Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #16
    Originally posted by Touring View Post
    Toisin sanoen M-tech 2 ratin E36:sesta pitäisi sopia?
    Näin ymmärtääkseni, jos E32 on tältä osin yhteneväinen E34:sen kanssa, mutta joku voi korjata jos tarpeen.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1310
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Touringin autossa pitäisi olla alla H&R:n jouset ja Bilsteinin tolpat eli jotain lyhyempää etujousta vaan kehiin.

      Elektromekan kaverit sano, että tossa autossa on myös ollut keskuslukituksen kaukosäätö eli kaukkarit vaan jääneet jonnekin matkan varrelle.
      Kaukkari real oem:n mukaan 287,99$ + tottakai pohja erikseen 63,65$. Yli 10% auton hinnasta, no ehkä joskus jos rikastuu . Saa kai tuollaisen uudestaan koodattua jos jostain löytäisi käytetyn...

      Tottakai tämä olisi pitänyt laskea etukäteen, kuten bensankulutuskin. Eihän Bmw:n 700-sarja ole koskaan ollut mikään persaukisten auto.
      Last edited by Touring; 21-08-2009, 00:55.
      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by Touring View Post
        Kaukkari real oem:n mukaan 287,99$ + tottakai pohja erikseen 63,65$. Yli 10% auton hinnasta, no ehkä joskus jos rikastuu . Saa kai tuollaisen uudestaan koodattua jos jostain löytäisi käytetyn...

        Tottakai tämä olisi pitänyt laskea etukäteen, kuten bensankulutuskin. Eihän Bmw:n 700-sarja ole koskaan ollut mikään persaukisten auto.
        Joo on kyl suolasen hintasia. Tietenkin kannattaa kysyä viel laakkoselta ja kl-varaosilta hintaa. Voit yllättyä positiivisesti tai sitten ei.

        Kannattaa käytettyy metsästää, jos sen vaan saa toimimaan ohjelmoinnilla,(joku varmaan tietää?) Eivät vaan puissa kasva, kun ovat uutenakin olleet aika harvinaisia. Pikaisella vilkaisulla ei näyttänyt yhtään olevan ebayssakaan.

        PS. Ja toihan on ihan kohtuukulutuksinen peli.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          c) jos jostain löydän valot, joista saa hyvät mallit.
          Ens pe tulossa tampereelle, mulla on se vielä tallessa mistä alaosa paskana.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • MK2007
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 25

            #20
            Mitenkäs E32 tuunaus on edennyt?

            Mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka sen E32:n tuunaus on edennyt?

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Ens pe tulossa tampereelle, mulla on se vielä tallessa mistä alaosa paskana.
              Niin tämäkin kelpais, mulla tossa jo toinen vilkku on muotituksessa. Ensimmäinen muotti jäi kiinni tohon vilkkuun niin pahasti, että ei irronnut ehjänä. Seuraavaan kokeiltava jotain rasvaa tms. 1k-silikoni vaikuttaa muuten toimivan tuossa muotin teossa ihan ok, kauanhan se kestää kuivua, mutta on halpaa raaka-ainetta verrattuna 2k-kamaan. Ja jonkinlainen 2k muovikin on jo hommattu, kevyesti tuo on sinertävää näin juoksevana.. jos tulee ongelma siitä, niin yritettävä löytää jotain muuta muovia.

              Edit: niin joo, tosihauska irrotella tota vilkun lasia ehjänä.. joutuu kuorimaan tota runkoa aikalailla pois ennenkuin pääsee saumaan käsiks. Pelkän lasin vaihtaminen oiskin helppo, kun vasaralla vaan vilkku sisään ja napsii palat irti, naksahtaa palasina liitoksesta ilman mitään ongelmaa.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by MK2007 View Post
                Mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka sen E32:n tuunaus on edennyt?
                Ei ole toistaiseksi oikeastaan autoon tehty mitään. Osia kerätty, suunniteltu, metsästetty ja vanteetkin on vielä etsinnässä.

                Ollut ylimääräinen aika vähän kortilla ja taidan ylimääräiset rahat työntää tuohon E21:sen moottoriin.

                Eiköhän tuosta seiskasta jotain tule, aihio vaikuttaa kuitenkin suht ehjältä.
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • IDDQD
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 19
                  • Tuusula

                  #23
                  Jos sen verran lainaan aihetta, kun ostin Ebaysta KAW:n madallussatsin, piti olla 55/35mm, mutta TÜV-lapussa lukee 25mm ja etujousissa lukee 20-40mm (takajousissa ei mtn), niin mitenhän paljon se etupää todellisuudessa putoaa 750:n tapauksessa? Ja onko toi satsi ylipäätään 55/35, vai onko mua kustu silmään?

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #24
                    Eiköhän noi tuv-lapun lukemat ole tehty miellyttämään viranomaisia. Kaw:lla pitäis laskea mukavasti tonttiin.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25


                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #26


                        Tietääkö joku miten on mahdollista, että korjaamokäsikirjassa on soft-close-ovien korjausohjeet E32:seen? Onko näitä tosiaan saanut, itse en ole koskaan törmännyt.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Veritas
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 41
                          • Tampesteri

                          #27
                          Onkos E32 omistajilla tietoa miten lähtee tuhkakuppi pois paikaltaan? (luukkumallinen siis on kyseessä)
                          E32 V8 730iA -93

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14472
                            • Oulu

                            #28
                            Tuossa 730:ssä ei ookku tuo ulkolämpötilan näyttö, niin onnistuuko OBC IV päivitys samaan tapaan, kuin E34:ssa? Eli takapenkin alle horn relay/hyppylanka ja sitten vaan OBC paikalleen?
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Getaway81
                              Bimmer Rookie
                              • May 2004
                              • 133
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by zener View Post
                              Tuossa 730:ssä ei ookku tuo ulkolämpötilan näyttö, niin onnistuuko OBC IV päivitys samaan tapaan, kuin E34:ssa? Eli takapenkin alle horn relay/hyppylanka ja sitten vaan OBC paikalleen?
                              Periaatteessa plug´n´play... Lisäksi digikellon kehikosta pitää sahata takalevy pois että OBC mahtuu paikalleen ja vilkunviiksi menee vaihtoon jos haluat tiekkaan kauko-ohjauksen sekä mahdollisesti mittaristoon/OBC:hen tarvitaan koodiplugi joka kertoo OBC:lle mihin autoon sitä ollaan naittamassa.
                              Kolmeen autoon kyseisen operaation tehneenä en tuota koodiplugia tarvinut yhdessäkään.

                              Eli sama homma kuin e34.
                              Obelix

                              Exät
                              e39 523iAT -97
                              e46 316iA 1.9 -00
                              e32 750ia -91
                              e32 730ia -89
                              e38 740ia -95
                              e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
                              e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
                              e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14472
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Getaway81 View Post
                                Periaatteessa plug´n´play... Lisäksi digikellon kehikosta pitää sahata takalevy pois että OBC mahtuu paikalleen ja vilkunviiksi menee vaihtoon jos haluat tiekkaan kauko-ohjauksen sekä mahdollisesti mittaristoon/OBC:hen tarvitaan koodiplugi joka kertoo OBC:lle mihin autoon sitä ollaan naittamassa.
                                Kolmeen autoon kyseisen operaation tehneenä en tuota koodiplugia tarvinut yhdessäkään.

                                Eli sama homma kuin e34.
                                Koodiplugia ei tartte kuin 518i, 520i, 525td ja 525tds vehkeissä.

                                Juu, kaikki hommat on tiedossa. Tarvin vain varmistuksen että on sama hommaku E34:een. Kiitän. Nimim. kahdesti E34:een päivittänyt.

                                Entäpä miten saan tuon IHKA:n säätöpaneelin irti, ei näyttänyt ihan samalla tavalla lähtevän purkautumaan tuo keskikonsoli kuin E34:ssa...
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎