Yön aikaan oli taas vihreä valo ilmestyny nappiin ja toimii täysin normaalisti mystistä :think
							
						
					F11 vetokoukku?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Westfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen 
 
 Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
 
 ex showroomit:
 BMW F11 535dA xDrive
 BMW F10 520dA ///M-Sport
 BMW E92 335dA
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kannattasko vähän varottaa, että mikä paikka noin huonoa jälkeä tekee. Varsinkin kun siellä on reikä valmiina.Originally posted by kailinds View PostWestfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen 
 
 Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos tarkoitat sitä oikean kotelon etummaista niin itse en ainakaan vedä sitä kautta, ei kaikissa sarjoissa johtojen pituus riitä...Originally posted by MakeH View PostKannattasko vähän varottaa, että mikä paikka noin huonoa jälkeä tekee. Varsinkin kun siellä on reikä valmiina.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
 Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
 Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sikaflexiä on satoja erilaisia eri tarkoituksiin.Originally posted by kailinds View PostWestfalian koukun asennus ei mennyt 100% nappiin, sillä koukusta sisään tulevan johdon läpivientireiän aukko on huonosti porattu ja kumitulppa ei istu siihen kunnolla. Seuraus: reiästä tuli vettä sisään, se meni akkuosaston pohjalle ja rikkoi kompuran releen 
 
 Olisiko hyviä neuvoja tuon reiän kunnolliselle tiivistämiselle? Sikaflexiä?
 
 Itse puuhailen lähinnä veneiden kanssa ja siellä käytetetään veden alle jääviin tiivistyksiin yleisesti Sikan 291i tiivistysmassaa tai 292i tiivistysliimaa ja olen noita sitten käyttänyt vähän milloin missäkin kovemmalle säärasitukselle joutuvassa muussakin paikassa. En kylläkään autossa kun ei ole tarvetta kohdalle sattunut, mutta muiden kokemusten perusteella uskoisin noiden kyllä tuossakin kestävän.--
 F07 530D GT xDrive
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Westfalian ohjeissa on, että pitää porata se oma reikä oikeaan koteloon.Originally posted by MajorDrake View PostJos tarkoitat sitä oikean kotelon etummaista niin itse en ainakaan vedä sitä kautta, ei kaikissa sarjoissa johtojen pituus riitä...
 Nyt siis kävi niin, että kaverilla ei sattunut olemaan just oikean kokoista poranterää ja reiästä tuli pienempi kuin olisi pitänyt. Näin ollen se koukun mukana tullut kumitulppa ei sopinut siihen reikään kunnolla.
 
 Ajattelin, että koetan muotoilla tulppaa niin, että se mahtuisi siihen reikään paremmin ja sitten vaan ihan hemmetisti tiivistemassaan perään...
 
 @P.T.: kotoa löytyisi mm. Bostikin 1590 butyyli-tiivistemassaa ja Kiillon Masa -tiiviste/liimamassaa. Mitäs meinaat, meniskö jommalla kummalla vai onko noi mainitsemasi parempia?Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
 
 ex showroomit:
 BMW F11 535dA xDrive
 BMW F10 520dA ///M-Sport
 BMW E92 335dA
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Varmasti molemmat noista toiimii tuossa aivan hyvin. Tosin tuosta Kiillon tuotteesta on itsellä sellainen kokemus, että ainakin auringolle alttiissa paikassa se menettää elastisuutensa, mutta tuo reikähän onkin paikassa, johon päivä ei paistaOriginally posted by kailinds View Post@P.T.: kotoa löytyisi mm. Bostikin 1590 butyyli-tiivistemassaa ja Kiillon Masa -tiiviste/liimamassaa. Mitäs meinaat, meniskö jommalla kummalla vai onko noi mainitsemasi parempia? Bostikista ei omaa kokemusta.
							
						-- Bostikista ei omaa kokemusta.
							
						--
 F07 530D GT xDrive
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Miten on, onnistuitko käyttäjä 'joko' asentamaan käytetyn koukun?
 
 Itse myös haluaisin asentaa sähköllä kääntyvän koukun, mutta en ole ihan kaikkea informaatiota onnistunut löytämään.
 
 Ajattelin ostaa koukun ebaysta, mutta en vielä ole ihan varma, että käykö myynnissä oleva retrofit-johtosarja siihen heittämällä.
 
 Myös tarvittavat modulit vielä hakusessa. Ainakin AHK tarvitaan RealOemin mukaan.
 
 Retrofit-koukku itse on aivan liian kallis.
 
 LCI-malliin löytyy netistä kyllä ruotsinkieliset asennusohjeet, mutta en ole onnistunut löytämään ECE-mallin ohjeita. Onko jollain käyttäjällä täällä saatavilla?
 
 Ja en tosiaan halua asentaa irrotettavaa koukkua, ellei ole aivan pakko.
 
 Auto siis F11 530xd 2013. Ei M-korinen.F11, 530xd, -13
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tilasin F10:iin Westfalian irroitettavan koukun, jossa näyttää tulevan mukan "universal" e-satz. Tämä purkki ei siis keskustele auton kanssa vaan signaalit ryöstetään perinteisesti suoraan karvoista, jotka ohjaavat jotain halpaa relerasiaa, eikä auton pitäisi mennä siitä sekaisin? Tämä varmaan toimii perinteisen mökkikärryn vetämisessä lukuunottamatta parkkitutkaa, joka pitää vaientaa aina napista.
 
 Auto on facelift, valmistettu 02/2014, joka näyttää monissa kataloogeissa olevan koukkusarjojen kannalta viimeinen valmistuskuukausi, jonka jälkeen vaihtuu sarjoissa eri osanumero. Oletan että itse fyysinen koukku on mallisarjan alusta loppuun ihan sama, mutta sähkösarjassa on eroja 3/2014 eteenpäin? Olenko oikeassa?
 
 Mutta tarvitsisin nyt asiantuntevaa vinkkiä, että tuleeko ongelmia jos käyttää tuota universal-sarjaa kalliimman CAN-väylä-purkin sijasta? Ainakin "Erich Jaeger"-nimiseltä valmistalta näyttää saavan CAN-sähkösarjaa n 140€ hinnalla. Eli voiko tuollaista Universal-sarjaa edes asentaa LCI-malliin, jossa ainakin takavalot taitaa olla LED-pohjaisia?
 
 Toivottavasti sopii tuohon autoon, kun on M-takapuskuri. Vetokoukun kuvauksessa luki "Auch fur M-Sport".Last edited by JKK; 27-05-2020, 11:58.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Last edited by MakeH; 27-05-2020, 12:50.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itseasiassa se on juuri tuo sama satsi. Toimiiko nuo yleismalliset ihan ok, koska LCI:n takavaloista merkittävä osa on LED-valoja? Ohjataanko tuota yleismallin boksia niillä ledejä syöttävillä 5V jännittelillä? Vai sorrunko nyt vain turhanpäiväiseen miettimiseen?Originally posted by MakeH View PostSiis joku tämmöinen?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Toi saa tiedon väylältä. Jarruvalo taitaa olla ainoa, mihin vaaditaan kova sähkö. Odottele että pääset lukemaan asennusohjetta.Originally posted by JKK View PostItseasiassa se on juuri tuo sama satsi. Toimiiko nuo yleismalliset ihan ok, koska LCI:n takavaloista merkittävä osa on LED-valoja? Ohjataanko tuota yleismallin boksia niillä ledejä syöttävillä 5V jännittelillä? Vai sorrunko nyt vain turhanpäiväiseen miettimiseen?
 Comment


Comment