Johan tuon näkee väristä että maalattu joskus. Eli paskasti tehty korjaus/maalaus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Maalinpaksuusmittari olis tosiaan varmasti hyvä olla jos vauriota epäilee. Pitääpä tutkailla saako sellaisen jostain järkevään hintaan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Takakylki vaaleampaa sävyä ja samalla vedetty takapuskuri ja suuri sävyero paljastuu selkeämmin pelkääjän kyljen ja puskurin reilussa sävyerossa.
Muoviset puskurit monissa sävyissä sopivasta kulmasta katsottuina erisävyisiä kuin viereinen peltiosa, joten aina lievä sävyero puskurin ja lokasuojan välillä ihan normaalia.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Autonvaihto on edessä, nyt vaihtoehtoina on viimeisen lähdön G30 530e tai sitten vähän vanhempi 545e. Ensinmainitulla on takana vähän yli 100tkm, jälkimmäisellä ei yhtään, kysymyksiä:
- Kuinka paljon enemmän tuo 3-litrainen kuluttaa vs 530e, noin keskimäärin? Käyttösäde ei välttämättä ainakaan kasva kun sähköllä halua ajaa ja jos talvella ei sitten pääse enää edes sitä n. 30km loppuun, niin se ei ole enää kivaa.
- G30 530e on aika painava pullalossi ja kun ei takavetoisia näköjään ole hirveästi tarjolla, niin tuntuuko isomman koneen ja nelivedon lisämassa?
- Onko Active Steering eli ohjautuva taka-akseli etsimisen arvoinen? Vikaantuuko Suomen oloissa kuinka nopeasti?
Olisihan se varmaan järkevämpää yrittää etsiä mahd. uusi ja vähänajettu G20, mutta kun ehti totuttamaan itsensä liian moneen lisävarusteeseen kattoluukusta alkaen, niin tässä sitä nyt sitten ollaan..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJos mahdollista tarttua 545 malliversioon, en edes miettisi 530 vaihtoehtona. Sellaisia sulosointuja toi 3 L kutonen päästää, joten ylimääräiset irtosataset vuoden polttoainekuluissa ovat sen arvoiset.
Parhaiten näiden eroa kuvastaa se, että 530e:n kanssa sähkön loppuminen harmitti aina, koska polttomoottorilla ajaminen oli ankeaa. Saldoksi jäi pelkkä ketutus bensan kulumisesta kun voimalinja ei tarjonnut vähäistäkään elämyksellistä iloa. Kun taas 545e:n voimalinja/soundit on sellaiset että sähkön loppumista kirjaimellisesti toivoo koko ajan, eikä polttomoottorille siirtyminen tai bensan kuluminen harmita koskaan. Täytyy myöntää että tämän hankinta oli minullekin enemmän tai vähemmän "herätepäätös", joka tapahtui ainoastaan syystä että erehdyin sattumanvaraiselle koeajolle, jonka jälkeen ajatukset ei enää rauhoittuneet.... 545e:n voimalinja soundeineen on edelleenkin yksi hienoimpia ja hiotuimpia mihin olen törmännyt polttomooottoriperheautossa.
Kulutusero 530e vs 545e on yllättävän marginaalinen. Rauhallisessa matka-ajossa 530e meni kesällä mökkimatkat lukemilla 5,4-5,8 l/100km. Kun taas 545e menee samalla matkalla 5,8-6,3 l/100km (myös talvella). Tosin mun ajotyyli tien päällä on hyvin rauhallinen. Seka-ajo-painotteisessa pyörittelyssä ero on litran luokkaa. Tässä tapauksessa asia on mielestäni merkityksetön siihen nähden mitä sille saa vastinetta!
Mitä tulee G20 330e-malleihin. Olen yrittänyt kaksi kertaa antaa mahdollisuuden 330e x-drivelle, koska kokoluokka riittäisi hyvin. Vaikka G20 on konseptina napsun verran modernimpi, on se autona laadullisesti huonompi, jonka havainnointi ei ehkä vielä koeajolla täysimittaisesti aukea. Lisävarusteisilla akustiikkalaseilla G20 melu on ihan ok, peruslaseilla taas ei. Kun taas G30:n hiljaisuus on luonteeltaan "kassakaappimaisempaa" ja laadukkaampaa. G20:lle tyypillisistä alustan jyminöistä ei ole tietoakaan G30:ssa. Molemmat G20:t on minulta lähteneet parin kuukauden ajelun jälkeen saman ohjaukseen liittyvän kummallisuuden takia: Teoriassa ihan kiva ja nopeahko ohjaus, mutta ne jumittamiset, tahmaisuus, kelvoton palautus ja oudot tehostuksen "jäätymiset" sai hermot palamaan. Jälkimmäisen G20:n sain onneksi palautettua em. syistä täydellä hinnalla. Toki on sanottava että ei tuo ohjaus G30:ssä myöskään ole täyden kympin arvoinen tunnokkuudeltaan, mutta noihin em. G20:n ongelmiin en ole törmännyt koskaan näissä isommissa. Tokihan etupää on toteutettu G30-sarjassa hienostuneemmalla monivarsituennalla, kun taas G20:ssä käytetään perinteisiä joustitukia laakereineen.
Originally posted by Petteri75 View Post....jos talvella ei sitten pääse enää edes sitä n. 30km loppuun, niin se ei ole enää kivaa.
Juuri ajoin töistä 35km työmatkan sähköllä +1C ulkolämpötilassa. Liikkeelle täydellä akulla +14 asteisesta parkkihallista. Kotipihassa jäljellä oleva range oli vielä 8km, jolla lienee olisi ajanut n.10km. Renkaina 19" kitkat.Last edited by JKK; 27-01-2025, 01:38.
Comment
-
-
Menee vähän varusteiden mukaan näköjään. Päällimmäiseksi on muodostunut:
a) Comfort-penkit
b) sähköalusta l. DDC ja
c) 360° Park. Assist. Plus.
Onkohan 2021-2023 valmistetuissa malleissa ollut komponenttipulaa, kun näiden "troikka" on oikeasti harvinaista yhdistelmää yhdessä autossa? Totta kai esim. ratinlämmitin olisi ns. kiva ja samoin tummennetut takalasit, mutta vaikeaksi menee. Yksi harvinaisimmista lisävarusteista on ollut LED-sumuvalot (5A1) eteen jostain syystä? Valopaneleissa on yleensä vain tyhjä kohta takasumuvalon yläpuolella, eli nappi sopisi kyllä. LCI-maskissa ei ollut enää tilaa muuta kuin M Sportissa?
Hauissa on tullut joskus vastaan myös ensimmäisiä G60 520i:a. Varmasti ihan hyvä auto, mutta ainakaan kuvien pohjalta ei vaikuta nyt omalta valinnalta. 2024 oli mallimuutosvuosi, mutta mitenköhän on uuden isomman ja kalliimman 5-sarjalaisen myynti lähtenyt kulkemaan..
BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOnkohan 2021-2023 valmistetuissa malleissa ollut komponenttipulaa, kun näiden "troikka" on oikeasti harvinaista yhdistelmää yhdessä autossa? Totta kai esim. ratinlämmitin olisi ns. kiva ja samoin tummennetut takalasit, mutta vaikeaksi menee. Yksi harvinaisimmista lisävarusteista on ollut LED-sumuvalot (5A1) eteen jostain syystä?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment