F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Tuleeko parkkitutkan mukana väylä taaksekin?
    Tulee F11:ssa, F10ssä on helpoin ottaa takapenkin vasemman sivusuojan takaa väylä... Samasta nipusta kun löytyy myös takajarruvalolle menevä piuha.
    Last edited by MajorDrake; 30-07-2019, 18:43.

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Riippuu varustelusta löytyykö vai ei. Värihän on pre-lci:ssä erit. Helpointa on vetää kontin pohjalla takapenkin taakse josta vasenta laitaa kynnyslistat irroittamalla ja tunkemalla johto lattiamaton väliin...
    Kun varustetaso on "metalliväri", niin ei siis välttämättä löydy...
    ja ~samalla vaivalla vetää ne muutkin piuhat eteen ja kytkee samassa paikassa?

    Tuleeko parkkitutkan mukana väylä taaksekin?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Löytyikö väylä myös kontista (F10, pre-facelift) ja jos, niin mistä?


    Jos johdot joutuu vetämään eteen, niin mikä on helpoin tapa saada ne perille?
    Riippuu varustelusta löytyykö vai ei. Värihän on pre-lci:ssä erit. Helpointa on vetää kontin pohjalla takapenkin taakse josta vasenta laitaa kynnyslistat irroittamalla ja tunkemalla johto lattiamaton väliin...

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    (väyläkarvojen värit)


    Tuon mukaan K-CAN2 väylä löytyy myös takakontista koska siellä on väylän terminointi. Onko asia näin vaikka kontissa ei olisi mitään kyseisistä ohjaimista? Kytkiksen perusteella jäin ainakin itse siihen käsitykseen että nuo löytyy tuolta takaa kaikista malleista.
    (vetokoukun ohjain, automaattisen takaluukun ohjain)

    Ainakin molemmista sekä sedanista että farkusta tuo terminointi on jotakuin samassa paikassa. Eihän tuonne eteen ole mitään järkeä viedä johtoja jos väylä on myös kontissa.... :think

    Löytyikö väylä myös kontista (F10, pre-facelift) ja jos, niin mistä?


    Jos johdot joutuu vetämään eteen, niin mikä on helpoin tapa saada ne perille?

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    F11:ssä on valmis reikä oikean puolen kotelon ETUpuolella, johtosarja yltää sieltä.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei ole F11:sta reikää vasemmassa takakulmassa jos nyt oikein muistan... Vaikka yllä onkin kuva missä sellainen on, voi riippua varustelusta?

    Täytyy tarkistaa kun tulee seuraavan kerran koukun laitto...
    Olet Markus ihan oikeessa, Ei ole reikää F11 vasemassa reunassa, tajusin sen kans, että kuvassa näkyvä reikä on se itse tehty, heh my bad.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Westfalian koukun kanssa jossain oli myös juttua ettei pistoke mahdu kääntymään alas. Kyse lienee tästä ja homma lienee ok kun telineen kääntää toisinpäin?
    Olen käsin taivuttanut tuon pidikkeen metalliraudan liki 30% kulmaan jolloin puskuria ei tarvi leikata maalatulta osalta vaan mahtuu myös M-sportissa kääntymään sisään...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by fraatti View Post

    Yksi asia mitä en myös ymmärrä on hinku porata koriin uusia läpivientireikiä. Tässä on kuva F10:sta tuollahan on reikiä molemmilla puolilla mistä johdot voi tyrkätä? F11:ssa lienee asia samalla tavalla?
    Ei ole F11:sta reikää vasemmassa takakulmassa jos nyt oikein muistan... Vaikka yllä onkin kuva missä sellainen on, voi riippua varustelusta?

    Täytyy tarkistaa kun tulee seuraavan kerran koukun laitto...
    Last edited by MajorDrake; 09-04-2019, 22:43.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Miten näissä on toteutettu liitos väylään? Tuskin tuollaisella ryöstökappaleella kuitenkaan?
    Ihan tälläsellä perus ryöstöliittimellä



    Originally posted by fraatti View Post

    Yksi asia mitä en myös ymmärrä on hinku porata koriin uusia läpivientireikiä. Tässä on kuva F10:sta tuollahan on reikiä molemmilla puolilla mistä johdot voi tyrkätä? F11:ssa lienee asia samalla tavalla?
    F11 on ihan samalla tavalla noi kumitulpat, et mikään ei estä työntämästä vanhasta tulpasta läpi. Itse tein kyllä uuden reijän.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Westfalian koukun kanssa jossain oli myös juttua ettei pistoke mahdu kääntymään alas. Kyse lienee tästä ja homma lienee ok kun telineen kääntää toisinpäin?
    Mulla on toi Westfalian irroitettava koukku ja kyllä mulla mahtuu pistoke kääntymään vaikka on ihan ohjeiden mukaan kasattu :think En nyt ihan varmaksi muista mutta oisinkohan hieman vääntänyt tuota kiinnitysrautaa sisäänpäin jolloin pistokkeelle tulee enemmän tilaa.

    Johdot vedin tuosta tutkien johdon läpiviennistä ja kaikki liitokset kontin puolella kuten Major aikaisemmin opasti

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Westfalian koukun kanssa jossain oli myös juttua ettei pistoke mahdu kääntymään alas. Kyse lienee tästä ja homma lienee ok kun telineen kääntää toisinpäin?


    Jäähdyttimen puhallinta lienee aika harva vaihtanut tehokkaampaan ? Eli 600W:sta 850W:n? Tarvikkeenakin kyseinen puhallin(17427647652) näyttää maksavan vajaa 400€
    Last edited by fraatti; 09-04-2019, 18:46.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Bemarin omissakin retrofisteissä toi väylä varastetaan miltein poikkeuksetta tuolta edestä. En sit tiedä miksi ,kun noi väylät kiertää kuitenkin melkeimpä joka puolella autoa.
    Miten näissä on toteutettu liitos väylään? Tuskin tuollaisella ryöstökappaleella kuitenkaan?

    Itse näe mitään iloa purkaa puolta autoa turhan takia. Luultavasti koukkuvalmistajat ovat apinoineet vain autovalmistajan ohjetta ja laittaneet kytkennän samaan paikkaan. Näinollen ajatustyö on jätetty muille.

    Tosin brink on tuossa poikkeus. Siinä johdot on kytketty konttiin.

    Yksi asia mitä en myös ymmärrä on hinku porata koriin uusia läpivientireikiä. Tässä on kuva F10:sta tuollahan on reikiä molemmilla puolilla mistä johdot voi tyrkätä? F11:ssa lienee asia samalla tavalla?

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Niinkait tuo raja näyttää sitten menevän kun tsekkasin muutamalta valmistajalta ohjetta. Näyttäisi että valmistajakohtaisia eroja on myös. Esim westfalian johtosarja on 2013/7 eteenpäin. Tuosta ei näemmä löydy automaattista pdc mykistystä.

    Pölhösti nuo valmistajat tekevät ohjeensa jos piuhan löytyvät todellisuudessa muualtakin... :think
    Bemarin omissakin retrofisteissä toi väylä varastetaan miltein poikkeuksetta tuolta edestä. En sit tiedä miksi ,kun noi väylät kiertää kuitenkin melkeimpä joka puolella autoa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei, raja ei ole faceliftissä vaan nimenomaan vasta 2014 puolella. Vanhemmissa väyläjohdot on vihreä/viherä-oranssi ja uudemmissa kelta-punainen/kelta-ruskea.

    Väylät on aina löytynyt farkussa oikeasta takakulmasta mitä nyt noita koukkuja on muutama kymmenen tullut F11:een asennettua.
    Myös lisäjarruvalon piuha löytyy oikasta takakulmasta vaikka jotku ohjeet käskee senkin vetämään keulalle, samoin kuin can-väylän.
    Tosin se jarruvalo löytyy sulakekeskuksen päältä oikasta kulmasta, ihan ylhäältä missä nippu taittuu D-pilariin.
    Niinkait tuo raja näyttää sitten menevän kun tsekkasin muutamalta valmistajalta ohjetta. Näyttäisi että valmistajakohtaisia eroja on myös. Esim westfalian johtosarja on 2013/7 eteenpäin. Tuosta ei näemmä löydy automaattista pdc mykistystä.

    Pölhösti nuo valmistajat tekevät ohjeensa jos piuhan löytyvät todellisuudessa muualtakin... :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Esim Brinkiltä löytyy tälläisellä kiinnityksellä oleva koukku. Onko tämä ihan yhtä toimiva kuin westfalian vastaava kiinnitys? (edit. tuossa lukikin ettei passaa m-sporttiin)



    westfalia:



    Muutama asennusohje johtosarjalle ja ominaisuudet:
    Brink preLCI:


    Brink LCI:



    pfjones:
    1000s of Tow bars in stock Witter towbars Westfalia towbars cycle carriers wing mirrors eberspacher heaters vehicle lighting, emergency beacons .towbars UK


    westfalia lci:



    sähkösatsi


    itse koukku westfalia:


    Jaeger:

    prelci


    lci


    Westfalian johtosatsia ei varmaan edes kannata ostaa koska siinä ei ole PDC poiskytkentää kuten monessa muussa...
    Last edited by fraatti; 10-04-2019, 04:18.

    Leave a comment:

Working...
X