E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KoHGeli740i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onhan varmasti tarpeeksi öljyä?
    Mitenkäs tuo tarkistus menikään? Ajosta stoppiin ja lootasta pohjaproppu pois auton käydes? Ei varmaa luonnistu ilman että auton tunkkaa ylös kun nosturil ei pääse?

    Edellinen omistaja sano kyl et kandee tarkistaa et tarviiko öljyy lisätä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by KoHGeli740i View Post
    Öljypumppu pitäs olla tarkastettu ed. omistajan toimesta, katson kyl itekkin keväällä.

    Laturista noi mun häiriöäänet tuntuukin kuuluvan ku puukepillä kuuntelin.

    Tänään aamulla kun menin töihin niin pelas kun unelma, mutta kun lähdin töistä niin laatikko ulisi koko loppu päivän. Teki kyl samaa aiemminki kun oli pakkasta siinä yli 10c. Välissä toimi monta päivää kun unelma kun oli liki nollakeli tai aste pari pakkasta vaan.

    Mitähän tollekkin ulinalle tekis? Huomaa myös että sillon kun ulisee niin vaihtaa vähän korkeammilla kierroksilla vasta ja ei vaihda niin sulavasti vaan kierrokset hieman nousee vaihto kohdalla ja sit vasta tarraa kiinni, joskin ihan nätisti mut kuulostaa tyhmälle.Jos taas sotkee kaasua enempi niin ei ulise ainakaa nii paljoo.

    Lootaan pitäs olla ölpät ja suodatin vaihdettu viime kesänä, jonka jälkee ajettu joku 6 tkm muistaakseni.
    Onhan varmasti tarpeeksi öljyä?

    Leave a comment:


  • KoHGeli740i
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Eiköhän ne kauhutarinat ole uudemman m62 koneen jakopäästä, josta ei löydy esim. tuplaketjua kuten m60 myllystä.
    t: m62 koneisen juuri huoltoa varten hyllyttänyt ajosta luoton puutteessa, vaikka sivuääniä vain harvoin oon ollu kuulevinani

    edit: ei sillä etteikö tuota kannattaisi selvittää, ja esim. öljypumpun pultit/ketjun kireys tarkistaa.
    Öljypumppu pitäs olla tarkastettu ed. omistajan toimesta, katson kyl itekkin keväällä.

    Laturista noi mun häiriöäänet tuntuukin kuuluvan ku puukepillä kuuntelin.

    Tänään aamulla kun menin töihin niin pelas kun unelma, mutta kun lähdin töistä niin laatikko ulisi koko loppu päivän. Teki kyl samaa aiemminki kun oli pakkasta siinä yli 10c. Välissä toimi monta päivää kun unelma kun oli liki nollakeli tai aste pari pakkasta vaan.

    Mitähän tollekkin ulinalle tekis? Huomaa myös että sillon kun ulisee niin vaihtaa vähän korkeammilla kierroksilla vasta ja ei vaihda niin sulavasti vaan kierrokset hieman nousee vaihto kohdalla ja sit vasta tarraa kiinni, joskin ihan nätisti mut kuulostaa tyhmälle.Jos taas sotkee kaasua enempi niin ei ulise ainakaa nii paljoo.

    Lootaan pitäs olla ölpät ja suodatin vaihdettu viime kesänä, jonka jälkee ajettu joku 6 tkm muistaakseni.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Voihan siellä joku venttiili vähän naputella. Jos käynnistäissä kunnolla rallatta sekunnin pari, niin jakoketju...

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by KoHGeli740i View Post
    Tässä kun ollu pari viikkoo toi 740i itsellä ja lukenut kauhutarinoita jakopäästä niin kysympä nyt tälläistä:

    Eli kun auton heittää yön yli seisottuaan pakkaskeleillä kylmiltään käymään niin kuuluu jonkun aikaa (pari minuuttia?) semmosta naputusta/rallatusta niin onko syytä huoleen? Lämpimänä käy kuin unelma ja lämpimänä kun käynnistää niin ei mitään sivuääniä.

    Koitin haualla etsiä jakoketjun kiristimen vaihto ohjetta mutten löytänyt. Mitä muuta tarvis kun uuden kiristimen, siis lähinnä tarvinko joitain tiivisteitä yms?

    E:Niin ja M60B40 mylly.
    Eiköhän ne kauhutarinat ole uudemman m62 koneen jakopäästä, josta ei löydy esim. tuplaketjua kuten m60 myllystä.
    t: m62 koneisen juuri huoltoa varten hyllyttänyt ajosta luoton puutteessa, vaikka sivuääniä vain harvoin oon ollu kuulevinani

    edit: ei sillä etteikö tuota kannattaisi selvittää, ja esim. öljypumpun pultit/ketjun kireys tarkistaa.

    Leave a comment:


  • KoHGeli740i
    replied
    Tässä kun ollu pari viikkoo toi 740i itsellä ja lukenut kauhutarinoita jakopäästä niin kysympä nyt tälläistä:

    Eli kun auton heittää yön yli seisottuaan pakkaskeleillä kylmiltään käymään niin kuuluu jonkun aikaa (pari minuuttia?) semmosta naputusta/rallatusta niin onko syytä huoleen? Lämpimänä käy kuin unelma ja lämpimänä kun käynnistää niin ei mitään sivuääniä.

    Koitin haualla etsiä jakoketjun kiristimen vaihto ohjetta mutten löytänyt. Mitä muuta tarvis kun uuden kiristimen, siis lähinnä tarvinko joitain tiivisteitä yms?

    E:Niin ja M60B40 mylly.
    Last edited by KoHGeli740i; 20-01-2015, 07:34.

    Leave a comment:


  • bmw911
    replied
    Osaako joku sanoa sopiiko tuo perä -95 750? Vähän tiehämpi tuo on, mutta meneekö vetarit ja kardaani suoraan paikoilleen?



    Yritin realoem tutkia, mutta en oikein osaa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    On se pulteilla ollut.

    Leave a comment:


  • KoHGeli740i
    replied
    Tässä viime päivinä kuulunu erikoista suhinaa kabiiniin, ihan kun tuuli ujeltais mutta ääni tulee jostai lämmönsäätöpaneelin takaa? Pienillä kierroksilla ja moottorijarrutuksessa ääni on erikoisemman kuulonen, semmonen tsooo tms kuuluu.... Ja jarrukilpi rupes rämiseen kun töistä tulin äsken niin ihan irti oli ku koitin, kai se kilpi on ihan pulteilla ollut kiinni?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by KoHGeli740i View Post
    Tälläinen mielipuoli itselläkin oli, pitäskö jonku valon syttyä vai onko toi A periaatteessa aina päällä sillonkun ei ole sporttipuoli päällä?
    Se on se ns. normiasento ja siitä ei erillistä tietoa mittaristossa näy.

    Leave a comment:


  • KoHGeli740i
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Eikös se A ole "Adaptive", eli sopeutuva vaihteistotila. S on sitten se rajuin kartta eli "Sport"?
    Tälläinen mielipuoli itselläkin oli, pitäskö jonku valon syttyä vai onko toi A periaatteessa aina päällä sillonkun ei ole sporttipuoli päällä?

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Eikös se A ole "Adaptive", eli sopeutuva vaihteistotila. S on sitten se rajuin kartta eli "Sport"?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by KoHGeli740i View Post
    Toi kuva on googlesta otettu mutta on kyl mullakin pikselit kunnossa

    Tyhmien kysymysten sarja jatkuu: Mikä toi A on ton S:n alapuolella,sen tiedän et s on sport Kyse siis vaihdekepin vieressä olevasta kytkimestä.
    Jos nyt oikein käsitin mitä tarkoitat niin se A tarkoittaa niinkin vaikeaa kuin automatic tai auto: D

    Tuo perus soitin on siitä mukava että siihen voi vaihtaa 1din soittimen helposti tilalle.
    Itselläkin vaihdettuna dsp:llä varustettu hieman älykkäämpi moderni soitin tuohon.

    Leave a comment:


  • KoHGeli740i
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Ok no sittenkin on erinäköiset kun mulla on tuo 4:3 navi/tv eikä ole alapaneelissa tuota OBC:tä. On sulla ainakin pikselit kunnossa
    Toi kuva on googlesta otettu mutta on kyl mullakin pikselit kunnossa

    Tyhmien kysymysten sarja jatkuu: Mikä toi A on ton S:n alapuolella,sen tiedän et s on sport Kyse siis vaihdekepin vieressä olevasta kytkimestä.

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Ok no sittenkin on erinäköiset kun mulla on tuo 4:3 navi/tv eikä ole alapaneelissa tuota OBC:tä. On sulla ainakin pikselit kunnossa

    Leave a comment:

Working...
X