Originally posted by JKK
View Post
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ok kiitoksia! Itsellä kun nykyään ajot on todella todella paljon vähentynyt niin yrittää sellaisen keskiluokan renkaan löytää sen Premiumin tilalle.Originally Posted by r.w.
- Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.
---------
F10 535i M-Sport
-
No jos ns samalla rahalla saa parempaa, miksi leikkiä turvallisuuden kanssa tai hakee suoraan ne vannetukun kiinakitkat jos eurojen kanssa tekee tiukkaa.
Mielestäni talvirenkaiden kanssa ei kannata pidosta tinkiä!
👍 1Comment
-
Yleensähän useimmat laaturenkaat on olleet ihan hyviä. Pidon suhteen taitaa usein olla vähän kompromissi kuivan, märän, lumisen ja jääpidon välillä. Sitten on vielä muut ominaisuudet pelkän helposti mitattavan pidon lisäksi. Monesti riippuu sitten vähän vertailun painotuksista mikä valikoituu "parhaaksi". Varmaan kannattaa katsoa vertailuja (ja hintaa) ja miettiä mitä ominaisuuksia haluaa itse eniten painottaa ja valita sen mukaan sitten.Originally posted by ritariässä View PostNo jos ns samalla rahalla saa parempaa, miksi leikkiä turvallisuuden kanssa tai hakee suoraan ne vannetukun kiinakitkat jos eurojen kanssa tekee tiukkaa.
Mielestäni talvirenkaiden kanssa ei kannata pidosta tinkiä!
Comment
-
Vahinko voi tulla siinä ensimmäisissä kurvissa/liikennevaloissa ihan yhtä hyvin kuin sillä pidemmällä matkalla 100km päässä.
Comment
-
Niin totta. Ja pahimmassa tapauksessa perheen kakkosautossa (ei se ihan turvallisin auto) on jotkut halvimmat mahdolliset pingpongit alla ja perheen naisoletettu kuljettaa sillä esim. lapsia hoitoon/kouluun. Mutta kun sillä ajetaan niin vähän...Originally posted by VilleP View PostJuu ja aika usein sanotaan että kun vähän ajoa, niin riittää huonompikin. Miksi? Eikö se olisi hyvä ajaa turvallisesti ne vähätkin ajot?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
👍 1Comment
-
Näinpä, tässä hyvä esimerkki miten säästäminen maksoi melko paljon:
F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Juu, ei talvirenkaiden kanssa kannata tosiaankaan leikkiä. Seuraukset voi olla kauheat säästettyyn 100-200€ nähden, kuten tuo yllä mainittu juttu kertoo.Originally posted by miksonite View Post
Ok kiitoksia! Itsellä kun nykyään ajot on todella todella paljon vähentynyt niin yrittää sellaisen keskiluokan renkaan löytää sen Premiumin tilalle.
Kesäkumeissa asia on vähän erilainen kun sieltä löytyy oikeastikin tosi hyviä edullisia renkaita ja erot ei normaalikeleissä ole niin dramaattisia. Ja kelpo kesärenkaan tekeminen on huomattavasti helpompaa kuin monenlaisessa talvikelissä toimivan talvirenkaan. Talvikumeissa kiinan renkaat voi olla pahimmillaan aivan luokattoman huonot, eikä niistä löydy mistään luotettavaa testitietoakaan. Ja silloinkin kun sitä on, ovat testitulokset luokkaa yksi tähti tai ei yhtään. Tottakai niilläkin voi pärjätä jos hissuttelee varovasti kauppareissuja, eikä eteen osu mitään yllättävää tilannetta, ja sen puolesta voi valheellisesti antaa jopa kuvan että ovat oikeinkin hyvät. Mutta sitten kun se ääritilanne (esim.tiukka väistötilanne jäisellä tiellä) tulee niin ero testattuun merkkirenkaaseen voi olla ihmishengen kokoinen.
Surullisinta on, kun jotkut rengasmyyjätkin liputtavat näiden puolesta, kuinka ollaan tänä talvena myyty kymmeniä kiinan-kierroksia taksikuskeille ja kaikki ylistää kuorossa niitä. Ilmeisesti niissä on sen verran hyvät katteet, että niitä on kivempi myydä?
Itse pidän siitä periaatteesta kiinni, että talvella en autoni alle laita muita kumeja kuin testissä (tai parissakin) hyväksytyn tuloksen saaneita renkaita. Joskus siellä on ihan kelpoja edullisiakin, kuten esim. viime syksyn TM-testissä Kumhon nastakumi (etelä-korealainen merkki):
Comment
-
Originally posted by JKK View Post
Juu, ei talvirenkaiden kanssa kannata tosiaankaan leikkiä. Seuraukset voi olla kauheat säästettyyn 100-200€ nähden, kuten tuo yllä mainittu juttu kertoo.
Kesäkumeissa asia on vähän erilainen kun sieltä löytyy oikeastikin tosi hyviä edullisia renkaita ja erot ei normaalikeleissä ole niin dramaattisia. Ja kelpo kesärenkaan tekeminen on huomattavasti helpompaa kuin monenlaisessa talvikelissä toimivan talvirenkaan. Talvikumeissa kiinan renkaat voi olla pahimmillaan aivan luokattoman huonot, eikä niistä löydy mistään luotettavaa testitietoakaan. Ja silloinkin kun sitä on, ovat testitulokset luokkaa yksi tähti tai ei yhtään. Tottakai niilläkin voi pärjätä jos hissuttelee varovasti kauppareissuja, eikä eteen osu mitään yllättävää tilannetta, ja sen puolesta voi valheellisesti antaa jopa kuvan että ovat oikeinkin hyvät. Mutta sitten kun se ääritilanne (esim.tiukka väistötilanne jäisellä tiellä) tulee niin ero testattuun merkkirenkaaseen voi olla ihmishengen kokoinen.
Surullisinta on, kun jotkut rengasmyyjätkin liputtavat näiden puolesta, kuinka ollaan tänä talvena myyty kymmeniä kiinan-kierroksia taksikuskeille ja kaikki ylistää kuorossa niitä. Ilmeisesti niissä on sen verran hyvät katteet, että niitä on kivempi myydä?
Itse pidän siitä periaatteesta kiinni, että talvella en autoni alle laita muita kumeja kuin testissä (tai parissakin) hyväksytyn tuloksen saaneita renkaita. Joskus siellä on ihan kelpoja edullisiakin, kuten esim. viime syksyn TM-testissä Kumhon nastakumi (etelä-korealainen merkki):
https://greentread.fi/kumho-menestyi...a-loistavasti/
Minä ostin jo Nokian R5.Originally Posted by r.w.
- Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.
---------
F10 535i M-Sport
Comment
Comment