Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by holmes View Post
    Kaikenlaista huomasin tänään että e32 750 viskotuulettimesta oli yksi siipi kadonnut huit helvettiin.
    Täysimysteeri, koska hävinnyt.
    Vaihteleppa ajoissa ennen kuin menee ihan päreiksi.

    Comment

    • holmes
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 351
      • Porvoo Connection

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Vaihteleppa ajoissa ennen kuin menee ihan päreiksi.
      Tilaukseen lähti uusi fööni.
      Sir! I have a plan.

      Comment

      • Smuikku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 30
        • ylöjärvi

        730iL oli suuri käynti häiriö syssyllä. nyt uusin virranjakan kansi,pyörijä ja tulpat ei mitään reaktioo.. wtf.. sit uusin kumiputken (imusarjan ja maffin ) välistä ja noin ja nyt auto rokkaa ! joten auto herätetty talviunilta eilen 24.03.2015 ! kehrää kuin isoääninen kissa =) mutta seuraavaks vika löytyi. Puhallin lakkas toimimasta kokonaan millään asennolla missä vaan asetuksessa ! ei mitään sano hiljaa kun mikäkin.. -.-
        kertokaapa..kiitos=)

        Comment

        • nixari
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 134
          • Pikis

          Auto 730iL -92. Ongelmaa ilmastoinnin kanssa, ei lähde päälle.
          - Kylmäainetta 1,5kg (r134 jäjestelmä) tämä on ainakin autodatan mukaan oikea määrä?
          - Nappulaan syttyy valo, mutta kompuran releelle ei tule silloin ohjaavaa jännitettä.
          -Suoraan kompuralle kun syöttää virtaa lähtee päälle ja rupee puhaltamaan kylmää
          - Painekytkimen molempia liittimiä koitettu laittaa hyppylangalla, toisesta tuntus menevän sähköflekti päälle, ja molempiin liittimiin tulee toiseen pinniin jännite. Toisen kun hypytti ei tuntunut tekevän mitään?
          - Kaikki kolme sulaketta jotka rasian mukaan liittyvät ilmastointiin ovat ehjiä ja niihin tulee jännite.
          -Kompuran ja releen välinen johto piipattu - ehjä on.
          -Kompuran releelle tulee virta.
          -Kokeiltu toisella lämpötilasäätimellä, ei tulosta..

          Alkaa pian keinot loppumaan kesken. Lähinnä kiinnostaa että jos paineventtiili on sökö niin ohitetaanko se juurikin hyppylangalla, ja kumman liittimen se sillon haluaa, mustan vai valkoisen?
          - Ihala Connection-
          e28 "518i" bavaria

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by nixari View Post
            Auto 730iL -92. Ongelmaa ilmastoinnin kanssa, ei lähde päälle.
            - Kylmäainetta 1,5kg (r134 jäjestelmä) tämä on ainakin autodatan mukaan oikea määrä?
            - Nappulaan syttyy valo, mutta kompuran releelle ei tule silloin ohjaavaa jännitettä.
            -Suoraan kompuralle kun syöttää virtaa lähtee päälle ja rupee puhaltamaan kylmää
            - Painekytkimen molempia liittimiä koitettu laittaa hyppylangalla, toisesta tuntus menevän sähköflekti päälle, ja molempiin liittimiin tulee toiseen pinniin jännite. Toisen kun hypytti ei tuntunut tekevän mitään?
            - Kaikki kolme sulaketta jotka rasian mukaan liittyvät ilmastointiin ovat ehjiä ja niihin tulee jännite.
            -Kompuran ja releen välinen johto piipattu - ehjä on.
            -Kompuran releelle tulee virta.
            -Kokeiltu toisella lämpötilasäätimellä, ei tulosta..

            Alkaa pian keinot loppumaan kesken. Lähinnä kiinnostaa että jos paineventtiili on sökö niin ohitetaanko se juurikin hyppylangalla, ja kumman liittimen se sillon haluaa, mustan vai valkoisen?
            Tuosta sivulta 527/ 6450-20 eteenpäin kompuran ohjauksen kaaviot. -> http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e32/e32_92.pdf

            Olisko rele sökö? oletko koittanut jompata sitä?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • nixari
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 134
              • Pikis

              Koitettu toisen releen kanssa myös. releen kannasta kun 30 ja 87 yhdistää niin lähtee kompura päälle. Elikkä se releen ohjaus on vielä kadoksissa, mihinkään pinniin ei tule virta päälle/pois kun rämppää ilmastoinnin nappulaa.

              Kiitoksia tuosta kaaviosta, mitä tutkiskelin niin minkään lämpötila-anturin ei pitäisi vaikuttaa kompuran päällekytkeytymiseen?

              Täytyypi huomenna jatkaa tutkimisia..
              - Ihala Connection-
              e28 "518i" bavaria

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by nixari View Post
                Koitettu toisen releen kanssa myös. releen kannasta kun 30 ja 87 yhdistää niin lähtee kompura päälle. Elikkä se releen ohjaus on vielä kadoksissa, mihinkään pinniin ei tule virta päälle/pois kun rämppää ilmastoinnin nappulaa.

                Kiitoksia tuosta kaaviosta, mitä tutkiskelin niin minkään lämpötila-anturin ei pitäisi vaikuttaa kompuran päällekytkeytymiseen?

                Täytyypi huomenna jatkaa tutkimisia..
                Releen liittimeen 86 tulee ohjausjännite sulakkeelta F29 virtojen ollessa päällä ja IHKA antaa maata liittimeen 88.

                Höyrystimen lämpöanturi vaikuttaa suoraan IHKA:an ja pysäyttää kompuran kun höyrystimen lämpötila menee (muistaakseni) alle +3:n, normaalitilanteessa tämä anturi ohjaa kompuran toimintaa ja paineanturit ovat vain turvarajoja ja flektin nopeussäätöä varten.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  Tuli hommattua tuollanen 750il, sähkösäätöiset takapenkit polttaa sulakkeen heti kun laittaa sulakkeen paikalleen, samoin välärin puolen etupenkin säädöt ei sano mitään mihinkään suuntaan, kuskilla taas toimii kaikki. Onko näissä kotain yleistä vikakohdetta?

                  Ja autossa on se perän tasonsäätö, voiko ihmeelliset äänet johtua siis takapäästä kun autoa on madallettu rälläkällä takapäästä, vipua jätetty siirtämättä, auto yrittää turhaan nostaa persettä?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Bansku View Post
                    Tuli hommattua tuollanen 750il, sähkösäätöiset takapenkit polttaa sulakkeen heti kun laittaa sulakkeen paikalleen, samoin välärin puolen etupenkin säädöt ei sano mitään mihinkään suuntaan, kuskilla taas toimii kaikki. Onko näissä kotain yleistä vikakohdetta?

                    Ja autossa on se perän tasonsäätö, voiko ihmeelliset äänet johtua siis takapäästä kun autoa on madallettu rälläkällä takapäästä, vipua jätetty siirtämättä, auto yrittää turhaan nostaa persettä?
                    Hyvin paljon mahdollista että tuollaisesta madalluksesta tulee kummallista ääntelyä. Taitaa sen saada rikkikin tuolla ja tasonsäätöiskarit ovat ihanan kalliita.

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Eli normaalit tolpat taakse ja kuinkas noi loput korkeuden säätökilkkeet voi deaktivoida, mistä kohti putket yhteen?. Tolpat ja kaikki muut palikat näytti aivan kuivilta. Eivät vuoda mistään jne.

                      Comment

                      • Sakkeri
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 307
                        • Oulu

                        Siellä tulo- ja menoputket menee tasonsäätöventtiiliin perän vasemmalla puolen, ne yhteen. Varmasti hieman päätä raapimalla löytyy oikeat putket.
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=33&fg=50 1 ja 2 putket yhteen.


                        Penkkien sulakkeiden polttoon äkkiseltään voisin heittää arvauksen itse sähköpenkkien kytkimien vikaantumisen. Avaa varovasti yksi ja katso onko jonkin kohta hapettunut/palanut. Siellä on pirusti pieniä jousia ja sellaisia irtokontakteja, älä hukkaa. Kohtuullisen helppo kuitenkin kasata.

                        Voin ostaa sulta ne tasonsäätö-iskarit ja venttiilit ynnämuut hilppeet.
                        Last edited by Sakkeri; 28-03-2015, 22:13.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          pitää melkein huomenna ruveta jo tutkimaan tota persettä. Aloittaa sillä tangon säädöllä ja katsella kuinka käy, jos ääntä en saa häviämään niin normaalit tolpat kyllä tiensä sinne löytää. Ja onhan ne myynnissä jos jotain oikeasti kiinnostaa ja ne irti vaan sieltä saan

                          Konehuonetta tutkailin niin ilokseni pystyin toteamaan että tässähän on r134 kylmästöinti aineet sisällä. On tämä hieno juttu.

                          Mittariston näytössä näkyy pikselit häviävän pikkunäytöstä, välillä kopsauttamalla kyllä välillä taas kaikki tulee takaisin, en ole vielä löytänyt sitä jenkkifoorumin ohjetta noiden korjaamiseen, oisko jollain vinkkiä tähän vaivaan

                          Comment

                          • Maki1
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 151
                            • Kuopio

                            Onko sillä sakkerilla isompikkii tarve nuille iskareille? Mulla ois kanssa ylim. Mutta kunnosta en ossoo sannoo mittään. suapiko tuohon e32seen jostain suoraan käypäsiä rungottomia pyyhkijän sulkia? En kehtois paskoista bossilaisista maksoo.
                            Atm:

                            E61 530d Black Sapphire Metallic
                            Ex:

                            Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                            E32 740iaL Sterlingsilber
                            E36 323 Touring
                            E39 523 Touring
                            Farkku Omega Ekotekki
                            Farkku Omega 2,5Td
                            BMW
                            E32 730i Alpinweiß II
                            Honda Accord
                            Sunny N13
                            Mazda 323 1.3 "50hp"

                            Comment

                            • Sakkeri
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 307
                              • Oulu

                              No ei silleen oo tarve, kaikkea romua on vaan mukava olla käsivarastossa.

                              Jossakin vaiheessa nuo omat tasonsäädön iskarit on kuitenkin tiensä päässä, niin onhan se näppärä olla heti laittaa huolletut tilalle.

                              Käsittääkseni mittaristossa on yleisimpiä konkkaviat, eikai niiden vaihtoon tarvitse ohjeita kun vaan avaa paketin ja hakee uudet samanlaiset tilalle.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                En usko konkkavikaan jos pikselit häviää ja lyömällä saa ne takaisin. Pitää melkein huomenna purkaa ja tutkia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎