Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKyllä ja nimenomaan silloin se ei ole myöskäään "ei koskaan kannata ladata sähköä bensalla". Jos haluaa ajaa mahdollisimman kustannustehokkaasti, niin silloin toki mutta mun mielestä se ei vielä 530e:n idea ole. Käyttötapauksestahan se riippuu eikä mistään muusta mukavuusvarusteen kohdalla.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEn allekirjoita kyllä tota tyhjällä akulla ajamisen etua.
Jostain se auto sinne tyhjään akkuun sitä virtaa pätkittäin lataa ja sillä hetkellä kun lataa, kasvaa kulutuskin.
Lisäriemuna saat kaupanpäälle perusbensaa raskaamman auton.
Lisäksi kylmällä ilmalla, lue kylmällä akulla aika hidasta ajaessa pakkosyötöllä lataaminen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKannata = euroissa. Mukavuus on erikseen ja kaikkea saa tehdä mitä huvittaa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKyllä, lähinnä kommentoin sun aika ehdottomaan "ei koskaan kannata" -ideaan, jossa ajatuksena on säästää rahaa. Se ei mun kirjoissa ole se, miten aika tuoreella Bemarin vitossarjalaisella kannattaa ajaa. Mieluummin käyttää auton tarjoamia ominaisuuksia elämän mukavoittamiseen niin paljon kuin mahdollista. Mutta toki saa autoaan käyttää miten haluaa ja vaikka raapia laseja tai kärvistellä kuumassa autossa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostOotkos kuullut semmoisesta kuin jarrutusenergian talteenotto. Kyllä se akku painonsa säästää vaikka ei latailisi lainkaan. Sitten semmonen asia että jos joku harhautuu ostamaan 5-Sarjan BMW:n ilman sähkövoimalinjaa sillä perusteella että saa "kevyen" auton niin...G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
G12 plugari - ajotapa?
Kehtaako lainata teidän topicia, ymmärtääkseni käytännössä sama voimalinja?
Eli hommas G12 -korin seiskan, jolla tänään aamulla ensimmäinen työmatka. Akku täysi, auto seisoo ulkona mutta on esilämmitetty, pakkasta -5 C.
Työmatka on 21km joista lähiöitä ~2km, Länsiväylää 80/100-rajoituksella 15km ja Kehä 2:sta 5km.
Toimin kuten olen netistä lukenut:
-Ajomoodiksi Eco Pro. Ajotavaksi koitan kalibroida rauhallista "+10km/h".
-Naviin osoite, jotta systeemi osaisi laskea sekä maksimoida matkan akunkäytön.
Tästä huolimatta auto ajaa polttomoottorilla liki heti kun pääsen Länsiväylälle ja työpaikan pihassa rangea on vielä ylimääräistä 7km
Mitä teen väärin? Kiitos ja anteeksi :thinki8 '14
Comment
-
-
Originally posted by Samu81 View PostKehtaako lainata teidän topicia, ymmärtääkseni käytännössä sama voimalinja?
Eli hommas G12 -korin seiskan, jolla tänään aamulla ensimmäinen työmatka. Akku täysi, auto seisoo ulkona mutta on esilämmitetty, pakkasta -5 C.
Työmatka on 21km joista lähiöitä ~2km, Länsiväylää 80/100-rajoituksella 15km ja Kehä 2:sta 5km.
Toimin kuten olen netistä lukenut:
-Ajomoodiksi Eco Pro. Ajotavaksi koitan kalibroida rauhallista "+10km/h".
-Naviin osoite, jotta systeemi osaisi laskea sekä maksimoida matkan akunkäytön.
Tästä huolimatta auto ajaa polttomoottorilla liki heti kun pääsen Länsiväylälle ja työpaikan pihassa rangea on vielä ylimääräistä 7km
Mitä teen väärin? Kiitos ja anteeksi :thinki4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostNoin lyhyt matka kannattanee ajaa Max eDrive -ajomoodilla eli pakotettuna pelkällä sähköllä. Länärillä saattaa nopeuden vuoksi pakkasella nähdä polttomoottorin taloudellisemmaksi kuin nopeasti kuluvan sähkön, jos ajaa navilla ja Auto eDrivella.
Tämä. Ja ainakin 530e menee bensalle heti kun nopeus nousee yli 90 ellei ole Max eDrive eli sähköllä ajelu pakotettuna päällä.
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostTämä. Ja ainakin 530e menee bensalle heti kun nopeus nousee yli 90 ellei ole Max eDrive eli sähköllä ajelu pakotettuna päällä.
Auto meni -5 C pakkasessa Länsiväylälle 110km/h mittarinopeuteen saakka mittariston mukaan sähköllä, mutta kun erehdyin painamaan hivenen liikaa kaasua (yli sen sinertävän asteikon) niin polttomoottori käynnistyi eikä suostunut enää sammumaan. Ja tosiaan sähkörange ei vähentynyt juuri mihinkään.
Vielä työpaikan lähellä lähiöihin tullessani polttomoottori oli ainakin tuon mittaristonäytön mukaan päällä. Vaikka tuolla oli ajeltu hyvä tovi 80-alueella, jopa 60-alueella ja auto oli varmasti lämmin (ajomatkaa takana ~20km).
Ihmettelen miksi systeemi jättäisi tuossa vaiheessa laskennallisesta 22km rangesta (kotipihassa) näinkin paljon, 6-7km käyttämättä. Varsinkin kun mielestäni tein kaiken juuri niin kuin BMW:n Youtubekanavalla kaltaisiani märkäkorvia opetetaan "How To" -videoilla:
-Eco Pro
-Karttaan osoite
-Auto ladattu täyteen juuri ennen lähtöä
-Lämmitysajastus päällä
-Pikkupakkanen
Onko näihin ollut jotain akkujen ohjelmistojen "recallia" tai päivitystä? Vielä olisi Bemarin omaa "jatkotakuuta" reilu viikko jäljellä.i8 '14
Comment
-
-
Originally posted by Samu81 View PostTässä oli akusto latautunut appin mukaan täyteen vasta 6.57 ja lähdin liikkeelle 7.10 eli ymmärtääkseni akustokin oli latausenergian vuoksi edes jollain tavalla lämmin. Samoin esilämmitysajastimen olin laittanut "Lähtö 7.00" kun todellisuudessa lähdin 7.10.
Auto meni -5 C pakkasessa Länsiväylälle 110km/h mittarinopeuteen saakka mittariston mukaan sähköllä, mutta kun erehdyin painamaan hivenen liikaa kaasua (yli sen sinertävän asteikon) niin polttomoottori käynnistyi eikä suostunut enää sammumaan. Ja tosiaan sähkörange ei vähentynyt juuri mihinkään.
Vielä työpaikan lähellä lähiöihin tullessani polttomoottori oli ainakin tuon mittaristonäytön mukaan päällä. Vaikka tuolla oli ajeltu hyvä tovi 80-alueella, jopa 60-alueella ja auto oli varmasti lämmin (ajomatkaa takana ~20km).
Ihmettelen miksi systeemi jättäisi tuossa vaiheessa laskennallisesta 22km rangesta (kotipihassa) näinkin paljon, 6-7km käyttämättä. Varsinkin kun mielestäni tein kaiken juuri niin kuin BMW:n Youtubekanavalla kaltaisiani märkäkorvia opetetaan "How To" -videoilla:
-Eco Pro
-Karttaan osoite
-Auto ladattu täyteen juuri ennen lähtöä
-Lämmitysajastus päällä
-Pikkupakkanen
Onko näihin ollut jotain akkujen ohjelmistojen "recallia" tai päivitystä? Vielä olisi Bemarin omaa "jatkotakuuta" reilu viikko jäljellä.
Kesällä moottori käynnistyy vähemmän herkästi, tosin moottoritienopeuksissa se lähtee mukaan melko nopeasti silloinkin.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Mikäli matka on lyhyt ja tuttu niin unohda se navigaattorin ohjastama toiminta ja pakota ajo sähkölle.
Mikäli sähkörange ei ihan riitä tai on liian kylmä niin aja päinvaston pakotetusti bensalla (keppi sport asennossa / save battery moodi päällä) hetken ja sitten kun tiedät varmaksi, että akku riittää loppumatkaan niin vaihdat pakkosähkölle. Näin pystyt ajamaan akun varmimmin tyhjäksi.
Auto ja sen järjestelmät ovat kohtuu fiksuja kyllä, mutta valitettavasti itse se on käskytettävä, jotta toimii juuri niinkuin haluaaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMikäli matka on lyhyt ja tuttu niin unohda se navigaattorin ohjastama toiminta ja pakota ajo sähkölle.
Mikäli sähkörange ei ihan riitä tai on liian kylmä niin aja päinvaston pakotetusti bensalla (keppi sport asennossa / save battery moodi päällä) hetken ja sitten kun tiedät varmaksi, että akku riittää loppumatkaan niin vaihdat pakkosähkölle. Näin pystyt ajamaan akun varmimmin tyhjäksi.
Auto ja sen järjestelmät ovat kohtuu fiksuja kyllä, mutta valitettavasti itse se on käskytettävä, jotta toimii juuri niinkuin haluaa
Tai sitten otan Länärin monista teslakuskeista mallia; satasen alueella maaseudun puolellakin mennään 80km/h jos on ("liikaa") pakkasta. Voin ottaa adaptiivisella vakkarilla kopin jostakusta niin siinähän mennään jonossa kuin köyhän talon päättömät porsaat konsanaan.
i8 '14
Comment
-
-
Originally posted by Samu81 View PostTäytyypä testailla. Toimin mainitulla tavalla, koska "How To" -videoiden tutoriaalit ohjeistivat maksimaalisen sähkörangen / "efektiivisyyden" saavuttamiseksi.
Tai sitten otan Länärin monista teslakuskeista mallia; satasen alueella maaseudun puolellakin mennään 80km/h jos on ("liikaa") pakkasta. Voin ottaa adaptiivisella vakkarilla kopin jostakusta niin siinähän mennään jonossa kuin köyhän talon päättömät porsaat konsanaan.
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment