Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    Kyllä se jonkun aikaa menee bensalla ja kun alusto lämmennyt niin sitten hyppää käyttämään sähköäkin. On ladannut hyvin kovillakin pakkasilla.

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      Originally posted by LongJohn View Post
      Miten teillä on auto pelannut kovemmissa pakkasissa? Siis kun mennään yli 20 asteen. Kulkeeko sähköllä, onko kaikki pelannut, lataus ok jne.
      Paras talviauto, koska vakiona saa "sähköwebaston" ja vaikka ei esilämmittäisi akulla sisäpuolta, niin puhaltaa hetimiten lämmintä koska sähköllä sen voi tehdä.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        Originally posted by LongJohn View Post
        Miten teillä on auto pelannut kovemmissa pakkasissa? Siis kun mennään yli 20 asteen. Kulkeeko sähköllä, onko kaikki pelannut, lataus ok jne.
        Ei mitään muita ongelmia kuin ovenkahvojen jumiminen, joka siis korjautuu niiden parin kympin vaijerinpätkien vaihdolla.

        Hybriditekniikka on pelannut moitteettomasti. Ihan kovimmilla pakkasilla bensakone käynnistyy aluksi vähäksi aikaa kunnes akku on lämmennyt riittävästi. Akun range on laskenut 20km pintaan pakkasilla.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • LongJohn
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2017
          • 269
          • Kuopio

          Tuon oman on saanut lyhyen ajon (1-1,5km taajamassa) jälkeen saanut menemään normaalisti sähköllä sinne vajaaseen 20 pakkasasteeseen saakka. Sen jälkeen on tahmeampaa. Reilulla 20 asteella saattaa sallia Max eDriven päälle mutta heittää "tehopyynti liian suuri" tms ilmoitusta ja menee kuin mummo mustikkaan. Tänään pelasi vastaavasti -25 kelissä paremmin. Sähköavusteinen ajo moodissa ensimmäiset 13km ja sitten loppu taajamassa sähköllä kulkien ihan normaalisti. Moottoritielläkin 2-4 litran välissä keikkui kulutus kun avitteli sähköllä. Sähköä menee kyllä suunnilleen sen verran mitä pienemmillä pakkasilla Max eDrivella vastaavalla matkalla.



          Sitä säteily/letkulämmitintä tässä on kyllä näille tietoisesti koville keleille miettinyt. Keleille joilla ei voi välttää polttiksen käynnistymistä.

          Comment

          • 0200227
            BTCF Member
            • Feb 2004
            • 285
            • Lappeenranta

            Tänään aamulla reilu -24 pakkasta. Työmatkan alun lämmitteli akkua, noin 4-5 km jälkeen akku ilmoitus poistui. Valtatieltä töihin kääntyesssä meni Comfortilla normaalisti kokonaan sähköllä vajaan 10 km: n matkan taajamassa työmaalle, ja vielä jäin akkuun rangeakin. Hyvin on toiminut.
            G30 530e

            Ex tötteröt:
            F11 523iA
            E61 525iA
            E46 325ciA
            E39 523i
            E36 320i
            E38 740iA
            E34 535i
            E34 518i

            Comment

            • hardyy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 113
              • suomi

              Moi! lataako nämä myös akkuja itse? vai aina piuhasta?

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1091
                • Espoo

                Originally posted by hardyy View Post
                Moi! lataako nämä myös akkuja itse? vai aina piuhasta?
                Toki ajaessa regeneroi ja voit vaikka valita ajomoodiksi bensalla akunlatauksen.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  Originally posted by PNM2 View Post
                  Toki ajaessa regeneroi ja voit vaikka valita ajomoodiksi bensalla akunlatauksen.
                  Tosin akun lataaminen bensalla ei ole kovinkaan kustannustehokasta.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6730
                    • PK-seutu

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Tosin akun lataaminen bensalla ei ole kovinkaan kustannustehokasta.
                    Juuri näin. Akkua ei koskaan kannata ladata bensalla. Ellei sitten halua, että seuraavaa lähtöä varten saa kabiinin lämpimäksi ja autoa ei saa tolppaan. Mutta lähtökohtaisesta bensalla ei koskaan kannata tehdä sähköä näissä.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • duckland
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 418

                      Olen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.

                      Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6730
                        • PK-seutu

                        Originally posted by duckland View Post
                        Olen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.

                        Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.
                        Motarilla ajaisin siinä tapauksessa polttiksella hyvällä hyötysuhteella ja säästelisin watit kaupunkipyöritykseen.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • lnaukkar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2015
                          • 189
                          • Helsinki

                          Parhaimmillaan plugari on kun ei mieti liikaa. Laittaa lataukseen parkissa ja ajaa välittämättä mistään sen kummemmin. Tehoa löytyy ja kulutus jää silti aika maltilliseksi. Vastoin yleistä harhaluuloa nää toimii myös ilman sen kummempaa ajattelua tai suunnittelua.
                          2023 G26 i4 M50
                          2023 U11 iX1 xDrive30

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3570
                            • Raisio

                            Originally posted by duckland View Post
                            Olen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.

                            Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.
                            En allekirjoita kyllä tota tyhjällä akulla ajamisen etua.

                            Jostain se auto sinne tyhjään akkuun sitä virtaa pätkittäin lataa ja sillä hetkellä kun lataa, kasvaa kulutuskin.

                            Lisäriemuna saat kaupanpäälle perusbensaa raskaamman auton.

                            Lisäksi kylmällä ilmalla, lue kylmällä akulla aika hidasta ajaessa pakkosyötöllä lataaminen.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1091
                              • Espoo

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Juuri näin. Akkua ei koskaan kannata ladata bensalla. Ellei sitten halua, että seuraavaa lähtöä varten saa kabiinin lämpimäksi ja autoa ei saa tolppaan. Mutta lähtökohtaisesta bensalla ei koskaan kannata tehdä sähköä näissä.
                              No aivan varmasti kannattaa. Pari esimerkkiä:

                              Kundin lätkäturnaus matkan päässä ja ulkona kymppi pakkasta. Menomatkalla auto lataamaan bensalla akkua tiettyyn pisteeseen, jotta saadaan esimlämmitettyä kabiini kotiinlähtöä varten.

                              Mökillä saaressa pari päivää ja auto mantereella melkein 30 asteen lämmössä. Lähden liikkeelle mieluummin viilennetyllä autolla.

                              Rahaahan se hieman maksaa mutta sen takia mulla esim tällainen auto on, että voin käyttää sen mukavuusominaisuuksia.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6730
                                • PK-seutu

                                Originally posted by PNM2 View Post
                                No aivan varmasti kannattaa. Pari esimerkkiä:

                                Kundin lätkäturnaus matkan päässä ja ulkona kymppi pakkasta. Menomatkalla auto lataamaan bensalla akkua tiettyyn pisteeseen, jotta saadaan esimlämmitettyä kabiini kotiinlähtöä varten.

                                Mökillä saaressa pari päivää ja auto mantereella melkein 30 asteen lämmössä. Lähden liikkeelle mieluummin viilennetyllä autolla.

                                Rahaahan se hieman maksaa mutta sen takia mulla esim tällainen auto on, että voin käyttää sen mukavuusominaisuuksia.
                                Jos otat silmän käteen ja tavaat viestini uudelleen, niin nimenomaan tuohon käyttöön sanoin että halutessa ilmastointia ja lämmitystä varten voi niin tehdä
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎