Näyttäis olevan, vielä ei G sarja näemmä kuulu siihen. Huolenpito sopimuksen saisi, 3 vuotta 60tkm. 100€/kk
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Harmittaako muita kännykän langattoman laturin ahtaus? Mulla on OnePlus 12 ja se ei tunnu mahtuvan järkästi siihen laturiin. Onko keksitty patentteja aiheeseen?BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostHarmittaako muita kännykän langattoman laturin ahtaus? Mulla on OnePlus 12 ja se ei tunnu mahtuvan järkästi siihen laturiin. Onko keksitty patentteja aiheeseen?G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View Post
Itseäni harmittaisi, jos olisi niin iso puhelin ettei mahdu..
Vaan eikai tämä meikäläisen luuri mitenkään mahdottoman suuri edes ole nykypäivän standardeilla. Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelmanBMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
-
👍 1
Comment
-
-
Tässä kun kilometrien puolesta pitäisi alkaa miettiä auton vaihtoa.... ja olikin jo hyvin lähellä että vaihdetaan Polestar 2:seen. Lupaavasta ensivaikutelmasta huolimatta, Polella koeajo lopulta jätti peukun maksimissaan heiluvaan vaaka-asentoon. G30:n kyydin ilmeisen korkeaan laaatutasoon oli selvästi päässyt salakavalasti tottumaan. Ajoltaan ja alustaltaan Polestar öhlinseineen oli kyllä maukas, suorastaan erinomainen. Eikä suorituskykyäkään jättänyt toivomisen varaa. Mutta ero rengasmelussa ja mm. hifien tasossa oli melkoinen G30:n hyväksi. Tosin omassa autossa on hifi-paketti reippaasti paranneltuna Audiokitin konsultoimana. Mutta silti. Jollain tavalla Polen yleinen "kyydin laatutaso" ei saanut aikaan suurta wow-efektiä. Tuli sellainen fiilis että enemmän oli sellainen teknologialla doupattu tavisauto, jonka näennäinen makeus oli lopulta vähän "päälleliimaatua", kun pintaa vähän rapsutti. Ja jos "wow" ei synny vuorokauden aikana koeajossa niin tuskin se myöhemminkään syttyy, ellei sitten tolkuttomaan rengasmeluun tottumisen kautta? G30 taas alkoi tuntumaan tietyllä tavalla "luottopakilta", jonka wow-fiilis syntyy pidemmän käytön myötä ja on ehkä käytön myötä kestävämpää?
Nyt aloin jo vakavissani miettimään että olisiko aivan typerä veto vaihtaa nykyinen 128tkm ajettu 530e x-drive samanlaiseen vähemmän ajettuun farkkuun, about joku 2021-2022 alle 50tkm ajettu? Kolmen vuoden päästä alkaa jo sähkövehkeissäkin olla tuoreempaa ja isoakkuisempaa järkiautoa käytettynä? Muuta huonoahan tässä G30:ssa ei ole kuin tuo piskuinen ajoakku, mutta jos siitä satunnaisesta bensakoneen käynnistymisestä ei tekisi ongelmaa niin eikö nämä ole vielä seuraavat kolme vuotta ihan hyviä autoja?
Yksi vaihtoehto on jatkaa nykyisellä, mutta realisoituuko riski ajoakun suhteen? Miten autoliikkeet suhtautuu näihin esim. 180tkm ajettuna jne... ts. onko järkevämpää käyttää oletetut/pelätyt tulevat korjaustonnit suoraan tuoreemman hankintaan kun se vielä on helppoa? Mitä ajatuksia herättää?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTässä kun kilometrien puolesta pitäisi alkaa miettiä auton vaihtoa.... ja olikin jo hyvin lähellä että vaihdetaan Polestar 2:seen. Lupaavasta ensivaikutelmasta huolimatta, Polella koeajo lopulta jätti peukun maksimissaan heiluvaan vaaka-asentoon. G30:n kyydin ilmeisen korkeaan laaatutasoon oli selvästi päässyt salakavalasti tottumaan. Ajoltaan ja alustaltaan Polestar öhlinseineen oli kyllä maukas, suorastaan erinomainen. Eikä suorituskykyäkään jättänyt toivomisen varaa. Mutta ero rengasmelussa ja mm. hifien tasossa oli melkoinen G30:n hyväksi. Tosin omassa autossa on hifi-paketti reippaasti paranneltuna Audiokitin konsultoimana. Mutta silti. Jollain tavalla Polen yleinen "kyydin laatutaso" ei saanut aikaan suurta wow-efektiä. Tuli sellainen fiilis että enemmän oli sellainen teknologialla doupattu tavisauto, jonka näennäinen makeus oli lopulta vähän "päälleliimaatua", kun pintaa vähän rapsutti. Ja jos "wow" ei synny vuorokauden aikana koeajossa niin tuskin se myöhemminkään syttyy, ellei sitten tolkuttomaan rengasmeluun tottumisen kautta? G30 taas alkoi tuntumaan tietyllä tavalla "luottopakilta", jonka wow-fiilis syntyy pidemmän käytön myötä ja on ehkä käytön myötä kestävämpää?
Nyt aloin jo vakavissani miettimään että olisiko aivan typerä veto vaihtaa nykyinen 128tkm ajettu 530e x-drive samanlaiseen vähemmän ajettuun farkkuun, about joku 2021-2022 alle 50tkm ajettu? Kolmen vuoden päästä alkaa jo sähkövehkeissäkin olla tuoreempaa ja isoakkuisempaa järkiautoa käytettynä? Muuta huonoahan tässä G30:ssa ei ole kuin tuo piskuinen ajoakku, mutta jos siitä satunnaisesta bensakoneen käynnistymisestä ei tekisi ongelmaa niin eikö nämä ole vielä seuraavat kolme vuotta ihan hyviä autoja?
Yksi vaihtoehto on jatkaa nykyisellä, mutta realisoituuko riski ajoakun suhteen? Miten autoliikkeet suhtautuu näihin esim. 180tkm ajettuna jne... ts. onko järkevämpää käyttää oletetut/pelätyt tulevat korjaustonnit suoraan tuoreemman hankintaan kun se vielä on helppoa? Mitä ajatuksia herättää?
Vitos Bemaria täytyisi verrata sähköautoista BMW i5'seen tai MB EQE:hen.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Vaihdoin 530e prelci mallin long range dual motor (300kw) mallin polle 2:n. Heti tilasin sen 50kw paketin ja vetokoukun.
Ei niitä kahta oikein voi verrata kunnolla toisiinsa. Eri segmentin autoja kuitenkin. Muutamia havaintoja alla :
Pollen sisämelu kovempi kuin g30.
Sähkön kulutus omassa ajossa ollut samaa g30 ja polle.
Pollen adaptiiviset valot paljon paremmat kuin g30 adap ledit, vaikka ei nekään huonot olleet esim vrt f30 adap ledit. Tai id3 adap ledit, noi on oikeasti kyl todella hyvät.
Pollen ajoavustin paaaljon parempi ku g30. Kulkee kuten pitää kaistojen välissä.
Auton ui noin yleisesti kyllä bemsessä parempi, enemmän mietitty?
Antero käyttikseen kyllä tietysti pääsee nopeasti sisälle ja kännykkäliitettävyys sekä sisäänrakennetut kaikki palvelut toimii todella hyvin.
360 kamerajärjestelmä oli g30 parempi kuin pollen. Ei sekään huono ole, mutta oli bemsen parempi.
Tietysti tuo nykyinen n.480hp taso tuntuu ihan huvipuistolaitteelta verrattuna vakioon 30e malliin. Hieman eri tunne, ymmärtää miksi on penkeissä niskatuet.
Molemmissa sporttipenkit - kuskin ergonomia kohdillaan.
Pollen digital key (avain kännyssä) toimii kuin ajatus.
Musapuolta vähän tyhmä verrata, kun g30 oli hifi ja pollessa on h&k - polle vie helpolla voiton. Törkyhyvin soi tälläisen keski-ikäisen miehen näkökulmasta.
Bemsessä ylläpito ja retrohommat (ainakin noissa ei OTA malleissa) selkeästi helpompaa. Tuo volvoperuisuus ja diagnostiikkasoftat yms on ihan perkeleestä. Moduulien vaihdot yleisesti vaatii aina pakon puolesta vin siirron ja kaikennäköistä nyppimistä - ja siihen hommaan tarvitaan 2 eri pinniä .
Jos g30 tasoisen auton saisi täysisähköisenä, 350kw tehoisena nelikkona ja alta 40ke hinnalla niin se ois kyl kova.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post
Musapuolta vähän tyhmä verrata, kun g30 oli hifi ja pollessa on h&k - polle vie helpolla voiton. Törkyhyvin soi tälläisen keski-ikäisen miehen näkökulmasta
Kulutuspuoli oli mielenkiintoinen juttu, kun omalla G30 x-drivella 19" kesärenkailla työmatkan (Pasila-Järvenpää) sähkönkulutus on luokkaa 21-22kwh. Polestarilla (20" renkaat) pääsin molempiin suuntiin jotakuinkin lukemalla 17,5kwh/100km (+10c lämpötila). Eli tuon yhden työmatkakokeilun perusteella mun ajossa pole meni heittämällä 4-5kwh pienemmällä kulutuksella. Tuohon 17,5kwh lukemaan pääsen G30:llä vain 17" kitkarenkailla jos ulkolämpötila on +15c tai enemmän. Silloinkin pitää kyllä aika tarkasti varvastella.
Ja tosiaan EQE:n kävin koeistumassa ja muutaman minuutin fiilistelyn perusteella tuntuu että siinä on laatupalikat viimeistelyn osalta kohdallaan. Epäilemättä hieno auto. On vaan mulle vielä liian arvokas....
Comment
-
-
Tuo Hifi setti on kyllä onneton, itsekin päivitin sen tuolla Matchilla + DLS erillissarjalla ja Four Audion penkinalusbassoilla. Laitoin vielä subbarinkin. Lopuksi vielä mikitys. Ääni on ihan toiselta planeetalta.
Mutta tuo Hifi on onneksi helposti päivitettävissä, ja kohtuu rahalla.
Ja kannattaa ostaa nimenomaan UP8DSP asennussarjalla, eikä sitä BMW versiota. Siihen sähköt suoraan akulta, niin saa kunnolla virtaa. BMW malli on rampautettu siltä osin.Last edited by Kiding; 25-09-2024, 09:25.BMW E61 530D 2008
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Tämä kyllä on kiinnostava kommentti, mutta varmasti sitten totta, ja olen vaan itse unohtanut miten surkeat G30:n orggis-hifit on
Kulutuspuoli oli mielenkiintoinen juttu,
Varmaan kuulossa jo jonkinmoisia kuoppia tietyillä alueilla.
Kulutuksen ymmärrän , kun on vielä tuota uutukaisuuden viehätystä : bemsellä piti ajaa ihan sukkasiltaan, että sillä pääs jonnekin, tällä pollella tulee vielä ladottua ns. täysiä ihan sikapossuna, ja silti sen kulutus on siis samalla tasolla kuin bemsellä sukkasiltaan. En tiedä tai ole oikeastaan nyt seurannut kwh/km lukuja ollenkaan, kun ei juuri lompakossa näy, viekö se nyt 17 vai 27kwh/100km. Oikeasti ei ole väliä.
Noin yleisellä tasolla, kyllä mä tuollaista voin suositella, tietyin varauksin. Enemmän siinä saa autoa rahaa vasten kuin i4 tai ix3 malleissa, mitkä pyörii samassa tai vähän kalliimassa luokassa.
Oli yön yli moisia koeajolla, ja pirun eteviä laitteita, tuttuja toimintoja yms, mutta mutta.. silti päädyin nyt tähän. Ei ihan halpoja kun haluaa sen ison tehon, vetomassat ja jotain muutakin varustetta kuin taustapeilin. Maksaako siitä sit ~40k€ vai >50k€ ohjasi vähän omaa valintaa.
Ehkä seuraava voisi olla iX tämän jälkeen, kun niissä vielä vähän sulaa törkysintä hintaa pois.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by VilleK91 View PostMitä tuo konepellin alta löytyvä akku ylläpitää/ohjaa? Mietin siitä virran ottoa lisävalolle, muistaakseni se oli 50ah akku ja taas siiten kontissa on 90ah akku joka on ns startti akku.
Autoni g30 530d xdrive aika perus varusteilla!G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Comment