Kyllä se jonkun aikaa menee bensalla ja kun alusto lämmennyt niin sitten hyppää käyttämään sähköäkin. On ladannut hyvin kovillakin pakkasilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
Originally posted by LongJohn View PostMiten teillä on auto pelannut kovemmissa pakkasissa? Siis kun mennään yli 20 asteen. Kulkeeko sähköllä, onko kaikki pelannut, lataus ok jne.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostMiten teillä on auto pelannut kovemmissa pakkasissa? Siis kun mennään yli 20 asteen. Kulkeeko sähköllä, onko kaikki pelannut, lataus ok jne.
Hybriditekniikka on pelannut moitteettomasti. Ihan kovimmilla pakkasilla bensakone käynnistyy aluksi vähäksi aikaa kunnes akku on lämmennyt riittävästi. Akun range on laskenut 20km pintaan pakkasilla.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Tuon oman on saanut lyhyen ajon (1-1,5km taajamassa) jälkeen saanut menemään normaalisti sähköllä sinne vajaaseen 20 pakkasasteeseen saakka. Sen jälkeen on tahmeampaa. Reilulla 20 asteella saattaa sallia Max eDriven päälle mutta heittää "tehopyynti liian suuri" tms ilmoitusta ja menee kuin mummo mustikkaan. Tänään pelasi vastaavasti -25 kelissä paremmin. Sähköavusteinen ajo moodissa ensimmäiset 13km ja sitten loppu taajamassa sähköllä kulkien ihan normaalisti. Moottoritielläkin 2-4 litran välissä keikkui kulutus kun avitteli sähköllä. Sähköä menee kyllä suunnilleen sen verran mitä pienemmillä pakkasilla Max eDrivella vastaavalla matkalla.
Sitä säteily/letkulämmitintä tässä on kyllä näille tietoisesti koville keleille miettinyt. Keleille joilla ei voi välttää polttiksen käynnistymistä.
Comment
-
-
Tänään aamulla reilu -24 pakkasta. Työmatkan alun lämmitteli akkua, noin 4-5 km jälkeen akku ilmoitus poistui. Valtatieltä töihin kääntyesssä meni Comfortilla normaalisti kokonaan sähköllä vajaan 10 km: n matkan taajamassa työmaalle, ja vielä jäin akkuun rangeakin. Hyvin on toiminut.G30 530e
Ex tötteröt:
F11 523iA
E61 525iA
E46 325ciA
E39 523i
E36 320i
E38 740iA
E34 535i
E34 518i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostToki ajaessa regeneroi ja voit vaikka valita ajomoodiksi bensalla akunlatauksen.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTosin akun lataaminen bensalla ei ole kovinkaan kustannustehokasta.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Olen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.
Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostOlen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.
Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Parhaimmillaan plugari on kun ei mieti liikaa. Laittaa lataukseen parkissa ja ajaa välittämättä mistään sen kummemmin. Tehoa löytyy ja kulutus jää silti aika maltilliseksi. Vastoin yleistä harhaluuloa nää toimii myös ilman sen kummempaa ajattelua tai suunnittelua.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostOlen erimieltä. Jos haluaa säästää vikat pennoset niin esim. Tyhjän akun lataus motarilla kannattaa jos tietää ajavansa motarin jälkeen kaupunkiajoa, koska motarilla pääsee akuilla vähemmän matkaa kun kaupungissa ja turhaa auton käyttää muutaman sadan metrin ajoon akkuja. Mielummin lataa sinne enemmän virtaa kun sammuttelee ja käynnistelee edes taas polttista.
Kaupungissa tyhjällä akulla ajaessa auto latailee about 20% hyötysuhteella eli 100 kilsan ajosta pääsee 20 kilsaa pelkällä auton omalla latausvoimalla. Vaikka hybridiä ei lataisi ikinää verkkovirralla on järjestelmästä etua ihan reilusti.
Jostain se auto sinne tyhjään akkuun sitä virtaa pätkittäin lataa ja sillä hetkellä kun lataa, kasvaa kulutuskin.
Lisäriemuna saat kaupanpäälle perusbensaa raskaamman auton.
Lisäksi kylmällä ilmalla, lue kylmällä akulla aika hidasta ajaessa pakkosyötöllä lataaminen.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJuuri näin. Akkua ei koskaan kannata ladata bensalla. Ellei sitten halua, että seuraavaa lähtöä varten saa kabiinin lämpimäksi ja autoa ei saa tolppaan. Mutta lähtökohtaisesta bensalla ei koskaan kannata tehdä sähköä näissä.
Kundin lätkäturnaus matkan päässä ja ulkona kymppi pakkasta. Menomatkalla auto lataamaan bensalla akkua tiettyyn pisteeseen, jotta saadaan esimlämmitettyä kabiini kotiinlähtöä varten.
Mökillä saaressa pari päivää ja auto mantereella melkein 30 asteen lämmössä. Lähden liikkeelle mieluummin viilennetyllä autolla.
Rahaahan se hieman maksaa mutta sen takia mulla esim tällainen auto on, että voin käyttää sen mukavuusominaisuuksia.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostNo aivan varmasti kannattaa. Pari esimerkkiä:
Kundin lätkäturnaus matkan päässä ja ulkona kymppi pakkasta. Menomatkalla auto lataamaan bensalla akkua tiettyyn pisteeseen, jotta saadaan esimlämmitettyä kabiini kotiinlähtöä varten.
Mökillä saaressa pari päivää ja auto mantereella melkein 30 asteen lämmössä. Lähden liikkeelle mieluummin viilennetyllä autolla.
Rahaahan se hieman maksaa mutta sen takia mulla esim tällainen auto on, että voin käyttää sen mukavuusominaisuuksia.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment