Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    Originally posted by Nipea View Post
    Kävin tuota hakemassa 18" vanteet 8" leveellä ET 20 ja niissä on rengastus ympäri 245/40r18, kaaret on orkkis ja ei madallettu, aineki mahtu hyvi pyörii edessäkin, 2 senttiä jää välii tolpasta.

    Tosiaan 2 rengasta on vaihtokunnossa, niin aattelin vähä pienempää heittää kun eteen tulevat, niin onko järkevä laittaa 215/45 vai 225/45 ?

    Autona E32
    Vastattu Vanne/rengasfit topikkiin.
    Last edited by Haju69; 26-06-2018, 06:12.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Migiggi
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 1
      • Tampere

      E32 730i m30 nakutus

      Juu elikkäs. Säädin venttiilit ikävän m30 perus säksätyksen takia. Säksätys hiljeni ja enää kuuluu tyhjäkäynnillä suuttimien naksutus, mutta säädön jälkeen ilmeni kierroksilla joku uusi nakutus joka on erittäin voimakas. Kylmänä säädin ensimmäisenä 0.30mm imu ja pako. Sitten ilmeni se uusi rallatus / nakutus kierroksilla. Sitten toisen kerran säädin ja koitin eri välyksillä 0.30 imu ja 0.35 pako. Ei vaikuttanut ääneen mitenkään. Kylmänä säädetty molemmat kerrat. Joten jos täälä foorumilla enään mitään eloa on niin nyt kaivattas mielipiteitä m30 sielun elämään perehtyneiltä. Lisäyksenä vielä että kaikki keinut ja nokka näyttivät ihan hyvältä.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...
        Retard Member

        Comment

        • Peivola
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 49
          • Masku

          Originally posted by herja View Post
          Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...
          Mistä tilasit tiivisteet? Oliko pahan hintaiset?
          E32 750iA -92 + -91
          E31 850i -91
          F31 330d -15
          MB Vito 122 -12
          Volvo 240 DL -88

          Comment

          • Nipea
            BTCF Hallitus
            • Aug 2017
            • 285
            • Pks

            Onko kenelläkään hajua että meneekö x5 penkit e32 suoraan vai joutuuko poraamaan kiskoja?
            E38 728 -96

            Comment

            • mixoo
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 579
              • Tuusula

              Originally posted by Nipea View Post
              Onko kenelläkään hajua että meneekö x5 penkit e32 suoraan vai joutuuko poraamaan kiskoja?
              Tuskimpa menee. Itsellä e60 penkit modattu tohon projektiin. Joutui sekä kiskoja, että kiinnikkeitä muokkaamaan

              Nyt:
              - E91 330D M-Sport
              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                Originally posted by Peivola View Post
                Mistä tilasit tiivisteet? Oliko pahan hintaiset?


                240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.

                edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.
                Retard Member

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 357
                  • Oulu/Finland

                  Originally posted by herja View Post
                  Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...

                  PALJON ruuvaamistahan tuo vaatii mutta on tehtävissä normityökaluilla kotitallissa. Jokunen vuosi sitten tein koneen vaihdon ja kunnostin kaikki apulaitteet samalla. Lukuisat öljyvuodot sain kuuriin kaikki tiivisteet vaihtamall.


                  Nostin auton tallissa irtorenkaitten päälle (2 nakkia joka kulmassa) ja ensin laatikko pois alakautta. Hiukka vaatii kekseliäisyyttä ja jarkovarsia saada koneen takapäästä kaikki pultit irti. Sit kone pois yläkautta norsulla. Syyläri, coolerit, downpiet yms joutuu tietenkin ensin irrottelemaan. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.


                  Nyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.

                  Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.

                  Comment

                  • energy
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1694
                    • Haukipudas, Oulu

                    Originally posted by Kiko750 View Post
                    Nyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.

                    Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
                    Sen verran tuohon lisäystä, että pre-faceliftissä keula on pistehitseillä kiinni eikä sitä ihan helposti saa auki (faceliftissä ruuveilla).


                    Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa
                    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                    Comment

                    • Peivola
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 49
                      • Masku

                      Originally posted by herja View Post
                      https://www.car-parts24.com

                      240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.

                      edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.
                      Ok. Täytyy käydä vilkuilemassa
                      E32 750iA -92 + -91
                      E31 850i -91
                      F31 330d -15
                      MB Vito 122 -12
                      Volvo 240 DL -88

                      Comment

                      • Kiko750
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 357
                        • Oulu/Finland

                        Originally posted by energy View Post
                        Sen verran tuohon lisäystä, että pre-faceliftissä keula on pistehitseillä kiinni eikä sitä ihan helposti saa auki (faceliftissä ruuveilla).


                        Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa

                        OK! Hyvä tietää että nousee kone ja laatikko norsulla ylös, en olis ikinä uskonu

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          Millä vehkeellä tuommosesta -92 e32 saa nollattua air bag valon?auto comilla ei pääse...e-villen bmw air bag reset toolilla ei onnistu...mitä inpa vaatii että sillä pääsis lukeen koodit tuon ikäisestä?
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by lurkki3 View Post
                            Millä vehkeellä tuommosesta -92 e32 saa nollattua air bag valon?auto comilla ei pääse...e-villen bmw air bag reset toolilla ei onnistu...mitä inpa vaatii että sillä pääsis lukeen koodit tuon ikäisestä?
                            ADS kaapelin.

                            Comment

                            • holmes
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 351
                              • Porvoo Connection


                              Mahtaako sopia 750il takavaimentimeksi?
                              Sir! I have a plan.

                              Comment

                              • Kharon
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 50
                                • Espoo

                                Originally posted by Kiko750 View Post
                                Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
                                Näin juuri. Tehdashan on kasannut sen juuri noin ja se paketti lähtee _paljon_ helpommin sieltä kun kopioi tehtaan operaatiot.

                                Sanoisin melkein että kannattaa panostaa siihen että on kunnon tilat käytössä jos se vain jotenkin on mahdollista (eli rahalla saatavissa), säästää aikaa ja vaivaa kovin paljon.
                                E32 750i, -87
                                E32 750il, -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎