Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #91
    Originally posted by oph200d View Post
    Auto on 730iAL vm.92, tänään ilmeni seuraavanlainen
    ongelma:

    Hyytyi kesken ajon, moottori käy tyhjäkäyntiä pätkien
    ja raskaasti, ei kestä painaa kaasupoljinta kuin noin 1cm,
    tätä pidemmälle painettaessa pyrkii sammumaan ja aivastelee,
    huippunopeus n. 50km/h.

    Mistä pitäisi alkaa vikaa etsimään, bensiiniä on ainakin tankissa?


    Näinollen kysynkin, onko muille tapahtunut vastaavaa,
    aiemmin auto on toiminut täysin moitteetta?
    Huutaaks mittari jotain service modea? Oireet kuulostais tutuhkolta ainakin. Eli luetuta vikakoodit alkuun, sit muiden pulmien kimppuun. Mitä pakoputkesta tulee? (savua - ei savua - valkosta - mustaa - harmaata - glykolin hajua - tms) Brakasko vedättäessä, kumia polttaessa, hinatessa venettä, normiajossa?

    Comment

    • Guest's Avatar

      #92
      Originally posted by Soininen View Post
      Kakki takapään nivelet ja puslat on jo tulossa. Kuhan varmistelen vain että ei ole mitään muuta.
      Voi johtua etupäästäkin. Onks ne perän kannatuslaakerit ehjät, koita kammeta perää jollain rekkaraudalla sivuttain, mulla oli jossain ne iha muusina, hiffasin vasta ihan vikana. Tutinat hillitsi sillon kardaanin keskilenkin ja quimbon vaihtaminen. En sit tajunnu mistä alkuperäinen vika johtui ennenkun tutinat alkoi uudelleen.

      Comment

      • oph200d
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 3

        #93
        E32 ei vastaa kaasuun. (enää)

        Originally posted by herrakani View Post
        Huutaaks mittari jotain service modea? Oireet kuulostais tutuhkolta ainakin. Eli luetuta vikakoodit alkuun, sit muiden pulmien kimppuun. Mitä pakoputkesta tulee? (savua - ei savua - valkosta - mustaa - harmaata - glykolin hajua - tms) Brakasko vedättäessä, kumia polttaessa, hinatessa venettä, normiajossa?

        Kiitos nopeasta vastauksesta!

        Vika ilmeni normaalissa taajama-ajossa, pakoputkesta tulee mielestäni
        normaalia harmaata pakokaasua, tosin enemmän kuin pitäisi ja bensa
        haisee. (kaikki ei pala?)


        Pintakaasulla vapaalla saa moottorin kiertämään, mutta kun kaasua
        painaa syvempään, aivastelee ja ikäänkuin tukehtuu.

        Mittaristossa lukee vikailmoituksena betriebsanleitg.


        Vika löytynyt ja auto jälleen kunnossa,
        bensapumppu oli rikki.
        Last edited by oph200d; 24-05-2010, 16:15. Reason: kuntoon tuli
        E32 730 iAL M60 -92

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14472
          • Oulu

          #94
          Meneekö E34 sivupeilit E32:een? Lähinnä ajatus facelifti peileistä E32:ssa. Kun kerran moisesta kuvan näin. :think
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #95
            Originally posted by zener View Post
            Meneekö E34 sivupeilit E32:een? Lähinnä ajatus facelifti peileistä E32:ssa. Kun kerran moisesta kuvan näin. :think
            ET LAITA NIITÄ DUMBONKORVIA E32:STA PILAAMAAN

            Mutta kyllä mulla on semmoinen mielikuva että ne kävis.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14472
              • Oulu

              #96
              Originally posted by Leka View Post
              ET LAITA NIITÄ DUMBONKORVIA E32:STA PILAAMAAN


              Tuo on semmonen kaks piippunen asia itellekki. Toisaalta ok, mutta sitte taas ei.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • DerAlte
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 20
                • Forssa

                #97
                Originally posted by oph200d View Post
                Kiitos nopeasta vastauksesta!

                Vika ilmeni normaalissa taajama-ajossa, pakoputkesta tulee mielestäni
                normaalia harmaata pakokaasua, tosin enemmän kuin pitäisi ja bensa
                haisee. (kaikki ei pala?)

                Pintakaasulla vapaalla saa moottorin kiertämään, mutta kun kaasua
                painaa syvempään, aivastelee ja ikäänkuin tukehtuu.

                Mittaristossa lukee vikailmoituksena betriebsanleitg.
                Betriebsanleitung tarkoittaa ohjekirjaa.

                Oma V8 on herkkä kosteudelle, silloin siinä on samat oireet.
                Koneesta muovikansi pois, siellä alla on useampia tunnistinsensorien pistokkeita. Ne kannatta putsata ja suihkata CRC:tä. Putsauksen jälkeen moottorin ohjausboxin nollaus. Kiskaiset moninapapistokkeen vähäksi aikaa irti.
                Tämä on aina auttanut.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #98
                  Originally posted by DerAlte View Post
                  Betriebsanleitung tarkoittaa ohjekirjaa.

                  Oma V8 on herkkä kosteudelle, silloin siinä on samat oireet.
                  Koneesta muovikansi pois, siellä alla on useampia tunnistinsensorien pistokkeita. Ne kannatta putsata ja suihkata CRC:tä. Putsauksen jälkeen moottorin ohjausboxin nollaus. Kiskaiset moninapapistokkeen vähäksi aikaa irti.
                  Tämä on aina auttanut.
                  Vois olla ettei kävis kaikilla?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #99
                    Hard Reset on yksi kokeilemisen arvoinen asia, edellyttää tietty että kaikki muu on kunnossa.

                    The reset procedure is billed as a ‘cheap fix’. It does often give good immediate results, however if there is something wrong with your car then over a 2-8 week period the car will likely return to its original state.
                    The reset procedure removes all mean values stored by your onboard computer that control engine timing, fuel use etc. As you continue to drive the car, the stored values ‘average out’ to best suit the engine condition.
                    If your car has for example a leaking intake manifold gasket or broken O2 sensors, the readings are quickly going to become ‘corrupted’ with incorrect information.
                    This can lead to the engine running too rich or too lean (check your sparks for evidence). Within a short period of time the car will return to rough idle as the underlying problem has not been fixed.
                    That said – the reset procedure can reset values that are no longer applicable. You may have replaced something on the car (e.g. Catalytic Converters) thus causing a sudden change in normal engine running. The readings stored over 10-20 years will suddenly not suit you recently modified car. The car will however read new values in and average out over time. The Reset procedure simply speeds that process up.
                    The long and short of it is that this procedure can sometimes fix rough idle and transmission timing and seems to improve the cars performance. However with existing underlying issues as outlined above – it won’t be long before the problems return.

                    Perhaps this procedure could be used if you’re trying to sell your E32 ;-)

                    Procedure:
                    1. Disconnect battery cables, first negative, then positive.
                    2. Cover and protect the battery posts! Leave no potential of a battery short circuit.
                    3. Turn ignition to position II.
                    4. Connect both battery cables ("SHORT") for at least 10 minutes. This step drains a capacitor in the ECU/TCU. (Covered the battery with a thick, dry shop towel to prevent actually shorting the battery! – careful of arc welding the back seat! As the battery is still in place, and the cables aren't that long, you could use a very long Craftsman screwdriver and two small vice-grips to actually clamp the negative and positive cables to the metal shank of the screwdriver.

                    Ottakaa resetoinnissa huomioon se poppikoneiden mukana oleva konkka jos semmoinen löytyy...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • ese`
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 274
                      • Mikkeli

                      Mistä mahtais löytyä halvalla ajotietokone ja mitähän sen laittaminen vaatii? Jostain muistelisin lukeneeni että uutta mittaristoa ei kuitenkaan tartteis? :think

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5162
                        • Joensuu

                        735ia:n syylärin korkki

                        Onko kuvan korkki ihan ok, vai uupuuko tuosta tiivisteitä ? Missä kaikissa m30-moottorilla varustetuissa autoissa sama korkki ?


                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • zombba
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 129
                          • Oulu

                          uupuu yksi tiiviste rengas joka toisessa urassa pitäis olla
                          Nyt: E34 525tdsa vm.92
                          ex: E32 735iA vm.87
                          ex: Volvo 440 vm.93
                          ex: Volvo 740tic
                          ex: E30 324Tdic vm.88

                          ex: E21 315 vm.83

                          Comment

                          • waudeville
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 2089
                            • Nokia

                            milläs toi hemmetin vaihdekepin nuppi lähtee irti??
                            e34 540ia -94 Batmobile
                            candy-king

                            ex: e32 735i -89
                            e34 525i -89

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by waudeville View Post
                              milläs toi hemmetin vaihdekepin nuppi lähtee irti??
                              Manuaalissa lähtee vetämällä, LUJAA vetämällä ja usein osuu Juhaa leukaan lopuksi.
                              Olli.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8264
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by waudeville View Post
                                milläs toi hemmetin vaihdekepin nuppi lähtee irti??
                                automaatti vaihteisessa on pieni kuusiokoloruuvi kepin etupuolella pitämässä nuppia.. tämä auki niin nostamalla pois
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎