E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rudenorth
    replied
    Oon suunnitellu mp3 soittimen laittoa seiskaan. Autossa kasettisoitin + 6 cd vaihtaja, dsp jne. meneekö tuohon perus aftermarket soitin heittämällä vai tarviiko jonkun adapterin että toimii oikein?

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Auto seisoi yön yli pihassa ja tänään päivällä ei enää dsc,abs tai (!) -valot syttyny. Silti inpalla ei pääse moduliin kiinni...??

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo, ota absiboksin liitin varuiksi irti ennenkuin maadoitus on korjattu, voi käräyttää muuten (ellei ole jo tehnyt) yhden solenoidin ohjauspuolen joka onkin sitten hankalampi korjata.
    Bokseja korjaa esim Sercap, elektromeka nykyään vähän heikonlaisesti.

    Pitäs omassakin autossa ottaa boksi auki ja korjata kun herjasi tänään ekaa kertaa takaoikeeta anturia.
    Eli dsc-boksi huoltoon, eikä tarvi sen enempää enää hakea vikaa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Mittaristossa palaa luistonesto, abs ja (!) -valot. Yritin päästä inpalla kiinni DSC-moduliin, mutta antoi tällaisen herjan "SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped!" Kaikki muut modulit pääsee lukemaan.

    Auto tosiaan seisoi kaksi viikkoa lämpimässä hallissa ja takakontinluukku oli irti. Heti hallista ulos ajaessa syttyi nuo valot. Teki joskus pari kk sitten ihan saman, mutta valot sammui muistaakseni seuraavana aamuna eikä vika palannut.

    Näissähän on ollut ilmeisesti dsc-yksikkövikoja (maadoitus)? Kuka korjaa? :think

    Lisäksi tällainen herja löytyi dme:ltä, mutta lieneekö mitään yhteyttä?


    Pahoittelut kännykameralla otetusta kuvasta, iski laiskuus..

    Edit: Autohan on valm. 04/99 jos sillä on merkitystä..
    Joo, ota absiboksin liitin varuiksi irti ennenkuin maadoitus on korjattu, voi käräyttää muuten (ellei ole jo tehnyt) yhden solenoidin ohjauspuolen joka onkin sitten hankalampi korjata.
    Bokseja korjaa esim Sercap, elektromeka nykyään vähän heikonlaisesti.

    Pitäs omassakin autossa ottaa boksi auki ja korjata kun herjasi tänään ekaa kertaa takaoikeeta anturia.

    Leave a comment:


  • Maikkeliiih
    replied
    Originally posted by _charger- View Post
    ja-parts oy:tä(ormuspellontie helsinki) löyty ainakin '95 750:seen solenoidi...ja jäi maksamaan n. 20e...
    Ja hiilet löysin paikallisen autosähkökorjaamon hyllystä. Etenkin jos on malli mukana niin löytyy uusia osia.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Dsc-yksikkövikako?

    Mittaristossa palaa luistonesto, abs ja (!) -valot. Yritin päästä inpalla kiinni DSC-moduliin, mutta antoi tällaisen herjan "SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped!" Kaikki muut modulit pääsee lukemaan.

    Auto tosiaan seisoi kaksi viikkoa lämpimässä hallissa ja takakontinluukku oli irti. Heti hallista ulos ajaessa syttyi nuo valot. Teki joskus pari kk sitten ihan saman, mutta valot sammui muistaakseni seuraavana aamuna eikä vika palannut.

    Näissähän on ollut ilmeisesti dsc-yksikkövikoja (maadoitus)? Kuka korjaa? :think

    Lisäksi tällainen herja löytyi dme:ltä, mutta lieneekö mitään yhteyttä?


    Pahoittelut kännykameralla otetusta kuvasta, iski laiskuus..

    Edit: Autohan on valm. 04/99 jos sillä on merkitystä..
    Last edited by VaihtoVirta; 20-03-2012, 20:59.

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    Originally posted by Maikkeliiih View Post
    Itse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.
    ja-parts oy:tä(ormuspellontie helsinki) löyty ainakin '95 750:seen solenoidi...ja jäi maksamaan n. 20e...

    Leave a comment:


  • Maikkeliiih
    replied
    Originally posted by Maikkeliiih View Post
    Voiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?
    Itse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
    Vai oletko tehnyt näin jo?
    Onko tuota turvavarustetta mahdollista kytkeä ncs-expertillä pois? Jossain youtube-videossa retrofit hydrauliluukun sai kiinni avaimen lukitusnappia painamalla (siis napauttamalla) :think

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
    Vai oletko tehnyt näin jo?
    Ei auta napin pohjassa pito

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Autossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:




    Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"
    Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
    Vai oletko tehnyt näin jo?

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Autossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:




    Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kuinka mitataan E38:n ruskea lasinpyyhkijöiden rele (Double relay, green-brown 61368384505) ?

    On kummitteleva vika joka tulee ja menee, eli aina silloin tällöin pyyhkijät lopettavat automaattipyyhkimisen ja vian ilmestyessä pyyhkijät kiertävät kyllä syklin loppuun mutta nousevat lopuksi muutaman sentin ylöspäin alakuolokohdastaan. Seuraavana päivänä saattaa taas kaikki toimia kuten pitääkin, eli automaattipyyhintä pelittää ja pyyhkijät jää täysin oikeaan kohtaan ala-asentoonsa.

    Vian ollessa päällä pyyhkijöitä voi käyttää manuaalisesti viiksestä painamalla 1-asentoon ja lasinpesinkin toimii ja laukaisee kiertosyklin.

    Toinen kysymys: miten tehdään johtoliitos ABS-boksin liittimeen? Tarttis saada naville eturenkaiden pyörintäsignaali, ja helpoin tapa lienee vetää ne johdot sinne ABS-boksin isolle liittimelle, mutta kuinka ne johdon päät saa fiksusti oikeisiin pinneihin, WDS:n mukaan pinnit
    - 12 Signal Wheel speed sensor, front left Wheel speed sensor, front left
    - 16 Signal Wheel speed sensor, front right Wheel speed sensor, front right

    EDIT: vai pitäisikö käyttää "supply" pinnejä, jotka on aina viereiset?
    Eikö kukaan tosiaan ole avannut ABS-modulin liitintä? Tahi testannut releitä... :think

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
    No eiköhän ne siellä takana kestä ihan ok. Pusla voi olla kyllä melko veltto jo uutena, mutta niveliä menee harvemmin takatukivarsista, kun eivät ole niin kovan rasituksen alla. Etupään tukivarret meylenä ei yleensä kestä kuin vuoden tai kaks. On ollut pari tapausta, joissa on jo uutena ollut pusla ihan luvattoman löysä. Halvimmillaanhan etupään tukivarsisetin saa 150eurolla, mutta ainakaan minä en näitä vaihtamisen ilosta vaihtele..

    Leave a comment:


  • Maikkeliiih
    replied
    Voiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?

    Leave a comment:

Working...
X