Originally posted by oph200d
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
herrakani
-
herrakani
Originally posted by Soininen View PostKakki takapään nivelet ja puslat on jo tulossa. Kuhan varmistelen vain että ei ole mitään muuta.
Comment
-
E32 ei vastaa kaasuun. (enää)
Originally posted by herrakani View PostHuutaaks mittari jotain service modea? Oireet kuulostais tutuhkolta ainakin. Eli luetuta vikakoodit alkuun, sit muiden pulmien kimppuun. Mitä pakoputkesta tulee? (savua - ei savua - valkosta - mustaa - harmaata - glykolin hajua - tms) Brakasko vedättäessä, kumia polttaessa, hinatessa venettä, normiajossa?
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Vika ilmeni normaalissa taajama-ajossa, pakoputkesta tulee mielestäni
normaalia harmaata pakokaasua, tosin enemmän kuin pitäisi ja bensa
haisee. (kaikki ei pala?)
Pintakaasulla vapaalla saa moottorin kiertämään, mutta kun kaasua
painaa syvempään, aivastelee ja ikäänkuin tukehtuu.
Mittaristossa lukee vikailmoituksena betriebsanleitg.
Vika löytynyt ja auto jälleen kunnossa,
bensapumppu oli rikki.E32 730 iAL M60 -92
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMeneekö E34 sivupeilit E32:een? Lähinnä ajatus facelifti peileistä E32:ssa. Kun kerran moisesta kuvan näin. :thinkET LAITA NIITÄ DUMBONKORVIA E32:STA PILAAMAAN
Mutta kyllä mulla on semmoinen mielikuva että ne kävis.
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostET LAITA NIITÄ DUMBONKORVIA E32:STA PILAAMAAN
Tuo on semmonen kaks piippunen asia itellekki. Toisaalta ok, mutta sitte taas ei.
Comment
-
-
Originally posted by oph200d View PostKiitos nopeasta vastauksesta!
Vika ilmeni normaalissa taajama-ajossa, pakoputkesta tulee mielestäni
normaalia harmaata pakokaasua, tosin enemmän kuin pitäisi ja bensa
haisee. (kaikki ei pala?)
Pintakaasulla vapaalla saa moottorin kiertämään, mutta kun kaasua
painaa syvempään, aivastelee ja ikäänkuin tukehtuu.
Mittaristossa lukee vikailmoituksena betriebsanleitg.
Oma V8 on herkkä kosteudelle, silloin siinä on samat oireet.
Koneesta muovikansi pois, siellä alla on useampia tunnistinsensorien pistokkeita. Ne kannatta putsata ja suihkata CRC:tä. Putsauksen jälkeen moottorin ohjausboxin nollaus. Kiskaiset moninapapistokkeen vähäksi aikaa irti.
Tämä on aina auttanut.
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by DerAlte View PostBetriebsanleitung tarkoittaa ohjekirjaa.
Oma V8 on herkkä kosteudelle, silloin siinä on samat oireet.
Koneesta muovikansi pois, siellä alla on useampia tunnistinsensorien pistokkeita. Ne kannatta putsata ja suihkata CRC:tä. Putsauksen jälkeen moottorin ohjausboxin nollaus. Kiskaiset moninapapistokkeen vähäksi aikaa irti.
Tämä on aina auttanut.
Comment
-
Hard Reset on yksi kokeilemisen arvoinen asia, edellyttää tietty että kaikki muu on kunnossa.
The reset procedure is billed as a ‘cheap fix’. It does often give good immediate results, however if there is something wrong with your car then over a 2-8 week period the car will likely return to its original state.
The reset procedure removes all mean values stored by your onboard computer that control engine timing, fuel use etc. As you continue to drive the car, the stored values ‘average out’ to best suit the engine condition.
If your car has for example a leaking intake manifold gasket or broken O2 sensors, the readings are quickly going to become ‘corrupted’ with incorrect information.
This can lead to the engine running too rich or too lean (check your sparks for evidence). Within a short period of time the car will return to rough idle as the underlying problem has not been fixed.
That said – the reset procedure can reset values that are no longer applicable. You may have replaced something on the car (e.g. Catalytic Converters) thus causing a sudden change in normal engine running. The readings stored over 10-20 years will suddenly not suit you recently modified car. The car will however read new values in and average out over time. The Reset procedure simply speeds that process up.
The long and short of it is that this procedure can sometimes fix rough idle and transmission timing and seems to improve the cars performance. However with existing underlying issues as outlined above – it won’t be long before the problems return.
Perhaps this procedure could be used if you’re trying to sell your E32 ;-)
Procedure:
1. Disconnect battery cables, first negative, then positive.
2. Cover and protect the battery posts! Leave no potential of a battery short circuit.
3. Turn ignition to position II.
4. Connect both battery cables ("SHORT") for at least 10 minutes. This step drains a capacitor in the ECU/TCU. (Covered the battery with a thick, dry shop towel to prevent actually shorting the battery! – careful of arc welding the back seat! As the battery is still in place, and the cables aren't that long, you could use a very long Craftsman screwdriver and two small vice-grips to actually clamp the negative and positive cables to the metal shank of the screwdriver.
Ottakaa resetoinnissa huomioon se poppikoneiden mukana oleva konkka jos semmoinen löytyy...
Comment
-
-
735ia:n syylärin korkki
Onko kuvan korkki ihan ok, vai uupuuko tuosta tiivisteitä ? Missä kaikissa m30-moottorilla varustetuissa autoissa sama korkki ?
E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by waudeville View Postmilläs toi hemmetin vaihdekepin nuppi lähtee irti??F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment