Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    käytännön vinkkejä vailla..
    olen vaihtamassa vaidelaatikon stefaa lähiaikoina ja kysymys on että miten lähtee helpoiten kardaani irti laatikosta.. tuleeko kardaani tarpeeksi ulos pelkästään keskilaakerin irroituksella vai kannattaako katkaista rättinivelestä?

    ja koppahan oli L
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • kihreX-996
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 19
      • Lempäälä

      735i

      Oliskohan mitään hajua kelläkään mikä vois olla ilmastointilaitteessa vikana kun ei toimi? en ole sinne sen enempiä vielä katsonut mutta kaverit veikannu nesteiden puuttumista? vinkkejä olis mukava saada!

      Comment

      • cobrajet
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 5

        Sattuisko joku tietämään, että mikä piuhoja nämä ovat. Kaikki menevät takahutlaariin. Tuo koaksiaalikaapelin toinen pää suuntaa uhkaavasti kohti kattoa eli lienee jokin antennin letku? Tuossa leveässä kalikassa on molemmin puolin liittimet.

        Comment

        • Raputurkki
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 545
          • Suomi

          Originally posted by cobrajet View Post
          Sattuisko joku tietämään, että mikä piuhoja nämä ovat. Kaikki menevät takahutlaariin. Tuo koaksiaalikaapelin toinen pää suuntaa uhkaavasti kohti kattoa eli lienee jokin antennin letku? Tuossa leveässä kalikassa on molemmin puolin liittimet.

          En ole satavarma, mutta taitavat olla vanhan NMT-puhelimen piuhoja? Korjatkaa viisaammat, jos olen väärillä jäljillä.

          Comment

          • jpa88
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 144
            • mme/jkl

            Originally posted by kihreX-996 View Post
            Oliskohan mitään hajua kelläkään mikä vois olla ilmastointilaitteessa vikana kun ei toimi? en ole sinne sen enempiä vielä katsonut mutta kaverit veikannu nesteiden puuttumista? vinkkejä olis mukava saada!
            kenno laho,kompura jumissa,aineet loppu/kaikki edellämainitut...?:think
            sigpic
            alfa 156
            e28 520i original teile
            ex:e32 730i "sepi"
            e21 "315"

            -MME connection-

            Comment

            • cobrajet
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 5

              Originally posted by Raputurkki View Post
              En ole satavarma, mutta taitavat olla vanhan NMT-puhelimen piuhoja? Korjatkaa viisaammat, jos olen väärillä jäljillä.
              Voisiko radion antenni olla kiertäny tuon takapaksin kautta, kun nyt ei tahdo oikein mitkään kanavat kuulua ja autossa on vain tuo katolla oleva antenni. Entäs mistä päin johtojen toista päätä voisi etsiä?
              Last edited by cobrajet; 04-07-2010, 16:05.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by cobrajet View Post
                Voisiko radion antenni olla kiertäny tuon takapaksin kautta, kun nyt ei tahdo oikein mitkään kanavat kuulua ja autossa on vain tuo katolla oleva antenni. Entäs mistä päin johtojen toista päätä voisi etsiä?
                radion antenni on takalasissa ja antennivahvistin kuskinpuolen C-pilarin verhoilun alla ja se tarvitsee radiolta herätteen (valkoinen johto mankan takana)
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  Originally posted by cobrajet View Post
                  Voisiko radion antenni olla kiertäny tuon takapaksin kautta, kun nyt ei tahdo oikein mitkään kanavat kuulua ja autossa on vain tuo katolla oleva antenni. Entäs mistä päin johtojen toista päätä voisi etsiä?
                  Johtojen toinen pää menee luultavimmin takaluukun oikean laidan läpivetoreiästä auton oikean laidan johtokouruun. Johtokourua pitkin NMT:n johdot sitten menee oikeaa laitaa pitkin verhoilun alla eteen pelkääjän puolelle. Tavallinen NMT:n sijoituspaikka näissä autoissa on ollut pelkääjän paikan jalkatilassa vasemalla keskikonsolissa kiinni. Onko sulla siellä jotain pieniä jälkiä ruuvin rei´istä keskikonsolissa? Jos keskikonsolista löytyy pieniä ruuvinreikiä, niin siinä on luultavimmin ollut NMT kiinni. Johtojen toinen pää löytyy sitten luultavimmin sieltä verhoilun alta. Tämä siis, mikäli kyseessä on tosiaan NMT:n johdot...?

                  Comment

                  • V W
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 335
                    • Salo

                    Terve.

                    Kesäloman kunniaks ajattelin ruveta ehostamaan tota vessaa (740iA) ja heti tuli törmättyä ongelmiin.
                    Paikallisesta varaosaliikkeestä ei löytynyt osia,siis tietokannassa ei ollut esim. iskunvaimentimia.
                    Onko vallan tavatonta,vai olisiko vaatinut etevämmän myyjän?
                    Ford 4500 :think Nuffield
                    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                    Kawasaki ZX-12R
                    Borat

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by V W View Post
                      Terve.

                      Kesäloman kunniaks ajattelin ruveta ehostamaan tota vessaa (740iA) ja heti tuli törmättyä ongelmiin.
                      Paikallisesta varaosaliikkeestä ei löytynyt osia,siis tietokannassa ei ollut esim. iskunvaimentimia.
                      Onko vallan tavatonta,vai olisiko vaatinut etevämmän myyjän?
                      Sama osa kuin esim. 540:ssä, löytyy vaikka motonetistä tai ihan mistä vaan.



                      Malli on siis tuo -3
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • V W
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 335
                        • Salo

                        Tack!

                        Tota hiukan itse tuumin,tolppahan on sama.
                        Eikös etujousetkin käyneet päittäin e32 ja 34?
                        Haussa ois nätti lievä etukumara...
                        Ford 4500 :think Nuffield
                        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                        Kawasaki ZX-12R
                        Borat

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by V W View Post
                          Tack!

                          Tota hiukan itse tuumin,tolppahan on sama.
                          Eikös etujousetkin käyneet päittäin e32 ja 34?
                          Haussa ois nätti lievä etukumara...
                          Kawin madallussatsi iskareineen, sitte on bueno.

                          E34 jouset on löysempiä, kannattaa tietää mitä hakee jos semmoset laittaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            Originally posted by Cell View Post
                            E34 jouset on löysempiä, kannattaa tietää mitä hakee jos semmoset laittaa.
                            ...ja joka tapauksessa löllöjouset keulalla tekevät ajettavuudesta jotain aivan kamalaa. En suosittele.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Tässä on kuulemma takan kuoleutuneet orkkikset ja edessä M alustaisen e34 535i:n etujouset:




                              En koe keulaa häiritsevän pehmeäksi, tai siis koen koko auton huojuvaksi, muttei se tunnu olevan kiinni siitä että keula olisi liian melto perään nähden.
                              Olli.

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                Originally posted by V W View Post
                                Tack!

                                Tota hiukan itse tuumin,tolppahan on sama.
                                Eikös etujousetkin käyneet päittäin e32 ja 34?
                                Haussa ois nätti lievä etukumara...
                                E34 H&R:t ainakin on mukavat e32:n keulalla...
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎