Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mustis55
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 14
    • Päijät-Häme

    Olikohan olemassa mitään android appiä,
    jolla voisi tarkastella ajoakun kuntoa ja tilaa.


    Saman tyyppistä kuin esim. BMW Mi3 app
    BMW 545e -21

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2287
      • Uusimaa

      Originally posted by Mustis55 View Post
      Olikohan olemassa mitään android appiä,
      jolla voisi tarkastella ajoakun kuntoa ja tilaa.


      Saman tyyppistä kuin esim. BMW Mi3 app
      En ole minä ainakaan kuullut että sellaista olisi. Kun mielestäni edes ISTA:llakaan ei näe mitenkään selkeästi akun todellista kuntoa. Olen tullut siihen tulokseen että paras tapa testata akun kunto on ajaa se aivan tyhjäksi siten että sen saa juuri ennen moottorin käynnistymistä jonkin sellaisen laturin perään, joka osaa laskea tarkasti sisään virranneen energian määrän. Jos lukema asettuu 10-11kwh välille, on akku ihan hyvässä kunnossa.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1617
        • Turku

        Originally posted by Mustis55 View Post
        Olikohan olemassa mitään android appiä,
        jolla voisi tarkastella ajoakun kuntoa ja tilaa.


        Saman tyyppistä kuin esim. BMW Mi3 app
        Eikös tuo edellytä jotain muuta kuin pelkän apin?

        Esim. tämmöisellä voi jotain testata: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4556...61224V-10600Ah

        Paremmat on sitten jo kalliimpia.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          Originally posted by Silmaauki View Post
          Eikös tuo edellytä jotain muuta kuin pelkän apin?

          Esim. tämmöisellä voi jotain testata: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4556...61224V-10600Ah

          Paremmat on sitten jo kalliimpia.
          Ei tuollaisella ajoakkua testailla kun tuo on vain 6/12/24 V akuille.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1617
            • Turku

            Originally posted by HTK12 View Post
            Ei tuollaisella ajoakkua testailla kun tuo on vain 6/12/24 V akuille.
            Aahh, joo. Ei sitä tietenkään. Se oli aivopieru minulta.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2843
              • South Carelia

              Saako G30 lataushybridin takakontin ”lattiaa” irti??

              Etuosastaanhan se nousee ja alta paljastuu lisää tilaa mutta mitenkä lie koko kontin alalta… tuumailin vaan että saisi lisää tilaa Eestin tulijaisille milloin sinne taas menee käymään autolla !!
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1356
                • Lempäälä

                Originally posted by nappe74 View Post
                Saako G30 lataushybridin takakontin ”lattiaa” irti??

                Etuosastaanhan se nousee ja alta paljastuu lisää tilaa mutta mitenkä lie koko kontin alalta… tuumailin vaan että saisi lisää tilaa Eestin tulijaisille milloin sinne taas menee käymään autolla !!
                Saa kun purkaa avaimilla. Hyöty vähän niin ja näin, ehkä sinne 2pll kirkasta viinaa 12v akun viereen just saa mahtuun.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2843
                  • South Carelia

                  Kylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys…

                  Auto siis sigun lataushybridi…

                  Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
                  Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??

                  Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??

                  Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??

                  Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana… esim. -10° ??


                  Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1030
                    • Espoo

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Kylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys…

                    Auto siis sigun lataushybridi…

                    Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
                    Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??

                    Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??

                    Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??

                    Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana… esim. -10° ??


                    Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!
                    Ei tarvitse olla piuhan päässä. Lämppäri on vissiin 5kW teholtaan eli siitä voi laskeskella. Yllättävän nopeasti on kymmenessä pakkasasteessa auto sulana, kymmenen minuuttia on jo pitkä aika esilämmityksessä. Avaimella on turha pelleillä, koska applikaatiolla tosiaan saat auton viilenemään sekä lämpiämään ja näet statuksen.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2287
                      • Uusimaa

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
                      Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.

                      Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.

                      Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.

                      Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
                      Last edited by JKK; 16-09-2023, 19:59.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2535
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by JKK View Post
                        Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.

                        Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.

                        Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.

                        Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
                        Täällä on sähkö-webastoa käytetty kahden talven ajan, kuvattua ilmiötä ei ole koskaan ollut. Ei myöskään ole tullut tarkkailtua, tuleeko sinistä tai punaista aaltokuvaa, vain ja ainoastaan, että propelli-kuvake pyörii ja tulee kuittausilmoitus siitä, että lämmitys on käynnissä.

                        Kylmemmällä säällä n. 10min sisään auto on alkanut taas lataamaan itseään, tämä vain ei aina ole ollut riittävää lämmitystä sille, että olisi päässyt heti ajamaan sähköllä. Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1301
                          • pks

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
                          Pari sisätilan esilämmityssykliä peräkkäin (=n. 1h?) tuntuu ainakin auttavan sähköllä lähtemiseen. SItten kun ei enää mene edrive mode päälle, pystyy vielä ajamaan sähköllä mahdollisesti erittäin kevyellä polkimenpainalluksella. LCI näyttömittaristo näyttää paljonko voi poljinta painaa..
                          sigpic

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 417
                            • Pohjois-Savo

                            Originally posted by JKK View Post
                            Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
                            X5 tekee ihan samaa.
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1356
                              • Lempäälä

                              Originally posted by bittivirhe View Post
                              X5 tekee ihan samaa.
                              530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
                              molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2287
                                • Uusimaa

                                Originally posted by repsa View Post
                                530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
                                molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
                                Mulla on ihan aito pohjoismaaversio ja tekee tätä. Ei tuon seikan pitäisi kyllä mitenkään tähän vaikuttaa. Satunnaisesti ilman mitään logiikkaa jättää lämmitysvastukset kylmäksi.

                                Tälle ongelmalle löytyy myös oma keskusteluketjunsa täältä
                                Last edited by JKK; 21-09-2023, 21:52.
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎