Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1252
    • Kainuu

    Originally posted by JKK View Post
    Ilmeisesti noita 7/2019 on sekä että. Virallisesti 7/2019 pitäisi olla mallina ns."YM2020".

    Jos autossa on uudempi iDrive7-digimittaristo, niin 95% varmuudella on 12kwh. Jos autossa on uudemman mittariston lisäksi x-drive niin varmuus 12kwh akulle on 100%.

    Kyllähän noista ilmeisesti aika hätäisiä saa ohjelmoinnilla. youtubessa on paljonkin videoita aiheesta, varsinkin G20 330e:n osalta. Ilmeisesti 420hp/700Nm aika tyypillinen, jolla heilahtaa sataseen helposti alle 5 sekunnin. Jos autossa on vielä takuu voimassa niin kannattaa kaksi kertaa miettiä.... Ja myöskin jos ajosuoritteet muodostuu suurimmaksi osaksi sähköllä ajettavaksi niin hyöty ohjelmoinnista on aika rajallinen. Kyllä tuolla vakionakin ihan hyvin pärjäilee. Ohituksetkin sujuu sport-modella ripeästi sähkön antaman viiveettömän vasteen ansiosta. Mielestäni tuo voimalinja on aika hienostuneeksi ja saumattomaksi hiottu paketti jo tehtaalta.
    xDrive on tuo ja myynti tietojen mukaan 2020 mallia.
    Eipä tuota ohjelmointi hyötynäkökohtien vuoksi laiteta. 8) Takuu taitaa olla jo loppu
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      Originally posted by makebm5 View Post
      xDrive on tuo ja myynti tietojen mukaan 2020 mallia.
      Eipä tuota ohjelmointi hyötynäkökohtien vuoksi laiteta. 8) Takuu taitaa olla jo loppu
      Jos viet ohjelmoitavaksi niin laita ihmeessä jotain infoa fiiliksistä miten vaikutti....
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        Originally posted by PNM2 View Post
        Viime sunnuntaina paikallis- ja kehäteitä lentokentälle ja takaisin. 57,9km pääsi nelivedolla pelkällä sähköllä ilmastointi ja radio päällä. Toki regeneroinut matkalla myös.

        Jep, tämä on sitten jo LCI 9,2kW sijaan 12kW akustolla. Pitää mennäkin.

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1252
          • Kainuu

          Nyt ensi lenkki heitetty 530e:llä. Ei malttanut odottaa latausta kuin 98% täyttöasteeseen. Sillä pääsi rauhallista nauttimaan rauhallisesta maalaismaisemasta 36km verran. Liekö linjassaan 12kWh akun kanssa tuollainen toimintamatka?
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2323
            • Uusimaa

            Originally posted by makebm5 View Post
            Nyt ensi lenkki heitetty 530e:llä. Ei malttanut odottaa latausta kuin 98% täyttöasteeseen. Sillä pääsi rauhallista nauttimaan rauhallisesta maalaismaisemasta 36km verran. Liekö linjassaan 12kWh akun kanssa tuollainen toimintamatka?
            Kyllä se -ikävä kyllä - taitaa olla ihan linjassaan näillä syksyn koleilla keleillä. Mulla on työmatka Järvenpäästä Pasilaan Lahden motarin kautta tasan 38km. Jos ajan ko. moottoritien kautta 110-115km/h nopeudella, pääsen juuri ja juuri täpärästi töihin sähköllä (5-10C kelillä). Tällöin mennään n.30km moottoritietä ja 8km kaupunkiajoa. Sisälämpötila-asetus 18C.

            Hyrylän kautta töihin ajellessa vauhti on matelemista 60-90km/h välillä. Matka on 36km. Ja silloin saattaa perillä olla rangea vielä 5-7km. Jolloin kokonaisrange on luokkaa 42-45km.

            Kesän lämpimät antaa noihin ym. arvoihin sitten sen 5-7km lisä-armoa. Auto on x-drive.
            Last edited by JKK; 25-09-2022, 21:57.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6730
              • PK-seutu

              Se viimeinen 2% on myöskin oikeasti hieman enemmän kuin miltä vaikuttaa. Esilämmitys laturin nokassa vaikuttaa jo näillä keleillä huomattavan paljon.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1252
                • Kainuu

                Ajomatkan arvio on nyt kasvanut muutaman kilometrin per lataus 32=> 42km.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2323
                  • Uusimaa

                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Ajomatkan arvio on nyt kasvanut muutaman kilometrin per lataus 32=> 42km.
                  Se ajomatkan arvio on vain parin viimeisimmän ajosuoritteen perusteella laskettu karkea arvio "indeksikorjattuna" lähtöhetken ulkolämpötilalla (ja ehkä akuston lämpötilalla).
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1091
                    • Espoo

                    Originally posted by JKK View Post
                    Se ajomatkan arvio on vain parin viimeisimmän ajosuoritteen perusteella laskettu karkea arvio "indeksikorjattuna" lähtöhetken ulkolämpötilalla (ja ehkä akuston lämpötilalla).
                    Kyllä. Saman viikon aikana mulla voi näyttää täydellä akulla 10km ja 50km eli ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1252
                      • Kainuu

                      Kaupungissa pyörii kantama 30-40 välissä ja maantiellä 40-50 väliin.
                      Täysi akku lähtiessä ja 320km siivu niin kulutus reippaalla ajolla 5,8L/100km.
                      Aiempi G11 diesel meni matkassa pari desiä pienemmällä mutta otti käyttövoimaverossa takaisin edun.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Samu81
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 146
                        • Espoo

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Kaupungissa pyörii kantama 30-40 välissä ja maantiellä 40-50 väliin.
                        Täysi akku lähtiessä ja 320km siivu niin kulutus reippaalla ajolla 5,8L/100km.
                        Aiempi G11 diesel meni matkassa pari desiä pienemmällä mutta otti käyttövoimaverossa takaisin edun.
                        Miltä tuntuu G11 jälkeen?

                        Mulla oli keväällä huollon sijaisautona G30-farkku; 530e M-Sport ja se oli jotenkin aivan lerppana.

                        Möin G12 seiskan pois, kävin koeajamassa uudempia & paljon vähemmän ajettuja 330e & 530e ... lopputuloksena olen hankkimassa vanhaa seiskaani takaisin. Vaikka sillä on rullattu jo 111tkm.
                        i8 '14

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          Originally posted by Samu81 View Post
                          Miltä tuntuu G11 jälkeen?

                          Mulla oli keväällä huollon sijaisautona G30-farkku; 530e M-Sport ja se oli jotenkin aivan lerppana.

                          Möin G12 seiskan pois, kävin koeajamassa uudempia & paljon vähemmän ajettuja 330e & 530e ... lopputuloksena olen hankkimassa vanhaa seiskaani takaisin. Vaikka sillä on rullattu jo 111tkm.
                          Ihan positiiviset vaikutelmat vielä näin parin viikonkin jälkeen. Eniten jäi tosiaan kaipaamaan ilma alustaa mutta muuten ei kyllä isoa eroa matkustus mukavuudessa ole. Ajolleenkin saman tyyppisiä mutta toki ketterämpi vitonen on kun pienempi. Rengasmelu vaivasi seiskassa itseä eniten. Varmasti jos mittarilla katsotaan vie seiska voiton mutta tuossa vitosessa ainakin omaan korvaan miellyttävämpi äänimaailma varsinkin karkeilla pinnoilla.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1366
                            • Lempäälä

                            29,5km pääsi -3C kelillä 9,2kwh akustoisella autolla.

                            Auto otettu ajoon lämpöisestä tallista (+19c). Tällä on aika iso vaikutus.

                            Mittarissa n.64tkm, ladattu n.1100krt, 2019 auto.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • rattimies
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 7
                              • @sawo

                              kumpi akku?

                              morot

                              mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

                              Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
                              Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

                              kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.

                              Comment

                              • rattimies
                                Newbiemmer
                                • Jan 2019
                                • 7
                                • @sawo

                                Originally posted by rattimies View Post
                                morot

                                mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

                                Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
                                Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

                                kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.
                                Testasin akun ajon tyhjäksi asti, n. 43km meni sähköllä sekalaista ajoa n. 60km/h keskinopeudella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎