Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • renze
    replied
    Tais olla 30 - 50'C suositus laatikon lämmöille kun lisätään öljyä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joo kyllä 5HP18 on pohjassa poisto ja täyttö, eri tulpista kylläkin

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by dirtydog View Post
    mun e38 automaattilaatikon kyljessä on tarkastusreikä, ei tikkua lainkaan
    Olisikohan tuossa se reikä kuitenkin öljypohjassa...

    Leave a comment:


  • dirtydog
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Heippa taas!
    Huolettomia ja mukavia kilometrejä on BMW tarjonnut edelleenkin!

    Kysymys:
    Voiko vaihdelaatikon öljymäärän tarkistaa jotenkin? En äkkiseltään löytänyt tikkua konetilasta.
    mun e38 automaattilaatikon kyljessä on tarkastusreikä, ei tikkua lainkaan

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Heippa taas!
    Huolettomia ja mukavia kilometrejä on BMW tarjonnut edelleenkin!

    Kysymys:
    Voiko vaihdelaatikon öljymäärän tarkistaa jotenkin? En äkkiseltään löytänyt tikkua konetilasta.
    Auto käyntiin, vaihteiden läpikäynti ja täyttöproppu auki koneen käydessä, pitäisi olla täyttöaukon tasolla kunhan et katso kuumana vaan mieluummin kylmänä tai puolilämpösenä.
    Siihen oli lämpötila-aluekkin mutten nyt ulkoa muista. Laatikon lämmöt, ei siis koneen.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Onko lootan toiminnassa jotain epämääräisyyttä?
    Tarkistusohjeet löytyy E39 FAQ -osioista. Laatikko lienee ZFHP24?

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Heippa taas!
    Huolettomia ja mukavia kilometrejä on BMW tarjonnut edelleenkin!

    Kysymys:
    Voiko vaihdelaatikon öljymäärän tarkistaa jotenkin? En äkkiseltään löytänyt tikkua konetilasta.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Jarjestaja View Post
    Itse tuli laitettua säädettävä alusta niin johan rupes puslia klonksumaan... reaktiotangon puslat on nyt powerflexit ja eturukivarsiksi tuloo topranit, raidetangonpäiden merkkiä ei muista. notta saapa nährä miten ne kestää:think
    Nuo topranit kestää kynäjousitolpilla ja powerflexeillä varmaan max.5000km. Suosiolla vaan ne lemförderit!

    Nimimerkillä vaihdoin juuri alkuperäiset 317tkm ajetut tukivarret uusiin lemfördereihin, kun kaksi neljästä nivelestä oli päässyt väljäksi.

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Veikkaan että kunnolla polkaistessa taakse jää oikein tukeva "pölly"

    Jos vedet pysyvät paisarissa en huolestuisi.
    Juurikin näin. Thänks

    Leave a comment:


  • dirtydog
    replied
    hellou taas eli antenni onkelmaa edellee...

    laitanko siis tuon amp johdon joka on tuossa antennikaapelissa teipattuna tuohon uuden mankan antenni (sininen) johtoon kiinni? eli radio kuuluu huonosti... sain jo aiemmin linkin joka oli lontooksi mut en ymmärrä mis täs auton takaluukus on jokin muu mötikkä mistä irrotetaan toinen pää tuosta amp johdosta???

    mites muuten jos midin ottaa pois aiheutuuko jotain vikoja tms?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Latvis_ View Post
    Kyllä se ennemmin höyryä on. Pitänee seurata tuprutteleeko pidemmässä ajossa.
    Veikkaan että kunnolla polkaistessa taakse jää oikein tukeva "pölly"

    Jos vedet pysyvät paisarissa en huolestuisi.

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko oikein savua vai höyryä?

    V8 koneet osaavat höyrytä aika hyvin jos ajellaan lyhyempiä matkoja.
    Kyllä se ennemmin höyryä on. Pitänee seurata tuprutteleeko pidemmässä ajossa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Latvis_ View Post
    Mihinkäs tuo viittaa kö vanhempien kolikasissa putkesta tulee reilusti valkoista savua? Ja tämä koneen ollessa lämmin. "Huohotinkalvoventtiilli" rikki/ tukossa? Muita oireita tässä ei savutuksen lisäksi tuntuisi olevan... :think
    Onko oikein savua vai höyryä?

    V8 koneet osaavat höyrytä aika hyvin jos ajellaan lyhyempiä matkoja.

    Leave a comment:


  • Latvis_
    replied
    Mihinkäs tuo viittaa kö vanhempien kolikasissa putkesta tulee reilusti valkoista savua? Ja tämä koneen ollessa lämmin. "Huohotinkalvoventtiilli" rikki/ tukossa? Muita oireita tässä ei savutuksen lisäksi tuntuisi olevan... :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Kiitokset!

    Painelen hallille putsaileen tulppia ja tulpanhattuja sekä koputteleen katteja
    Kierrä lambdat irti putkista.

    Ovat ennen katteja, tulee vuotoa putkeen niiden reijistä ja jos putket eivät virtaa saavat vähän hengitystä tuota kautta.

    Kuulostaa pahalta mutta jos katit on kovin tukossa toimii paremmin. Helppo diagnoosi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎