Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Olapade View Post
    Mitäs nämä 235 hv:n erikoisversiot ovat olleet? :think

    Edit. Ilmeisesti katittomia..
    katittomassa versiossa on ymmärtääkseni n. 218hv..

    mutta kysytääs nyt että mikäs versio mulla on -88 735:ssä, ei kattia eikä lambda anturia? :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • wuoma
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 519
      • Espoo

      Originally posted by peto2 View Post
      katittomassa versiossa on ymmärtääkseni n. 218hv..

      mutta kysytääs nyt että mikäs versio mulla on -88 735:ssä, ei kattia eikä lambda anturia? :think
      Eikös kuitenkin se 218hv versio ole M30B34 ja löydy vanhemmista peleistä, joissa on l-jetti ja "pukinsarvi"-imusarja?
      Ja kaikissa M30B35:ssä sitten tuo 211hv. Näin olen itse käsittänyt, molemmanlaisia on ollut omissa autoissa ja B34(M) vetää paljon reippaammin oman perstuntuman perusteella. Soppaa paloi E12-korilla ja B34:llä myös paljon enemmän kuin E34:llä + B35.

      Vai olenkos ihan hakoteillä :think
      M6 E63

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Olet siinä mielessä, että b34 on uudempi versio ja b35 vanhempi, lyhyempi iskuinen.

        235hp 735 on M62 moottorinen E38.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • wuoma
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 519
          • Espoo

          Originally posted by Cell View Post
          Olet siinä mielessä, että b34 on uudempi versio ja b35 vanhempi, lyhyempi iskuinen.

          235hp 735 on M62 moottorinen E38.
          Ettei toisinpäin? http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
          M6 E63

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by wuoma View Post
            Ei. Jenkit noiden kanssa sekoilee, ja wikipedia on aina luotettava lähde.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • wuoma
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 519
              • Espoo

              Originally posted by Cell View Post
              Ei. Jenkit noiden kanssa sekoilee, ja wikipedia on aina luotettava lähde.
              Korjataan wikipediaan, eipä se ole luotettava lähde jos asiasta tietävät eivät päivitä noita...

              http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m30/
              Otetaan tuosta toinen lähde, nyt näyttävät nuo kuutiotilavuudetkin kyllä tutuilta, muistelin sen vanhemman kanssa olevan muutaman kuution suurempi, joten B35=vanha, B34=uusi tekee kyllä järkeä.
              M6 E63

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by peto2 View Post
                katittomassa versiossa on ymmärtääkseni n. 218hv..

                mutta kysytääs nyt että mikäs versio mulla on -88 735:ssä, ei kattia eikä lambda anturia? :think
                Itseasiassa kun tuota suomiauton ohjekirjaa lueskelin, niin siinä kerrottiin että katiton ja lambdaton M30B30 antaa 197hp ja katiton ja lambdaton M30B34 220hp. Katiton M70B50 antoi puolestaan saman kuin katillinenkin, eli 300hp. Nämä siis suomenkielisestä saasteversion ohjekirjasta luettuja.

                Nämä missä on enempi heppoja tunnistaa helpoiten bensatankin täyttöaukosta, se on riittävän iso lyijyllisen bensan kahvalle (eli diesel-kokoa).
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8264
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Itseasiassa kun tuota suomiauton ohjekirjaa lueskelin, niin siinä kerrottiin että katiton ja lambdaton M30B30 antaa 197hp ja katiton ja lambdaton M30B34 220hp. Katiton M70B50 antoi puolestaan saman kuin katillinenkin, eli 300hp. Nämä siis suomenkielisestä saasteversion ohjekirjasta luettuja.

                  Nämä missä on enempi heppoja tunnistaa helpoiten bensatankin täyttöaukosta, se on riittävän iso lyijyllisen bensan kahvalle (eli diesel-kokoa).
                  varustelistasta poimittua:
                  "850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT"

                  eli tankin täyttöaukko mallia ISO
                  Last edited by peto2; 15-07-2010, 15:49.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • cobrajet
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 5

                    Osaisko joku kertoa, että mikä tämä osa on? Voisiko kyseinen pumppu vaikuttaa auton lämpöihin, etenkin auton seisoessa tai ajettaessa hiljaa?

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14484
                      • Oulu

                      Originally posted by cobrajet View Post
                      Osaisko joku kertoa, että mikä tämä osa on? Voisiko kyseinen pumppu vaikuttaa auton lämpöihin, etenkin auton seisoessa tai ajettaessa hiljaa?
                      Kuvassa on vesiventtiili ja kiertovesipumppu. Eikä se kyllä sinällään auton lämpöihin vaikuta...
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by peto2 View Post
                        varustelistasta poimittua:
                        "850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT"

                        eli tankin täyttöaukko mallia ISO
                        Kuinka varma olet siitä, että tuo varuste tarkoittaa juuri tuota?
                        Olli.

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by peto2 View Post
                          varustelistasta poimittua:
                          "850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT"

                          eli tankin täyttöaukko mallia ISO
                          Täyttöaukko on suuri ja tehoa löytyy, kun varustelistasta löytyy jotain sellasta kuin: Preparation for leaded fuel tms. Sillon ei ole lambdoja, eikä katteja. Sen kyllä huomaa kun täyttöaukko on massiivinen...

                          Edit: tuo filling tarkottaa, että tehtaalla on laitettu tankkiin vähän enempi polttoainetta, jotta autoa voi ajella satamassa jne.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8264
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Morkai View Post
                            Täyttöaukko on suuri ja tehoa löytyy, kun varustelistasta löytyy jotain sellasta kuin: Preparation for leaded fuel tms. Sillon ei ole lambdoja, eikä katteja. Sen kyllä huomaa kun täyttöaukko on massiivinen...

                            Edit: tuo filling tarkottaa, että tehtaalla on laitettu tankkiin vähän enempi polttoainetta, jotta autoa voi ajella satamassa jne.
                            perkule kun katoin taannoin jostakin netin syövereistä noiden varustenumeroiden tarkoitusta niin siellä tuo 850 oli jotakin muuta kuin tuossa pasteamassani pätkässä (jonka sisältöä en edes lukenut) mutta kun en enää muista mistä löysin moisia niin ei pysty tarkistaan :think

                            tosiaan tankin täyttöaukko on iso mutta mitään lyijyyn viittaavaa ei tuosta minun listasta löydy :think
                            edit: listassa on myös nro. 200 eli cat mutta auton alla sitä ei ole
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • allu72
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 78

                              Alkanu takaiskari vuotamaan. Kyseessä -88 750 itsesäätyvä järjestelmä. Otin renkaan pois ja putsailin paikkoja niin näyttäisi vuotavan siitä isosta mutterista joka on iskarin kyljessä olevan möykyn pohjassa. Möykyn yläpäähän tulee paineputki. Onkos joku noita availlut ja osaisko kertoa mitä sieltä lentää silmille kun sen avaa? Ja millainen tiivistys ja pystyykö sen ehjäämään?

                              edit:
                              Nappasin kuvan siitä mutterista ja näyttäisi että sen keskellä oleva nippa vuotaa. Tuleeko kenellekään mieleen ideaa miten sen tiivistäisi mutteria irroittamatta? Ja mikähän nippa se edes mahtaa olla?? saksankielinen lad dokumetti sanoo sen nimeksi "verbindung auBenluft". Toi "B" on sellainen erikois natsi B.

                              Last edited by allu72; 27-07-2010, 17:14.
                              E12 520 Automatic -76 (RIP)
                              E23 735iA -84 (myyty)
                              E32 750iA -88 (ajopeli)

                              Comment

                              • waudeville
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 2089
                                • Nokia

                                Originally posted by allu72 View Post
                                Alkanu takaiskari vuotamaan. Kyseessä -88 750 itsesäätyvä järjestelmä. Otin renkaan pois ja putsailin paikkoja niin näyttäisi vuotavan siitä isosta mutterista joka on iskarin kyljessä olevan möykyn pohjassa. Möykyn yläpäähän tulee paineputki. Onkos joku noita availlut ja osaisko kertoa mitä sieltä lentää silmille kun sen avaa? Ja millainen tiivistys ja pystyykö sen ehjäämään?

                                edit:
                                Nappasin kuvan siitä mutterista ja näyttäisi että sen keskellä oleva nippa vuotaa. Tuleeko kenellekään mieleen ideaa miten sen tiivistäisi mutteria irroittamatta? Ja mikähän nippa se edes mahtaa olla?? saksankielinen lad dokumetti sanoo sen nimeksi "verbindung auBenluft". Toi "B" on sellainen erikois natsi B.

                                tossa sylinterissä on jouset(joku painesylinteri):think ja itse tuon korjasin metsästämällä käytettyjä iskareita mistä otin tuon alapuolisen mutterin irti ja vaihdoin koko paketin omaan ja vuoto loppu.eli vaivana on tuon sylinterin alimman tiivisteen vuotaminen.varaosina tuota ei saa liikkeestä vaan myy koko iskaria ja hinnat on:kl-varaosat: 1050€ tarvikeosa ja metroauto:680€ alkuperäisosa et kyllä marmoriltakin halvalla saa ai niin ja tuon voi avata huoletta.ei lennä mitään silmille sitten näet myös tiivisteen ja niitä pystyy teettämään esim: top-osat tre ja tuo kuusiokolomutteri tossa mutterin keskellä on joku ilmausruuvi mutta sitä kun koittaa avata niin se vaan menee paskaks. http://bmwe32.masscom.net/ tuolta löytyy kuvia
                                Last edited by waudeville; 06-08-2010, 22:38.
                                e34 540ia -94 Batmobile
                                candy-king

                                ex: e32 735i -89
                                e34 525i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎