Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Originally posted by Akron View Post
    Sigun auto sytyttää kosteilla keleillä ABS- ja luistoneston vikavalot mittaristoon, vikakoodia tulee edestä kuljettajan puolen speed sensorilta.
    Omassa autossa sama juttu, mutta valot palaa keleistä huolimatta. Tänään vaihdettiin liitoskohtaan uudet johdot, mutta valot palaa silti. Seuraavaksi menee anturi vaihtoon. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? :think
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Night-Wind View Post
      Omassa autossa sama juttu, mutta valot palaa keleistä huolimatta. Tänään vaihdettiin liitoskohtaan uudet johdot, mutta valot palaa silti. Seuraavaksi menee anturi vaihtoon. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? :think
      On sen anturin mahdollista olla rikki. Näkyykö livedatassa signaalia?

      Comment

      • Akron
        BTCF Member
        • Jul 2017
        • 167
        • Tampere

        Omasta lakkas kokonaan toimimasta (livedatasta ei tule enää signaaliakaan), kun tein liitännän uusiksi. Juotokset taisi pettää. Aikaisemmin livedataa tuli kyseiseltä anturilta.

        Tänään saapui pari uutta ABS-anturia, tutkitaan lisää.
        Current: F10 528iA '11

        EXs:
        E38 740iA '95
        Subaru Impreza 2.0R '06
        E61 520dA '07

        Comment

        • Kazaalite
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 3
          • Oulu

          Onko tietoa mistä kannattaisi aloittaa kun en pysty lukemaan auton diagnostiikkaa? Ei saa yhteyttä konehuoneen pyöreästä liittimestä.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Kazaalite View Post
            Onko tietoa mistä kannattaisi aloittaa kun en pysty lukemaan auton diagnostiikkaa? Ei saa yhteyttä konehuoneen pyöreästä liittimestä.

            Alota vaikka siitä että kerrot millä vehkeillä ja softilla koitat päästä autoon sisälle...
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Kazaalite
              Newbiemmer
              • Sep 2018
              • 3
              • Oulu

              Yleismallin testeri, ja täältä ostettu testeri (inpa, ista). Todettu toimivaksi vastaavassa e38 ja e39 laitteissa joihin pääsee käsiksi.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Kazaalite View Post
                Yleismallin testeri, ja täältä ostettu testeri (inpa, ista). Todettu toimivaksi vastaavassa e38 ja e39 laitteissa joihin pääsee käsiksi.
                Minkä ikäinen auto ja mitä mallia tarkemmin?

                Comment

                • Akron
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 167
                  • Tampere

                  Saako koodaamalla mittaristo OBC-näyttöön ja MID-yksikön näyttöön pysyvästi näkymään esim. keskikulutuksen tai rangen? Kielen vaihtaminen saksasta englantiin myös kiinnostaisi.
                  Current: F10 528iA '11

                  EXs:
                  E38 740iA '95
                  Subaru Impreza 2.0R '06
                  E61 520dA '07

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    On sen anturin mahdollista olla rikki. Näkyykö livedatassa signaalia?
                    Anturi oli sökö ja uuden anturin vaihdon jälkeen hävisi yksi vikakoodi, mutta valot syttyvät edelleen (luistonesto ja abs) toisen vikakoodin takia. Ehkä kummallisin juttu on se, että nyt uuden anturin vaihdon jälkeen airbag valo ei ole enää syttynyt. Ohjausyksikkökin on jossain kohtaa vaihdettu, kun siinä on valkoisella tussilla numeroita. Jäljellä oleva vikakoodi on "64 Continuous control due to undefined signal interference". Apua olisi kiva saada, koska googlen kanssa tuo ei tuota kauheasti tuloksia.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Kazaalite
                      Newbiemmer
                      • Sep 2018
                      • 3
                      • Oulu

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Minkä ikäinen auto ja mitä mallia tarkemmin?
                      Vm 2000 Ja 740d

                      Comment

                      • RS2
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 109
                        • Lempäälä

                        Johtosarjat kannattaisi mittailla hartaudella läpi. Jää yksi mahdollinen vikamahdollisuus pois.

                        Comment

                        • desmodromic
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 256
                          • Imatra

                          onkos kukaan vaihtanu kardaaniin tuota pascalin tekemää tarvikeniveltä?
                          sama hammastus mutta ulkomitassa eroa, eli onko silloin reijätkin väärässä kohtaa?
                          tuommoisen sais 20e ja oem 240e
                          Attached Files
                          Last edited by desmodromic; 23-12-2020, 18:20. Reason: kirjoitusvirheitä selvinpäin
                          Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                          Comment

                          • 316bemi
                            BTCF Member
                            • Oct 2010
                            • 216
                            • Joensuu

                            Originally posted by desmodromic View Post
                            onkos kukaan vaihtanu kardaaniin tuota pascalin tekemää tarvikeniveltä?
                            sama hammastus mutta ulkomitassa eroa, eli onko silloin reijätkin väärässä kohtaa?
                            tuommoisen sais 20e ja oem 240e
                            Mikäs vanhassa vikana? Tuommone pascalin vakionopeusnivel ainaki e39iin istu aika huonosti. Loppujaan kasasin vanhan uusilla rasvoilla. Joihinkin niveliin löyty viel käypäsiä kuulia laakeriliikkeeestä jos on kulumaa.

                            Comment

                            • desmodromic
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 256
                              • Imatra

                              Originally posted by 316bemi View Post
                              Mikäs vanhassa vikana? Tuommone pascalin vakionopeusnivel ainaki e39iin istu aika huonosti. Loppujaan kasasin vanhan uusilla rasvoilla. Joihinkin niveliin löyty viel käypäsiä kuulia laakeriliikkeeestä jos on kulumaa.
                              kiihdytäessä n.2000kierroksen kohdalla tulee tärinä ja muutaman kerran joku paukahtaa pohjaa vasten. tukilaakeri ja rättinivel on uusittu kesällä ja ovat ehjiä. taka-akselin puslatkin odottaa samassa remontissa tuon nivelen kanssa.
                              Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                              Comment

                              • 316bemi
                                BTCF Member
                                • Oct 2010
                                • 216
                                • Joensuu

                                Originally posted by desmodromic View Post
                                kiihdytäessä n.2000kierroksen kohdalla tulee tärinä ja muutaman kerran joku paukahtaa pohjaa vasten. tukilaakeri ja rättinivel on uusittu kesällä ja ovat ehjiä. taka-akselin puslatkin odottaa samassa remontissa tuon nivelen kanssa.
                                Mites ristikko? En tuota vakionopeusniveltä ekana syyttäs noilla oireilla:think
                                Koneen ja lootan kumitkin kantsii vaihtoon pistää josko vielä alkuperästä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎