Originally posted by LongJohn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
Originally posted by LongJohn View PostOletteko näitä miten latailleet? Kotona 16A schuko töpselistä vai jotain muuta? Onko Type2 3x16A töpöstä vastaavaa hyötyä? Se taitaisi olla yhteensopiva formaatti näihin ja jatkossa sitten täyssähköihinkin jos tämmöistä päivitystä haluaa torpan nurkkaan miettiä?
Itse päädyin latausasemaan, niin saa ainakin helppokäyttöisesti ja turvallisesti tuon auton täyslataustehon.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
No se on totta ja mitä tuossa tutusta sähköasennusliikkeestä jo asiaa tiedustelin edes tuommoinen 11kW Type2 härveli torpan nurkkaan ei loppupeleissä ihan mahdottomia kustanna ja palvelisi sitten myös mahdollisten täyssähköhärvelien kanssa. Pääsulakekokoa joutunee vaan nostaaman 3x35A joka nostaa sähkölaskulla perusmaksua.
Mites tuo polttomoottorin lämmitys? Lämpiääkö se tuolla kännysovelluksen / BMW Key esilämmitystoiminnolla myös se bensakone vai pitäisikö sille olla pakkasille oma säteilylämmitin?
Se on kuitenkin aika raaka tilanne lähteä pakkasilla ajamaan, pääsee sukkasillaan sähköllä johonkin saakka ja sitten raapaistaan ajoviimaa vasten bensakone tulille kun akku hiipuu tai nopeus kasvaa.
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostKäy lukemassa koodit ja jos ikääntyneestä lisä akusta koodi niin vika siinä, 12v akku kontissa vaihtoon ja useampi kilometri rangea lisää
Comment
-
-
Originally posted by sasuto View PostVarmaan tyhmä kysymys, mutta tarkoitatko nyt ihan auton "omaa" akkua eikä sitä hybridiakkua? Hybridiakun uusiminen hieman hintavampi projekti :thinkKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Itsellänikin oli tämä kyseinen plugari (päivitetyllä akulla) keväällä katselussa vaihtoehtona, mutta kun auto valikoitui puhtaasti maksimi sähköisen rangen perusteella, niin kyllä oli surullista katsottavaa tutkia näiden bemarien todellista rangea pelkällä sähköllä. Vaihtelun vuoksi merkki vaihtui jälleen mersuun ja tarkemmin autoksi valikoitui A 250E sedan. Ensimmäisen kerran, kun testasin toden teolla rangea matka-ajossa, niin yhdellä latauksella mentiin n. 81km ilman minkäänlaisia kikkailuja säätöjen kanssa ja jenkkavehkeet huusi koko matkan sen mitä korvat kesti. Normaalisti asettuu jonnekin 60-70 väliin, mitä seka-ajossa menee. Edelleen sitä lottovoittoa odottelen, että voi vaihtaa takaisin BMW:n talliin X5:n plugarin muodossaVikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
-14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
EX -10 E70 X5
EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
EX -13 F25 X3
EX -12 F11 520D
EX -05 E53 X5
EX -06 E61 520D
EX -04 E60 525iA
EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
EX -02 E46 316
EX -98 E46 318
Comment
-
-
Joitain viikkoja nyt 530e ratissa takana. Päivittäis/viikottaisajossa kulutus asettui 2,5 litran luokkaan (tankaten mitattuna 2,65) ja tuommoinen tyypillinen muutaman kerran vuodessa toistuva perhereissu meni 4,3 litran kulutuksella (4,42 tankaten). Sinänsä tuo korreloi jonkun desin tarkkuudella siihen että bensalla mennään 6-6,5 litran kulutuksella ja loppu on "nollapäästöistä" sähköajoa. Sen suurempaa magiaa tuohon ei sinänsä tarvita. Mutta täytyy sanoa että täytyyhän tuollaisiin lukemiin olla tyytyväinen.
Nämä on ajettu ihan Comfort tilassa kaikki mukavuudet käytössä. Oletteko miten reilusti käyttäneet Eco Pro ajomoodia ja miten merkittävää hyötyä sitä kautta on saatavissa? Ajotapaa pitää ainakin hieman säätää ottaen huomioon merkittävän eron moottorijarrutuksen / regeneraation toiminnassa.
Comment
-
-
Kolme vuotta 530e.llä ajeltu, ecopro vaikutus sähköllä ajossa kulutukseen on kohtuu pieni, vähän miedompi kylmennys kesällä, mutta regenerointi kaasua nostettaessa miedompi hieman kompensoi tilannetta. Ehkä 1-2km pidempi range ecopro. Enemmän vaikuttaa mieltymys tykkääkö kovemmasta moottorijarrutuksesta comfort tilassa sähköllä. Itse ajelen talvella comfortilla, tykkään kun takapyörät hieman moottorijarrussa enemmän jarruttaa, mukavammin kääntyilee, kesällä ecolla tullut enemmän ajeltua.
Tämä lämmitys piuhan päässä kun painaa esilämmön päälle lämmittää hieman moottoria myös, huomaa kyllä kun laittaa moottorilämmön näkyviin, noin viisarinverran nousee, mutta pääsääntöisesti sisätilan esilämmitys. Jos et esilämmitä ja lähtee esim 10asteen lämmössä liikkeelle täyteen ladattuna ja seuraa moottorilämpöä, niin samalla kun antaa hyttiin lämpöä, lämmittää se hieman konetta. Tämä tapahtuu aina kun lähtee liikkelle vähänkin syksyisessä kelissä. Taitaa tuo esilämmitys toimia samoin kuin dieselin webastolla, eli esilämmityksessä hytti lämpöiseksi ja vain hieman konetta plussalle pakkasella.i4 M50 supercharged -22 Mineral White
118i -20 F40 M-Sport
1600GT-11
Ex 530e M-sport -18
Ex 535D e60
Ex Hayabusa Ultra Turbo +600 rwhp
Comment
-
-
Originally posted by Titaani View PostKolme vuotta 530e.llä ajeltu, ecopro vaikutus sähköllä ajossa kulutukseen on kohtuu pieni, vähän miedompi kylmennys kesällä, mutta regenerointi kaasua nostettaessa miedompi hieman kompensoi tilannetta. Ehkä 1-2km pidempi range ecopro. Enemmän vaikuttaa mieltymys tykkääkö kovemmasta moottorijarrutuksesta comfort tilassa sähköllä. Itse ajelen talvella comfortilla, tykkään kun takapyörät hieman moottorijarrussa enemmän jarruttaa, mukavammin kääntyilee, kesällä ecolla tullut enemmän ajeltua.
Tämä lämmitys piuhan päässä kun painaa esilämmön päälle lämmittää hieman moottoria myös, huomaa kyllä kun laittaa moottorilämmön näkyviin, noin viisarinverran nousee, mutta pääsääntöisesti sisätilan esilämmitys. Jos et esilämmitä ja lähtee esim 10asteen lämmössä liikkeelle täyteen ladattuna ja seuraa moottorilämpöä, niin samalla kun antaa hyttiin lämpöä, lämmittää se hieman konetta. Tämä tapahtuu aina kun lähtee liikkelle vähänkin syksyisessä kelissä. Taitaa tuo esilämmitys toimia samoin kuin dieselin webastolla, eli esilämmityksessä hytti lämpöiseksi ja vain hieman konetta plussalle pakkasella.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTämä mielenkiintoinen info. Eli lämmittäiskö tuo esilämmitys siis myös moottoria? Sitä meinasit kai?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTodellakin mielenkiintoista. Siis puhutaanhan tässä nyt siitä auton omasta (pistoke)sähköllä toimivasta esilämmityksestä, jonka saa ajastettua päälle BMW Connected -palvelunkin kautta?
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTätä jäin miettimään kirjottajan jutusta että olisko noin. Ite en oo ikinää tuota lämpömittaria katsonut värähtääkö se talvella jos esilämmitys on ollut päällä. eli tuo auton oma sähkölämmitys.
Näinhän se periaatteessa toimi webasto autoissa muinoin, että vettä oli lämmitetty x määrä ja kun auto käynnistettiin venttiili vaihtoi tilaansa ja tämä lämmityslaitteella kiertävä neste sekoittui aika nopeasti moottorin nestekiertoon... toisilla se vaihtoventtiili sitten jostain syystä vuosi myös moottorin nestekiertoonF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Comment