E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jauho
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Toki kannattaa mitata ettei johdotuksessa ole boksin ja anturin välillä häikkää.
    No sepä löytyikin se katkos ja vielä alkupäästä anturinliittimen kiinnitystä. Yhdelläkin karvalla siis cruise voi toimia. Nyt toimii, kiitos.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by igmas View Post
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...867&series=E38

    Kaikki V8 ja V12 mootoriin sopii tankiin. Pitää olla eri kiinnitys remmit jos vaihtaa 95L=>85L. Tuli ostettu atpltä ite kun piti vaihta vanhaa tankki mutta he olivat onnistunut myydä viimeinen 2x kertaa ja sitten meninkin auto lunnastukseen.
    Mutta siis kaikki 85L tankit käyvät keskenään ristiin? Jos vaikka ostan 730i tankin tuohon minun 728i?

    Leave a comment:


  • igmas
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Onko kellään kokemusta nuista ebayn, tarvike polttoaine tankeista?

    Edit: http://www.ebay.com/itm/KRAFTSTOFFBE...RYkm0l&vxp=mtr

    Ja hetiperään toinen kysymys että onko kaikki 85L bensatankit samanlaisia, koneen tilavuudesta huolimatta? ainakin BMWfans antaa eri osanumerot.
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...867&series=E38

    Kaikki V8 ja V12 mootoriin sopii tankiin. Pitää olla eri kiinnitys remmit jos vaihtaa 95L=>85L. Tuli ostettu atpltä ite kun piti vaihta vanhaa tankki mutta he olivat onnistunut myydä viimeinen 2x kertaa ja sitten meninkin auto lunnastukseen.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Onko kellään kokemusta nuista ebayn, tarvike polttoaine tankeista?

    Edit: http://www.ebay.com/itm/KRAFTSTOFFBE...RYkm0l&vxp=mtr

    Ja hetiperään toinen kysymys että onko kaikki 85L bensatankit samanlaisia, koneen tilavuudesta huolimatta? ainakin BMWfans antaa eri osanumerot.
    Last edited by Osmis; 18-08-2017, 20:59.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Resonanssi huippunopeusrajoitinta vasten

    Osaako kukaan kertoa, mistä johtuu resonanssi/ pärähdys, kun 740iA -99 saavuttaa huippunopeuden. Nopeusrajoitin koeponnistettu sport-modella.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Voe helevettiläine.. onko se ostettava uusi/käytetty vai onko näitä joku joskus onnistunut korjaamaan?
    Toki kannattaa mitata ettei johdotuksessa ole boksin ja anturin välillä häikkää.

    Kyllähän noita jotku korjaakin. Tahtoo olla vaan työläs korjata ja hintaa kertyy. Uus boksi on reilut 300e.

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Voe helevettiläine.. onko se ostettava uusi/käytetty vai onko näitä joku joskus onnistunut korjaamaan?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Lienee boksi vika. Sama riesa omassa 12/98 E38:ssa tällä hetkellä. Tosin ongelma tulee päälle vasta kuumana.

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------

    Date: 08/08/17 21:04:28
    ECU: DSC57 JobStatus: OKAY
    Variant: DSC57
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    31 Drehzahlfuehler hinten rechts Leitungsunterbrechung
    Error frequency : 255
    Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

    ASC passiv geschaltet
    ABS-Regelung passiv
    BLS nicht betaetigt
    ASC-Regelung passiv
    ACB passiv HBA passiv
    ECD passiv HDC passiv
    ================================================== ===========

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Triangeli ja abs -valot palavat mittaristossa. Taustaa:

    Auto on seisonut loppuvuodesta 2011 aina kuitenkin muutaman kuukauden välein pienen lenkin olen heittänyt. Vuosi sitten vaihdoin kaikki alustan osat lukuun ottamatta takakelkan puslia. Tuulilasi vaihdettu, automaatti huuhdeltu plus sun sata pienenpää ja isompaa hommaa tehty. Nyt alkaisi olla leima lähellä, mutta em. valot palaa jollottaa.

    En muista paloivatko nämä silloin kun seisonta alkoi, mutta inpa ilmoittaa taka oikean abs-anturin herjan? Varmuudella valot alkoivat palamaan, kun rikoin tuon anturin. Ostin Delphin tarvikkeen ja sittemmin Aten alkuperäis(?) laatuisen.
    Koko olka-akseli vai mikä lie on ollut irti ja anturin jämä on poistettu sitä kautta hellästi ja helposti. Ei siis mitään porauksia yms. Laakerissa oleva abs-kehä on putsattu eikä se näytä saaneen missään vaiheessa damagea.

    Cruise toimii, joten joku äly ja yhteys luulisi olevan "aivoille". En ole kokeillut esim. hiekkatiellä, että lukkiutuuko tuo jarru ja joka tapauksessa, aina kun anturin irroittaa ja pistää takaisin, valo palaa heti ilman että metriäkään on ajettu tai rengasta pöyritetty. Ja palaa se vaikka ei anturia olisikaan.

    Eteen levyt, palat, tiivisteet ja letkut on vaihdettu jos sillä on mitään merkitystä. Toki jarrunesteet kaikki samalla myös joka kulmaan. Abs-boksin venttiilissä saattaa olla ilmalukko, koska poljin on käydessä löysempi kuin ennen. En ole vielä saanut tuota ainakaan kokonaan ilmattua. Ensimmäisella kerralla sain joitakin kuplia ulos.

    Olisiko mitään ideoita mitä tästä lähtee katsomaan seuraavaksi? Laitan tulemaan inpan herjan ja tämän herjan saa kuitattua pois, jos kohta se ilmestyy heti takaisin.

    Kiitoksia etukäteen.

    740i 11/98

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bisnes^ View Post
    Ilmastointi kyselyä hieman Eli uudet aineet sisällä mutta silti ei lähde kompura päälle? Mistä lähdetään ny etsimään syyllistä ettei kytkeydy päälle
    Vaikkapa inpalla voisi lueskella mikä kohta ei täyty kompuran kytkentää varten.

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Ilmastointi kyselyä hieman Eli uudet aineet sisällä mutta silti ei lähde kompura päälle? Mistä lähdetään ny etsimään syyllistä ettei kytkeydy päälle

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mikä typ perä on 725tds:sä?
    typ 188k, manuaalissa 2.79 ja automaatissa 3.38

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Mikä typ perä on 725tds:sä?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Joo se mihin tarvisin on dieseli..

    Leave a comment:

Working...
X