740 vm98 ei toimi kuskin ovessa ikkunoiden ja peilien säätö napit ja ei mene kaukosäädöllä ovi lukkoon(avaimella lukosta menee) valot tullee ja penkin muistipaikat toimii..sulakkeet ehjät..mistähän kaikkialta muualta kannatas vikaa lähteä etsimään?
Saranan välissä haitarikumin päässä on se moninapainen liitin, sen voisi avata ja tarkastaa kun käy helposti.
Etkö huomannut kun olit jo aiemmin renkaan poistanut havainnoinnin tieltä? Ehkä myöhäistä, mutta e38 saa edullisia dts line madallusjousia eteen tyyliin 80e pari ovelle tuotuna
Hehe arvasin, että joku tähän puuttuu. Sairaanhoitajan koulutuksella ei ihan kaikkiin asioihin osaa kiinnittää huomioita ja tekemällähän näitä tässä oppii. Mutta vakavissaan niin jousi oli silloin ihan iskemättömän näköinen pikapuoliin tarkasteltuna. Ajoin vielä 150km tuon jälkeen pakon sanelemana ja päästessäni remonttipaikan pihaan, kuului kunnon lojaus edestä apparin puolelta. Sitten pyörää irrottaessa ei ollut epäselvää mitä oli tapahtunut kun jousen kappaleet roikkuu pitkin ja poikin.
Joo, molempaan E38:iin laittanu nuo DTS:t ja omasta mielestä toimii mainiosti. E39:ssä ei oo kokemusta. E32:een laitoin AP:t aikanaan, jotka saman virman tuotosta ja nekin oli kyllä samalla tavoin hyvin orggis jousimaiset vaikka puottaa sen ~40mm.
Niin e38:seistahan täällä puhutaan
Oman 735:n ajokäytös koheni huomattavasti noilla dts vietereillä. Kirjoitinkin viimekeväänä omaan projektitopikkiin että paras muutos ko. Autoon... ja edelleen tyytyväinen 20tkm jälkeen
740 vm98 ei toimi kuskin ovessa ikkunoiden ja peilien säätö napit ja ei mene kaukosäädöllä ovi lukkoon(avaimella lukosta menee) valot tullee ja penkin muistipaikat toimii..sulakkeet ehjät..mistähän kaikkialta muualta kannatas vikaa lähteä etsimään?
Joo, molempaan E38:iin laittanu nuo DTS:t ja omasta mielestä toimii mainiosti. E39:ssä ei oo kokemusta. E32:een laitoin AP:t aikanaan, jotka saman virman tuotosta ja nekin oli kyllä samalla tavoin hyvin orggis jousimaiset vaikka puottaa sen ~40mm.
juu on halpoja, kerran ostin E39:n ja silloin tuli ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Progressiivisuudesta tietoakaan, enkä ole ihan varma oliko etu ja takapää edes samaan autoon kun keula oli kivireki ja takapää niiasi kuin piika presidentille. En voi kyllä suositella edes hätäratkaisuna tuon kokemuksen jälkeen.
Noista ei kyllä kivirekiä saa tekemälläkään. Toimii kyllä hyvin yhteen alkuperäisen takajousituksen kanssa.
Etkö huomannut kun olit jo aiemmin renkaan poistanut havainnoinnin tieltä? Ehkä myöhäistä, mutta e38 saa edullisia dts line madallusjousia eteen tyyliin 80e pari ovelle tuotuna
juu on halpoja, kerran ostin E39:n ja silloin tuli ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Progressiivisuudesta tietoakaan, enkä ole ihan varma oliko etu ja takapää edes samaan autoon kun keula oli kivireki ja takapää niiasi kuin piika presidentille. En voi kyllä suositella edes hätäratkaisuna tuon kokemuksen jälkeen.
KL:stä orggisosa on mielestäni rahan arvoinen investointi, koska tuollaisen huonon jousen jälkeen joutuu kuitenkin sitten ostamaan sen laatuosan, eli lopputulemana laatuosalle tulee v*tusti hintaa ja työt saa tehdä kaksi kertaa.
Tangot ja puslat hyvässä kunnossa...Mitä nyt etujousi oli kahdesta kohtaa poikki KL:ltä uudet tilalle vasta maanantaiksi. Voi perseen suti.
Etkö huomannut kun olit jo aiemmin renkaan poistanut havainnoinnin tieltä? Ehkä myöhäistä, mutta e38 saa edullisia dts line madallusjousia eteen tyyliin 80e pari ovelle tuotuna
Mikä mahtaa olla kun kojelaudan takaa tai jostain edestä kuuluu sellainen ääni kuin tuuli ujeltais? Ja sitten onko normaalia että niistä konehuoneen puolella olevista ilmanotoista jotka tulee konepellin ritilälle niin puhaltaa ilmaa sinne konepellin ritilälle päin? O.o
Sitten siihen laatikon ulinaan, ens viikolla saa loota uudet öljyt ja suodattimen.
Nyt nollakeleillä kylmänä ujeltaa välillä mutta lämpimänä ei lähestulkoon ollenkaan.
Ehkä silloin tällöin hyvin vähän.
Eli tuskin on mitään isompaa vikaa lootassa(?)
Loota pelittää nyt kuin unelma kun on uudet öljyt ja suodatin.
Öljynä Liqui molyn TopTec.
Koiranluista kannattaa aloittaa. Ne kun väljistyvät, niin alkaa juurikin kuvailemasi kaltainen kolina montuissa. Ne eivät myöskään ole kalliita vaihtaa, joten työ kannattaa tehdä, jos tietoa niiden iästä ei ole. Samalla tietysti kannattaa tarkistaa vakaajatangon korikiinnityksen puslat.
Tangot ja puslat hyvässä kunnossa...Mitä nyt etujousi oli kahdesta kohtaa poikki KL:ltä uudet tilalle vasta maanantaiksi. Voi perseen suti.
Onkohan laatikon turbiini menossa vai tuleeko arvauksia johonkin muuhun suuntaan? Autona e38 750 -96 steppilaatikolla. Oire: pitää lievää jurinaa ajettaessa tasakaasulla turbiinin ollessa lukittuna n. 1100-1300 kiekan tietämillä vauhdeissa n. 50-80km/h. Kun kaasua hieman lisää ja turbiini aukeaa, niin samalla tuntuu joskus lievä nykäys ja jurina katoaa. Tuo jurina on vähän samantapaista (tosin ei niin voimakasta), kuin ajaisi maantiellä reuna/keskiviivan päällä, missä on ne herätin jurmut. Kovissa kiihdytyksissä en ole havainnut mitään poikkeavaa. Täydellä lastilla ajettaessa tuntuisi ääntävän hieman herkemmin, kuin yksin ajettaessa.
Voiko ongelma tulla jostain kardaanin suunnalta (tukilaakeri, ristinivel tms?) vai pitääkö varautua kaivamaan kuvetta hieman reippaammin?
Apukuskin puolelta edestä alkanut nyt kuulumaan nimismiehen kiharoissa ynnä muissa terävissä kuopissa/reunoissa terävää kolinaa. Otin tuossa pyörän irti ja tuumailin hetken ja heiluttelin ripustuksia. Ei tuntunut missään suoraan mitään klenkkaa. Onko voittajaehdokkaita mistä aloittaa tarkempi tutkiminen?
Koiranluista kannattaa aloittaa. Ne kun väljistyvät, niin alkaa juurikin kuvailemasi kaltainen kolina montuissa. Ne eivät myöskään ole kalliita vaihtaa, joten työ kannattaa tehdä, jos tietoa niiden iästä ei ole. Samalla tietysti kannattaa tarkistaa vakaajatangon korikiinnityksen puslat.
Apukuskin puolelta edestä alkanut nyt kuulumaan nimismiehen kiharoissa ynnä muissa terävissä kuopissa/reunoissa terävää kolinaa. Otin tuossa pyörän irti ja tuumailin hetken ja heiluttelin ripustuksia. Ei tuntunut missään suoraan mitään klenkkaa. Onko voittajaehdokkaita mistä aloittaa tarkempi tutkiminen?
Leave a comment: