Originally posted by RS2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Taka-apurungon puslat irtoaa siten, että lyöt moskalla puslan ulkokuoren ja apurungon puslakolon väliin jämäkän meisselin tai kiilan, jotta pusla rutistuu koko matkalta. Sitten sopiva koukkumainen työkalu vanhaan puslaan kiinni ja pitkällä putkella tukivartta tai apurunkoa vasten nitkutat puslan hiljalleen pois.
Uudet puslat menee isoilla siirtoleukapihdeillä paikoilleen. Laita sprayvaseliinia puslaan ennen asennusta ja huolehdi, että pusla tulee oikeaan asentoon. Noin tunti per pusla varaa aikaa. Tein homman viime kesänä pihassa.
Comment
-
-
Vastaus sähköflektin toimimattomuuteen
Etsiskelin mittaamalla ongelmaa, kun sähköinen tuuletin ei toiminut. Flektille menevä plus-johto (musta) näytti kymmenien ohmien vastusta sulakkeen (50 ampeeria) ja flektin pistokkeen välillä. Johtosarja oli hankautunut mustaa lisäilmapumppua vasten, joka sijaitsee auton oikean etupyörän etupuolella ilmankuivaimen vieressä. Johto mureni käsiin ihan. Taas muistutus, että tuo apparin puoleinen johtosarja kannattaa tarkastaa näistä kokonaisuudessaan.
Comment
-
-
728i -99 rupesi polttamaan jatkuvasti vasenta takavilkkua heti kun kääntää avaimesta virrat päälle, siis ei tarvitse olla edes valoja päällä kun vilkku palaa??? Muuten kaikki valot tuntuvat pelaavan normaalisti. Onkohan kellään ollut samanlaista ongelmaa? Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. :thinkE36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
Ex. E38 728iA -99
Ex. E30 316 -85
Ex. E34 530iA Touring V8 -95
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostMulla teki kastunut mittaristo jekkuja takavaloille, välillä jäi takavalot palamaan vaikka katkaisijasta valot pois ja avaimet pois virtalukosta.. valot sammui kun käänsi virtalukosta ACCn tai virrat päälle
Comment
-
-
No voihan kettu Tarkistelin hieman johtoja, sulakkeita ja mittariston käytin irti purkamatta sitä. Kosteudesta ei näkynyt merkkejä joten varmaan sitten mittariston sisäinen vika. Ärsyttää, koska mittaristossa muuten toimii kaikki ja pikselitkin kaikki tallella. Samalla tuli kyllä huomattua, että autoon on mittaristo vaihdettu, sillä mittariston tarrassa oli aikaleima vuodelta -01 kun auto on -99 Kai sitä pitää ruveta etsimään sitten käytettyä täysin toimivaa mittaristoa järkihintaan jostain. Tai vaihtoehtoisesti onko ketään gurua joka näitä osaisi korjata? :thinkE36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
Ex. E38 728iA -99
Ex. E30 316 -85
Ex. E34 530iA Touring V8 -95
Comment
-
-
Originally posted by Puksuttaja View PostNo voihan kettu Tarkistelin hieman johtoja, sulakkeita ja mittariston käytin irti purkamatta sitä. Kosteudesta ei näkynyt merkkejä joten varmaan sitten mittariston sisäinen vika. Ärsyttää, koska mittaristossa muuten toimii kaikki ja pikselitkin kaikki tallella. Samalla tuli kyllä huomattua, että autoon on mittaristo vaihdettu, sillä mittariston tarrassa oli aikaleima vuodelta -01 kun auto on -99 Kai sitä pitää ruveta etsimään sitten käytettyä täysin toimivaa mittaristoa järkihintaan jostain. Tai vaihtoehtoisesti onko ketään gurua joka näitä osaisi korjata? :think
Et sattunut vikakooeja lukemaan?
Comment
-
-
Kokeilin Carlyllä lukea vikakoodeja (muita ei tällä hetkellä käytössä), mutta eihän se osannut kertoa kuin moottorista ja vaihteistosta tai ei ainakaan antanut muualta vikakoodia.
Pari viikkoa sitten auton mittaristo sekoili niin, että kun laitoit vilkun päälle ihan kumpaan suuntaan tahansa sisällä ei kuulunut asiaan kuuluvaa naksuntaa, eikä vihreät nuolet mittaristossa välkkyneet. Tarkistin ulkoa ja vilkut toimivat silloin normaalisti auton ulkopuolella. Vika ei lähtenyt yhdellä uudelleenkäynnistyksellä, mutta parin tunnin päästä auton uudelleen ajoon ottaessa mittaristosta kuului taas vilkun naksunta ja nuoletkin välkkyivät, tarkistin myös silloin, että vilkut toimivat ulkona normaalisti. Tämä jatkuva vilkun polttaminen on siis tullut mystisesti itsestään tämän tapahtuman jälkeen :think
Valomodulin vika tämä voisi tietty hyvinkin olla, mutta miten virtalukon pohja voisi tällaista aiheuttaa? Eikö silloin olisi jo muitakin oireita autossa?E36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
Ex. E38 728iA -99
Ex. E30 316 -85
Ex. E34 530iA Touring V8 -95
Comment
-
-
Valomoduli voi tehdä melkain mitä tahansa valokummallisuuksia hajotessaan. Ja niitä hajoaa usein. Pari vuotta sitten kun itseltä meni valomoduli, vasta kolmas "varmasti ehjä" oli myös toimiva. Ja jokaisessa erilaiset oireet. Yhdessä ei toimineet vilkut, toisessa paloi osa parkeista ja yksi jarruvalo jne. Ja jos se vilkku palaa koko ajan, niin melkein siitä valomodulista sitä ihmettelisin.
Voi vika toki olla mittaristossakin, mutta väittäisin että niitä on hajonnut vähemmän kuin valomoduleita. Ja molemmat vaatii koodauksen autoon, valomodulia jos et koodaa niin syttyy tamper dot kilsojen viereen ja valot ei vältsiin pala oikein (riippuen mistä vehkeestä valomoduli tulee).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Mittaristo toimii kyllä ilman koodaustakin, jos ei pikku täppä kilsojen vieressä haittaa.
Kannattaa vaan katsoa, että on sama määrä sylinterejä ja sama käyttövoima autossa mistä mittariston otat.
Nimimerkillä 6-koneisen mittaristo 8-koneisessa, kierroslukumittarin näyttämä heittää "hieman".
Tiedä sit saisko tuonkin koodaamalla kuntoon. :think
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostMittaristo toimii kyllä ilman koodaustakin, jos ei pikku täppä kilsojen vieressä haittaa.
Kannattaa vaan katsoa, että on sama määrä sylinterejä ja sama käyttövoima autossa mistä mittariston otat.
Nimimerkillä 6-koneisen mittaristo 8-koneisessa, kierroslukumittarin näyttämä heittää "hieman".
Tiedä sit saisko tuonkin koodaamalla kuntoon. :think
-TimoF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment