koukkua lähteä asennuttamaan? Pääkaupunkiseutu prioriteettina mutta kai esim Tallinna onnistuisi myös.
Leave a comment:
-
Originally posted by Driver22 View PostOmiin autoihin asentanut 8 koukkua sitten 2006 aika moneen eri korimalliin. Sähkösarjoja ollut sekä mallikohtaista että yleismallista, ja osassa autoja ollut tehtaan koukku. Koskaan en mitään eroa ole havainnut vakautuksen toiminnassa tietää se auto että kärry on perässä tai ei ja kuitenkin talvisin tulee aika paljon kärryjä vedettyä, jos raskaampi kärry niin automaateilla olen sport asentoa käyttänyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.Last edited by MajorDrake; 02-08-2019, 15:39.
Leave a comment:
Leave a comment: